TIP! - Projectmanagement voor events

TIP! - Projectmanagement voor events

Een evenement wordt al snel een complexe uitdaging waar veel partijen bij betrokken zijn. Als organisator moet je dan ook over de nodige projectmanagementskills beschikken om steeds een goed overzicht te blijven houden.

Hoe zet je eventmarketing in om je merk op te bouwen

Hoe zet je eventmarketing in om je merk op te bouwen

Social media marketing, affiliate marketing, content marketing en SEO marketing. Het zijn maar enkele opties die je hebt om je merk te promoten. Voeg daar in- en outbound marketing aan toe, pay-per-click marketing en account-based marketing.

Hoe AI de toekomst van eventplanning zal bepalen

Hoe AI de toekomst van eventplanning zal bepalen

Kunstmatige intelligentie is de toekomst, ook voor de evenementensector. "Wacht eens, wat?" hoor ik je al zeggen, terwijl je om je heen kijkt, zoekend naar de robots die de wereld overnemen. Nee, dat is niet het soort AI waar we het over hebben.

Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden

Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden

Co-hosting is geen nieuw concept in de eventwereld. Denk bijvoorbeeld aan je partnership met een merk of een mediabedrijf. Beeld je in dat je samen een conferentie organiseert. Dit soort evenement is heel logisch als jullie samen hetzelfde publiek trachten te benaderen en bepaalde doelen willen bereiken zonder dat je in concurrentie komt met elkaar.

Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite

Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite

Je ziet ze overal op eventwebsites: de chatvensters. Ze zetten je aan om je vraag in te typen en een conversatie te starten. Het antwoord dat je krijgt, is geen antwoord van een echte mens, maar van een algoritme.

Hoe huur je het beste evenementenbureau in?

Hoe huur je het beste evenementenbureau in?

Event marketing is booming! Steeds meer bedrijven organiseren events om hun merkbekendheid te verhogen, meer leads aan te trekken en een hoger aantal deals af te sluiten. Evenementen werken ook voor het versterken van klantenloyaliteit en het verkrijgen van merkambassadeurs.

Zo organiseer je je eerste festival

Zo organiseer je je eerste festival

Burning Man 2019 is achter de rug. Wat blijft in onze herinnering zijn de enthousiaste deelnemers op een veelheid aan foto’s die uit een andere wereld lijken te komen.

Zo ontwikkel je een 'signature event'

Zo ontwikkel je een 'signature event'

Een signature event is hét platform dat merken gebruiken om het bewustzijn te verhogen, sponsors en community leaders te engageren en geld in te zamelen voor een goed doel. Dit type event kom regelmatig voor in de non-profit sector.

Zo run je een betekenisvol evenement voor jonge generaties

Zo run je een betekenisvol evenement voor jonge generaties

Nu de millenials de werkvloeren bestormen en samen met Gen Z veertig procent van de beroepsbevolking gaan uitmaken tegen 2020, moet ook de eventsector zich aanpassen aan de verwachtingen van deze jongere generaties.

Zo bedenk je unieke belevingen voor je gasten

Zo bedenk je unieke belevingen voor je gasten

Ervaringen is wat je event onvergetelijk maken. Belevingen, belevingen, belevingen! Als eventorganisatoren is het ons belangrijkste mantra. Elke keer als je een event organiseert, vergeet niet een 'speciaal' detail of specifieke dynamiek toe te voegen die het hart van je gasten sneller doet slaan.

Hoe meer bezoekers naar je eventwebsite lokken?

Hoe meer bezoekers naar je eventwebsite lokken?

Heb je je ooit afgevraagd 'waarom' je een website voor je evenement wil bouwen? Het klinkt misschien als een stomme vraag, maar neem eens even een momentje ...

Hoe je event visueel aantrekkelijk maken?

Hoe je event visueel aantrekkelijk maken?

Wanneer je aan het woord ‘visueel’ denkt, dan zie je waarschijnlijk aantrekkelijke websites, interessante productdesigns, kwaliteitsvolle foto’s, ...

De kunst van de eventstrategie beheersen

De kunst van de eventstrategie beheersen

Laat ons even een snelle vraag stellen: hoeveel tijd besteed jij aan de strategie van je event versus het organiseren zelf?

Waar rekening mee houden als je een event streamt?

Waar rekening mee houden als je een event streamt?

Er verandert weinig in de event-industrie. We doen nog altijd dezelfde dingen die we 50 jaar geleden deden: elkaar ontmoeten om verschillende onderwerpen te bespreken, connecties te bouwen en te luisteren naar industry leaders.

Hoe plan je een low budget event?

Hoe plan je een low budget event?

Naast tijd en inspanning, vergt een event ook financiële middelen. Zonder een budget voor vaste en variabele kosten kun je je event niet plannen en organiseren.

Van pure stress naar een zen-ervaring voor je deelnemers op je event

Van pure stress naar een zen-ervaring voor je deelnemers op je event

Je gasten krijgen stress van je event. Verrast? Als we praten over de complexiteiten van de eventsector, dat spreken we vooral over de ervaring van de planners.

Meer (en beter) interactie met je gasten

Meer (en beter) interactie met je gasten

Wat maakt events nu echt waardevol? Misschien is het de inhoud van de presentaties, of de unieke ervaringen?

Hoe verzin je een fantastische naam voor je event?

Hoe verzin je een fantastische naam voor je event?

Heb je al een naam voor het event dat je wil organiseren? Nog niet, maar je gaat daar morgen eens over nadenken? Het is namelijk niet zo moeilijk om een vlotte naam te verzinnen, toch?

Checklist: Hoe veilig is jouw evenement

Checklist: Hoe veilig is jouw evenement

Cato Thommis maakte voor haar bachelorproef aan de Hogeschool PXL in Hasselt een whitepaper over veiligheid op evenementen. Check it out, want je kunt deze checklist hier downloaden!

Hoe organiseer je een krachtig evenement voor je medewerkers

Hoe organiseer je een krachtig evenement voor je medewerkers

Je medewerkers zijn minstens even belangrijk als je klanten, prospecten, leads, investeerders en andere stakeholders. Hun werktevredenheid bepaalt rechtstreeks hun effectiviteit, de initiatieven die ze nemen en hun toewijding tijdens de werkuren.