EventSummit is nieuwe broertje van EvenementContact

Het kan bijna niet anders dan dat je de beurs EvenementContact kent. Organisatoren Joris en Arjen komen dit jaar met een nieuw concept: EventSummit. Ze zijn hier in de studio om jou er alles over te vertellen.

Reageer op deze tv aflevering

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Ook beschikbaar als podcast:

Ook via podcast:

Listen on Google PodcastsListen on Apple PodcastsListen on Shopify

Transcript

Het kan bijna niet anders dan dat je de beurs EvenementContact kent. Organisatoren Joris en Arjen komen dit jaar met een nieuw concept: EventSummit. Ze zijn hier in de studio om jou er alles over te vertellen.

 

Dag Joris, dag Arjen, welkom in de studio.

 

Dag Kevin.

 

We kennen jullie van EvenementContact, maar daarvoor zijn jullie vandaag niet hier.

 

Nee.

 

Er zit iets nieuws aan te komen.

 

Er zit iets nieuws aan te komen: 11 oktober, MECC Maastricht, eerste editie van EventSummit. Het internationale zusje van EvenementContact.

 

Internationale zusje; wat zijn dan de ambities?

 

De ambities om een sterke beurs neer te zetten in de EU-regio. Hoewel we het eigenlijk niet zo mogen noemen… maar ze noemen het zo wel, dat gebied rond Duitsland, België, Maastricht. Ongeveer een cirkel van 100 kilometer eromheen. En daar willen we een sterk merk neerzetten.

 

En kon dat niet met EvenementContact?

 

Dat kon niet met EvenementContact. EvenementContact: tot en met Noord-Limburg, met enkele Limburgse deelnemers, met een stuk of drie Belgische deelnemers, hebben we toch besloten om echt een unieke titel neer te zetten, met een nieuwe naam, in het MECC.

 

Het is de perceptie van veel standhouders die of in Zeeland of in Limburg zitten: EvenementContact is in Amsterdam, of nu in Rotterdam, dat dat niet hun werkgebied is.

 

Boven de rivieren, zeker.

 

Ja, boven de rivieren, dan begint het al. Maar dat is dan de perceptie. Terwijl wel veel bezoekers uit die regio komen, maar het aanbod op de beursvloer uit die regio is heel klein. Dus het zal ook zeker niet kannibaliserend werken.

 

En qua concept, is het dan wel hetzelfde? Of zitten daar ook verschillen?

 

Het concept is eigenlijk precies hetzelfde. Voor nu nog wel. Het is wel echt hetzelfde als EvenementContact, uniforme stands, bezoekersmarkten…

 

Ja, want dat is uiteindelijk het succes van jullie formule.

 

Ja, en dat zal ook zeker zo blijven, die uniformiteit. Dat het echt draait om het verhaal dat men vertelt en niet om bar- en animatiedames en dat soort zaken om bezoekers te trekken. Maar gewoon een interessant, een goed verhaal, goed product. Maar wellicht dat we dat in de toekomst toch wel meer gaan doortrekken, verder door op inhoud. Dat het meer richting congres kan gaan.

 

Ja. En we hebben een tweedaags programma. Ik moet er wel bij zeggen, omdat Maastricht toch voor velen gevoelsmatig misschien wat verder weg ligt, en Maastricht staat toch symbool - voor mij ook… Als ik naar Maastricht ga, dan blijf ik er liever even slapen, want het is een mooie stad, bourgondische stad. Dus we hebben een programma op de dag daarvoor. Dat zijn we nu aan het optuigen. Dat worden drie verschillende tours waar je aan mee kunt doen. Met een avondprogramma, met een diner, met een leuk feest in de stad.

 

Gaan jullie weer met de bus rijden dan?

 

Weer met de bus rijden?

 

Jullie hebben toch van die uitstappen gedaan?

 

Oh, “Arjen en Joris op reis”. Ja, dat klopt.

 

Daar lijkt het wel op. “Arjen en Joris op reis naar Maastricht.”

 

Die dag ervoor; is er al een inhoudelijk programma waar mensen op kunnen…?

 

Ja, waar mensen op kunnen inschrijven. We zijn bezig met de BBB inderdaad. Onze beurs valt op dag twee van de BBB.

 

Wat is BBB?

