Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSS
Comeback van de teambuilding: 10x originele teambuilding
Al dat thuiswerken heeft er de afgelopen jaren voor gezorgd dat we onze collega's weinig gezien hebben. Intussen kunnen teambuildings gelukkig weer en loopt het storm met boekingen.

Growth Hacking Guide voor eventlocaties en -leveranciers
Growth hacking is het slim inzetten van media en innovatieve technologie om op de meest efficiënte en effectieve manier je business te doen groeien. Deze nieuwe whitepaper brengt je als marketeer bij een eventlocatie of -leverancier meteen up-to-speed.

Gratis software voor het organiseren van evenementen
Denk aan alle tools die je gebruikt bij het plannen van onvergetelijke evenementen: moodboards, checklists, callsheets, … Stel je nu eens voor dat je al die tools op één handige plek hebt! eventplanner.net lanceert...

6x waarom fysieke evenementen onvervangbaar zijn
De toekomst van marketing is digitaal. Zoveel is duidelijk. Maar de populariteit van online evenementen en de huidige pandemie doet velen denken dat fysieke evenementen in de toekomst overbodig zijn. Niets is minder waar.

Hoe zorg je ervoor dat je gasten de nieuwe regels volgen op je evenement
Regels volgen kan moeilijk zijn. Vooral als het regels zijn waarvoor we ons gedrag moeten aanpassen. Gezien de huidige gezondheidscrisis, is het niet alleen belangrijk om nieuwe regels op te stellen, je moet er ook voor zorgen dat je deelnemers ze in de praktijk brengen.

Hoe maak je je eventprogramma eenvoudiger? (En waarom zou je dat doen?)
Mix verschillende onderwerpen en activiteiten. Focus op kwantiteit in plaats van kwaliteit. Het gevolg? De interesse in jouw evenement daalt pijlsnel. En dat geldt zowel voor fysieke als online events.

Hoe je event upgraden met 'special effects'
Nu we terug fysieke evenementen kunnen organiseren, kunnen speciale effecten het post-crisis sfeertje snel doen vergeten. Terwijl we de nieuwe regels respecteren, ...

Hoe zorg je tijdens een groot event toch voor een gezellige sfeer?
Je plant een mega-event in een enorme conferentiezaal. Je verwacht duizenden bezoekers (eens we weer mogen). Het laatste wat je dan wil is dat jouw event aanvoelt als ongezellig, toch?

Hoe bereid je je eventlocatie voor op het nieuwe normaal?
Nu we terugschakelen naar fysieke evenementen, is het voorbereiden van je eventlocatie je prioriteit. Superspreader situaties of andere onfortuinlijke incidenten, als eventprofessional wil je deze te allen tijde vermijden.

Vijf fascinerende locaties
Een evenement is zo veel meer dan een plek waar mensen samenkomen. Het is een veilige en comfortabele omgeving waar je gasten elkaar ontmoeten, ideeën delen en nieuwe dingen leren. Je locatie maakt...

Hoe maak je je hybride event aantrekkelijk voor je virtuele gasten
Evenementen gingen het voorbije jaar digitaal, maar dat is geen reden om het concept van fysieke samenkomsten te dumpen.

Hoe stel je een succesvol programma samen voor je online event
Net als bij persoonlijke evenementen, kan het programma uw online evenement maken of breken. Een succesvol programma zal een groot publiek aanspreken en ervoor zorgen dat er niets uit het niets valt.

Van fysiek naar hybride: hoe vergroot je de impact van je events
Wie had eind 2019 durven voorspellen dat het plannen en organiseren van events er in 2020 en 2021 heel anders zou uitzien? We waren toen volop in onze 'normale' flow van het organiseren van x-aantal events, conferenties en workshops met y-aantal deelnemers. Maar jongens, dat ging niet helemaal volgens plan, ...

Hoe meer leads aantrekken door de online content van je events te gebruiken
Nu meer en meer bedrijven en organisaties experimenteren met online events, ontdekken we nieuwe manieren om te communiceren en onze merken te promoten. Virtuele evenementen zijn al een tijdje onder ons, maar we zien nu pas de stijgende interesse...

Hoe bereid je je voor op hybride evenementen
Onze mening? In de maanden die komen, gaan hybride events populair worden. Is dat vreemd? Neen. Het is geen nieuw concept, maar we realiseren pas nu het potentieel dat dit type evenement heeft.

Hoe vermoeidheid vermijden bij online events
Geconnecteerd voor je werk. Geconnecteerd voor communicatie. Geconnecteerd voor entertainment. Geconnecteerd voor events. Dat is hoe onze wereld er uit zag in 2020, en de kans is groot dat zich dit ook doortrekt naar 2021.

Hoe organiseer je een online VIP event
Online evenementen zijn ontworpen om een wereldwijd publiek te bereiken. Je kunt ze gebruiken als een deel van je digitale strategie om meer leads aan te trekken, je merkbekendheid te verhogen en je producten te verkopen. Maar wist je dit? Je kunt online events ook inzetten om de connectie met je betalende klanten te versterken!

Dit is wat we leerden over de evenementenbranche in 2020...
We overdrijven niet als we zeggen dat 2020 een catastrofaal jaar was voor onze sector. Er zijn nog geen internationale onderzoeken klaar die de desastreuze impact van COVID-19 in definitieve cijfers gieten, maar we kunnen al wel met zekerheid stellen dat het van kwaad tot erger is geëvolueerd.

Hoe een professioneel online event realiseren
Online evenementen. Waar denk je eerst aan? Een stel mensen die iets vertellen op een scherm? Klopt, als je een zoom-achtig online event organiseert. Helaas associëren we online evenementen met Google Hangouts, Zoom of Skype meetings.

Hoe maak je het werk van je planningsteam eenvoudiger?
Events plannen? Dat is niet eenvoudig. Maar wat als dit standpunt fout is? Wat als we de complexiteit van de logistieke planning kunnen transformeren naar een simpelere manier? Is dit mogelijk?