Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSSHoe 'actief leren' faciliteren voor je aanwezigen
Mensen wonen events bij om nieuwe dingen te leren en oplossingen te ontdekken voor problemen die ze hebben. Real-time en persoonlijk leren blijft aantrekkelijk, misschien zelfs nog meer dan online leren.
Hoe manage je stress in je team tijdens een crisis
Klein of groot, stress en crisissen komen vaak voor in de eventsector. Of het nu een planningscrisis is zoals last minute veranderingen of vluchten die te laat arriveren, of een wereldwijde crisis zoals de COVID-pandemie. Stress is er altijd.
Hoe pas je je eventstrategie aan om een wereldcrisis te overleven?
Evenementen zijn verboden. Social distancing is de norm. Had jij dit ooit kunnen voorzien in je naarste dromen? Maar toch kwam de dag. Het toont ons hoe fragiel de eventsector is wanneer een crisis de hele wereld beroert.
Boost je eventkennis tijdens lockdown met meer dan 500 video's
Wil je niet bij de pakken blijven zitten tijdens de lockdown? Eén van de dingen die je kunt doen om de coronacrisis sterker door te komen is je tijd nuttig inzetten door bij te leren. We selecteerden 50 eventplanner.tv afleveringen die elke eventmanager gezien moet hebben!
Unieke congressen organiseren die niemand vergeet
Het organiseren van een congres veronderstelt een diepgaande kennis van de gemeenschap of de sector. Volgens ICCA is een congres...
Hoe LinkedIn gebruiken om je event te promoten
LinkedIn een online cv? Think again! Het is een populair misverstand dat je LinkedIn niet kunt gebruiken voor de promotie van een event. Het platform is net een goudmijn voor zelfpromotie, connecties leggen en toegevoegde waarde creëren.
Hoe organiseer je een goede debriefing?
Net na een evenement zijn de inzichten nog lekker vers. Die inzichten zijn net zo belangrijk als de feedback van je deelnemers. Maar hoe krijg je toegang tot deze waardevolle informatie? Wat doe je best zodat je team ervaringen, observaties en meningen deelt? Een antwoord: een event debriefing.
6 uitdagingen die de eventsector zullen veranderen
We spreken allemaal over trends, best practices en benchmarking. Maar we spenderen bijna geen tijd om de risico's en uitdagingen van de eventsector te analyseren.
Hoe de impact van je event maximaliseren wanneer het voorbij is
Het is afgelopen! Je zegt gedag tegen je sprekers en je spoort je team aan om alles op te ruimen. Je kunt niet wachten tot iedereen vertrokken is zodat je de laatste details kunt regelen. En dan morgen: een dagje relaxen!
14x magie op je evenement
Met films en series als Harry Potter, The Witcher, The Order, Fantastic Beasts, The Magicians, ... is magie weer helemaal in. Met de juiste dosis verbazing, sensatie en originaliteit verbluf je ook de gasten op jouw evenement.
Hoe grote evenementen persoonlijker maken
Als eventprofessionals zijn we gefocust op het organiseren van puntgave events. Soms houden we daarbij minder rekening met het ontwikkelen van persoonlijke ervaringen voor onze deelnemers.
Hoe je event promoten in 2020
Digitale marketing en promotie, je kunt niet zonder! Aanwezig zijn op social media, interageren met mensen, creëren van spannende content en advertentie- en communicatiecampagnes runnen, het zijn allemaal must-do’s als je de juiste aanwezigen op je event wil aantrekken.
TIP! - Projectmanagement voor events
Een evenement wordt al snel een complexe uitdaging waar veel partijen bij betrokken zijn. Als organisator moet je dan ook over de nodige projectmanagementskills beschikken om steeds een goed overzicht te blijven houden.
Hoe zet je eventmarketing in om je merk op te bouwen
Social media marketing, affiliate marketing, content marketing en SEO marketing. Het zijn maar enkele opties die je hebt om je merk te promoten. Voeg daar in- en outbound marketing aan toe, pay-per-click marketing en account-based marketing.
Hoe AI de toekomst van eventplanning zal bepalen
Kunstmatige intelligentie is de toekomst, ook voor de evenementensector. "Wacht eens, wat?" hoor ik je al zeggen, terwijl je om je heen kijkt, zoekend naar de robots die de wereld overnemen. Nee, dat is niet het soort AI waar we het over hebben.
Risico's bij co-hosten van een event, en hoe ze te vermijden
Co-hosting is geen nieuw concept in de eventwereld. Denk bijvoorbeeld aan je partnership met een merk of een mediabedrijf. Beeld je in dat je samen een conferentie organiseert. Dit soort evenement is heel logisch als jullie samen hetzelfde publiek trachten te benaderen en bepaalde doelen willen bereiken zonder dat je in concurrentie komt met elkaar.
Hoe je eerste chatbot creëren voor je eventwebsite
Je ziet ze overal op eventwebsites: de chatvensters. Ze zetten je aan om je vraag in te typen en een conversatie te starten. Het antwoord dat je krijgt, is geen antwoord van een echte mens, maar van een algoritme.
Hoe huur je het beste evenementenbureau in?
Event marketing is booming! Steeds meer bedrijven organiseren events om hun merkbekendheid te verhogen, meer leads aan te trekken en een hoger aantal deals af te sluiten. Evenementen werken ook voor het versterken van klantenloyaliteit en het verkrijgen van merkambassadeurs.
Zo organiseer je je eerste festival
Burning Man 2019 is achter de rug. Wat blijft in onze herinnering zijn de enthousiaste deelnemers op een veelheid aan foto’s die uit een andere wereld lijken te komen.
Zo ontwikkel je een 'signature event'
Een signature event is hét platform dat merken gebruiken om het bewustzijn te verhogen, sponsors en community leaders te engageren en geld in te zamelen voor een goed doel. Dit type event kom regelmatig voor in de non-profit sector.