 

De grootste hospitality, horecabeurs van het zuiden eigenlijk, met 14.000 bezoekers. Echt een hele mooie beurs. En omdat we toch een zekere overlap hebben in bezoekers, standhouders, hebben we besloten om dat tegelijkertijd te doen. Dat biedt kansen om de dag ervoor ook met hen op te trekken. Zij hebben alle feest in de stad, dus we sluiten gewoon aan bij hun. En we kunnen een kijkje nemen achter de schermen van hun beurs. En we doen een tour langs locaties, en we doen een tour met activiteiten in Maastricht. Maar daarover heel snel meer.

 

Op jullie website?

 

Ja. En in de pers, denk ik.

 

Mensen die willen komen; zijn de tickets nog altijd gratis, of hoe zit dat?

 

Ja, tickets zijn gratis. Tenminste, er wordt vriendelijk verzocht bij het boeken van de ticket om iemand, die ook relevant is, om als bezoeker voor die beurs op te geven. Dus je tipt zeg maar een vriend uit je netwerk om ook Eventsummit te bezoeken. En dat is een verplicht onderdeel om een toegangskaartje…

 

Dat is eigenlijk de prijs die je betaalt.

 

Dat is de prijs. Je betaalt sociaal.

 

En je kan met je ticket overigens gelijk ook naar de BBB. Je loopt zo door.

 

Ah, dus niet afzonderlijk?

 

Nee, niet afzonderlijk. Met je inschrijving voor één van de twee beurzen, kun je ze allebei bezoeken.

Met het bandje.

 

Het bandje?

 

We gaan een samenwerking aan met een start-up. Is nog vol in ontwikkeling. Nog even niet wie, maar wat zij hebben is een voorstadium, dat is een siliconenbandje. Daar zit een NFC-chip in. En bij binnenkomst wordt je barcode gescand en dan wordt jouw bandje met jouw data geladen. Die krijg je om. Dat is dus ook je toegang. Als je naar een seminar gaat, haal je het langs een kastje. Dan weten wij en de spreker wie er allemaal binnen is. Iedere standhouder krijgt een kastje bij de stand. Dus informatie uitwisselen gaat allemaal via dat bandje. En met dat bandje… Er komt ook zo'n kastje te staan bij de BBB. Dan wordt er niet een barcode van je badge gescand, maar wordt even langs dat kastje gehaald, en daarmee krijgt BBB dan weer de data.

 

Dat is wel innovatief.

 

Ja.

 

Dat is een mooie toevoeging van de beurs, hè.

 

Zeker. We zijn ook innovatief.

 

We zijn niet meer de jonge honden, maar…

 

Je moet elke keer wel wat nieuws doen, hè.

 

Dat is mooi. Ik kijk er ontzettend naar uit.

 

Ja.

 

In ieder geval hartelijk dank voor jullie komst naar studio.

 

Graag gedaan. Bedankt om hier te zijn.

 

Moest je nog iets vertellen, Arjen?

 

Nou, weet ik niet, dat we nog een heel leuk sprekersprogramma hebben.

 

Ja, heb je nog een leuke spreker te vertellen?

 

We hebben in ieder geval twee sprekers al bekend.

 

Oké, vertel nog even dan.

 

We hebben er twee, nee, we hebben er eigenlijk drie. De derde is een toezegging. Maar die is wel heel leuk. We hebben allereerst nu staan onze Belgische vriend, Cyriel Kortleven. Over 21 assumpties die in de evenementenbranche heersen. En we hebben Camille Oostwegel jr. De zoon van Camille Oostwegel sr. Die gaat wat vertellen over de nieuwe brands in hospitality. We hebben een toezegging van mister Pinkpop, dat hij komt spreken.

 

Nice.

 

En we zijn nog met drie hele leuke sprekers bezig, maar die zijn nog niet rond, die kan ik niet verklappen.

 

Maar die komen dan later wel.

 

Maar alleen voor die sprekers zag ik, dat is al helemaal leuk om heen te gaan. Want er komen echt hele leuke sprekers aan.

 

Oké, heb je nu alles verteld?

 

Ik heb nu denk ik alles verteld. Kom allemaal! 10 of 11 oktober. Als je mee wil feesten, de tiende…

 

Het wordt gezellig, Inspirerend, interessant.

 

…en als je naar de beurs wil, de elfde.

 

Oké, heren, dank je wel voor je komst naar de studio.

 

Merci.

 

En u beste kijker, bedankt voor het kijken en alweer tot volgende week.

Advertenties