Waarom een 'proper' evenement belangrijk is

Waarom een 'proper' evenement belangrijk is

Misschien herinneren mensen zich niet wie die fantastische spreker was op je event, of de lekkere hapjes. Ze vergeten misschien ook de videotransities tussen de dynamieken en de spelletjes die het ijs moesten breken.

SEO-tips voor eventsites (deel 2): 4 tips voor linkbuilding

SEO-tips voor eventsites (deel 2): 4 tips voor linkbuilding

In deel 1 van dit artikel gaven we je 6 manieren om keywords optimaal te gebruiken. In deel 2 krijg je nu 4 tips om linken naar je website te krijgen en je content dynamisch te houden.

Hoe je een sterke visuele identiteit voor je evenement ontwerpt

Hoe je een sterke visuele identiteit voor je evenement ontwerpt

"Een event-logo is genoeg. We willen geen tijd verspillen aan onbeduidende zaken." Klinkt dit je bekend in de oren?

5 redenen waarom 'gamification' niet de beste optie is

5 redenen waarom 'gamification' niet de beste optie is

"Ik moet mijn evenement sowieso gamificeren!" Dit is vast door je hoofd geschoten als je een aantal artikelen over de voordelen van gamification hebt gelezen.

Hoe ontwerp je een creatief eventconcept?

Hoe ontwerp je een creatief eventconcept?

Wat maakt een event onvergetelijk? Het kaliber van de sprekers? De catering? Of misschien is het de merkervaring die je serveert?

Hoe zorg je voor het perfecte 'licht' op je evenement?

Hoe zorg je voor het perfecte 'licht' op je evenement?

Geloof het of niet, onvoldoende verlichting en de temperatuur van licht kunnen de gemoedstoestand en productiviteit van mensen op evenementen aantasten. Of het nu natuurlijk licht is of artificieel, licht beïnvloedt onze emotionele, mentale en biologische toestand.

SEO-tips voor eventsites (deel 1): de 6 must-do's rond keywords

SEO-tips voor eventsites (deel 1): de 6 must-do's rond keywords

Hoe krijg je meer bezoekers op je eventsite? Door hoog te scoren in zoekmachines, natuurlijk. En hoe pak je dat aan?

Hoe je eventsfeer verhogen door styling

Hoe je eventsfeer verhogen door styling

Je voelt iets als je door de website van je favoriete merk scrolt. Je bezoekers op je event ervaren een gelijkaardige ‘vibe’. De decoratie van de ruimtes en de styling beïnvloeden hun gemoedstoestand. Dat verhoogt hun beleving, of, worst case, doet hen vervreemden van de omgeving.

Hoe creëer je een wow-effect op je volgende event?

Hoe creëer je een wow-effect op je volgende event?

Hoe pak jij je events aan? We gaan je geen punten geven, dus geef maar een eerlijk antwoord. Focus je op het logistieke gedeelte, en komt het creatieve pas op het einde? Of staan jouw gasten centraal en hou je je bezig met elke detail van hun ervaring?

Hoe breng je de 'behoeften' van je bezoekers in kaart?

Hoe breng je de 'behoeften' van je bezoekers in kaart?

Een ding blijft hetzelfde, hoe de evenementensector ook zal veranderen: succesvolle eventprofessionals houden altijd rekening met de behoeften en motivaties van hun deelnemers.

Hoe je eventstrategie linken met je sales doelstellingen?

Hoe je eventstrategie linken met je sales doelstellingen?

Evenementen zijn goudmijnen voor marketeers. Ze zijn impactvoller dan sociale media campagnes en meer direct dan wekelijkse blogs.

6 tips voor een uniek congres

6 tips voor een uniek congres

Je zal het niet graag horen, maar de kans is groot dat jouw congres toch niet zo uniek als je denkt. Als het een troost mag zijn, de meeste congressen zijn copy-paste replica's van elkaar.

Hoe ontwerp je een 'live-like-a-local' ervaring voor je bezoekers

Hoe ontwerp je een 'live-like-a-local' ervaring voor je bezoekers

Een korte vraag: wat gebeurt er als je een internationaal evenement organiseert? Waarschijnlijk dit: mensen van overal in de wereld komen naar de eventstad voor een aantal fantastische dagen.

Hoe je aantrekkelijke evenementen maakt en de iGeneratie aanspreekt

Hoe je aantrekkelijke evenementen maakt en de iGeneratie aanspreekt

Probeer je te begrijpen wat millenials willen en hoe je geweldige evenementen voor hen kunt organiseren? Ik vertel het je niet graag, maar je hebt de boot al gemist. Je had hier jaren geleden al over na moeten denken!

Wat verwachten je gasten van jou in 2019?

Wat verwachten je gasten van jou in 2019?

Heb je het ook al gemerkt? Het wordt moeilijker en moeilijker om je gasten te verrassen. Het lijkt wel of jij als eventmanager niet meer weet hoe je ze van hun sokken kunt blazen, of wat hen boos of verveeld maakt.

Blijf kalm, panikeer nooit waar je gasten bij zijn

Blijf kalm, panikeer nooit waar je gasten bij zijn

De grote dag is aangebroken. Je komt nog eerder uit bed dan normaal en voordat je naar de eventlocatie gaat, check je je mailbox voor mogelijke ontwikkelingen in de planning. Alles lijkt goed te gaan.

Waarom zijn face-to-face interacties op netwerkevenementen zo krachtig?

Waarom zijn face-to-face interacties op netwerkevenementen zo krachtig?

Is netwerken nog relevant? Niet, als je social media goeroes moet geloven. Zij wijzen vooral op het stijgend gebruik van de sociale media en op de vele vooroordelen die mensen hebben als ze 'in het echt' moeten gaan netwerken.

5 tips om met je cateringzone bij je gasten te scoren op je evenement

5 tips om met je cateringzone bij je gasten te scoren op je evenement

Dit is de waarheid waarvan bezoekers niet willen dat je hem kent: voedsel is een krachtige incentive. Durf lunchpauzes te schrappen van de agenda en je zult zien dat de populariteit van je evenement een vrije val maakt.

Zo onderhandel je een eventbudget

Zo onderhandel je een eventbudget

Er bestaan twee soorten mensen: zij die houden van onderhandelen en zij die het haten.

Hoe juiste data verzamelen tijdens elke fase van een evenement

Hoe juiste data verzamelen tijdens elke fase van een evenement

Data vormen het hart van je evenement. Je kunt niet zoveel doen zonder dat je een duidelijk beeld hebt van wat er voor, tijdens en na je event gebeurt. Toch is het niet zo gemakkelijk om al die gegevens te verzamelen.