Hoe kies je het juiste platform voor je virtueel evenement

Hoe kies je het juiste platform voor je virtueel evenement

Wat zijn precies de verschillen tussen virtuele en fysieke events? Hoe lanceer je een virtueel evenement? Hoe krijg je je virtuele publiek tot bij jou? Het zijn maar enkele van de vragen waar event- en marketingprofessionals vandaag mee worstelen.

5 dingen die dodelijk zijn voor de event beleving

5 dingen die dodelijk zijn voor de event beleving

De basics van eventlogistiek en -planning heb je onder de knie na een paar conferenties of workshops. Het begrijpen en ontwerpen van een event beleving is heel andere koek.

7 on-site 'best practices' die je wil onthouden

7 on-site 'best practices' die je wil onthouden

Het moment dat jouw gasten je event binnenlopen, willen ze hun dagelijkse beslommeringen vergeten en zich onderdompelen in een buitengewone omgeving. Het gaat ook over de omgeving.

Toekomst van merkactivaties? De 'Drive Through Pop-Up'

Toekomst van merkactivaties? De 'Drive Through Pop-Up'

De pandemie heeft de manier waarop 'live'-ervaringen worden geproduceerd drastisch veranderd. GDX Studios zocht naar alternatieve manieren waarop merken nog steeds contact kunnen maken met hun publiek.

Hoe houd je contact na je evenement met je deelnemers?

Hoe houd je contact na je evenement met je deelnemers?

Een vraag. Hoeveel tijd en werk steek jij in het plannen en managen van je event? Veel waarschijnlijk! Een evenement plannen komt neer op het bouwen, promoten en verkopen van een product. Eens je iets hebt gelanceerd, wil je zo veel mogelijk leads aantrekken en hen snel converteren naar 'deelnemers'.

Zo creëer je meer 'menselijke' momenten tijdens je event

Zo creëer je meer 'menselijke' momenten tijdens je event

Waarom zou jij naar een event gaan? Deze vraag kent veel antwoorden. Sommige statistieken trachten te bewijzen dat het allemaal rond netwerken en nieuwe zakelijke opportuniteiten draait.

Hoe je merkbeleving versterken met eventmarketing?

Hoe je merkbeleving versterken met eventmarketing?

Welke plek wil jij innemen in het hoofd van je doelgroep? Hoe wil je dat zij denken over jouw merk?

Hoe maak jij van jouw gasten echte helden?

Hoe maak jij van jouw gasten echte helden?

Waar gaat jouw evenement over? Wil je je product, je merk of je bedrijf in the picture zetten? Misschien heb je meerdere doelen? Vergeet echter nooit dat het allemaal draait rond jouw gasten!

Hoe 'actief leren' faciliteren voor je aanwezigen

Hoe 'actief leren' faciliteren voor je aanwezigen

Mensen wonen events bij om nieuwe dingen te leren en oplossingen te ontdekken voor problemen die ze hebben. Real-time en persoonlijk leren blijft aantrekkelijk, misschien zelfs nog meer dan online leren.

Hoe manage je stress in je team tijdens een crisis

Hoe manage je stress in je team tijdens een crisis

Klein of groot, stress en crisissen komen vaak voor in de eventsector. Of het nu een planningscrisis is zoals last minute veranderingen of vluchten die te laat arriveren, of een wereldwijde crisis zoals de COVID-pandemie. Stress is er altijd.

Hoe pas je je eventstrategie aan om een wereldcrisis te overleven?

Hoe pas je je eventstrategie aan om een wereldcrisis te overleven?

Evenementen zijn verboden. Social distancing is de norm. Had jij dit ooit kunnen voorzien in je naarste dromen? Maar toch kwam de dag. Het toont ons hoe fragiel de eventsector is wanneer een crisis de hele wereld beroert.

Boost je eventkennis tijdens lockdown met meer dan 500 video's

Boost je eventkennis tijdens lockdown met meer dan 500 video's

Wil je niet bij de pakken blijven zitten tijdens de lockdown? Eén van de dingen die je kunt doen om de coronacrisis sterker door te komen is je tijd nuttig inzetten door bij te leren. We selecteerden 50 eventplanner.tv afleveringen die elke eventmanager gezien moet hebben!

Unieke congressen organiseren die niemand vergeet

Unieke congressen organiseren die niemand vergeet

Het organiseren van een congres veronderstelt een diepgaande kennis van de gemeenschap of de sector. Volgens ICCA is een congres...

Hoe LinkedIn gebruiken om je event te promoten

Hoe LinkedIn gebruiken om je event te promoten

LinkedIn een online cv? Think again! Het is een populair misverstand dat je LinkedIn niet kunt gebruiken voor de promotie van een event. Het platform is net een goudmijn voor zelfpromotie, connecties leggen en toegevoegde waarde creëren.

Hoe organiseer je een goede debriefing?

Hoe organiseer je een goede debriefing?

Net na een evenement zijn de inzichten nog lekker vers. Die inzichten zijn net zo belangrijk als de feedback van je deelnemers. Maar hoe krijg je toegang tot deze waardevolle informatie? Wat doe je best zodat je team ervaringen, observaties en meningen deelt? Een antwoord: een event debriefing.

6 uitdagingen die de eventsector zullen veranderen

6 uitdagingen die de eventsector zullen veranderen

We spreken allemaal over trends, best practices en benchmarking. Maar we spenderen bijna geen tijd om de risico's en uitdagingen van de eventsector te analyseren.

Hoe de impact van je event maximaliseren wanneer het voorbij is

Hoe de impact van je event maximaliseren wanneer het voorbij is

Het is afgelopen! Je zegt gedag tegen je sprekers en je spoort je team aan om alles op te ruimen. Je kunt niet wachten tot iedereen vertrokken is zodat je de laatste details kunt regelen. En dan morgen: een dagje relaxen!

14x magie op je evenement

14x magie op je evenement

Met films en series als Harry Potter, The Witcher, The Order, Fantastic Beasts, The Magicians, ... is magie weer helemaal in. Met de juiste dosis verbazing, sensatie en originaliteit verbluf je ook de gasten op jouw evenement.

Hoe grote evenementen persoonlijker maken

Hoe grote evenementen persoonlijker maken

Als eventprofessionals zijn we gefocust op het organiseren van puntgave events. Soms houden we daarbij minder rekening met het ontwikkelen van persoonlijke ervaringen voor onze deelnemers.

Hoe je event promoten in 2020

Hoe je event promoten in 2020

Digitale marketing en promotie, je kunt niet zonder! Aanwezig zijn op social media, interageren met mensen, creëren van spannende content en advertentie- en communicatiecampagnes runnen, het zijn allemaal must-do’s als je de juiste aanwezigen op je event wil aantrekken.