Hoe stel je een succesvol programma samen voor je online event

Hoe stel je een succesvol programma samen voor je online event

Net als bij persoonlijke evenementen, kan het programma uw online evenement maken of breken. Een succesvol programma zal een groot publiek aanspreken en ervoor zorgen dat er niets uit het niets valt.

Van fysiek naar hybride: hoe vergroot je de impact van je events

Van fysiek naar hybride: hoe vergroot je de impact van je events

Wie had eind 2019 durven voorspellen dat het plannen en organiseren van events er in 2020 en 2021 heel anders zou uitzien? We waren toen volop in onze 'normale' flow van het organiseren van x-aantal events, conferenties en workshops met y-aantal deelnemers. Maar jongens, dat ging niet helemaal volgens plan, ...

Hoe meer leads aantrekken door de online content van je events te gebruiken

Hoe meer leads aantrekken door de online content van je events te gebruiken

Nu meer en meer bedrijven en organisaties experimenteren met online events, ontdekken we nieuwe manieren om te communiceren en onze merken te promoten. Virtuele evenementen zijn al een tijdje onder ons, maar we zien nu pas de stijgende interesse...

Hoe bereid je je voor op hybride evenementen

Hoe bereid je je voor op hybride evenementen

Onze mening? In de maanden die komen, gaan hybride events populair worden. Is dat vreemd? Neen. Het is geen nieuw concept, maar we realiseren pas nu het potentieel dat dit type evenement heeft.

Hoe vermoeidheid vermijden bij online events

Hoe vermoeidheid vermijden bij online events

Geconnecteerd voor je werk. Geconnecteerd voor communicatie. Geconnecteerd voor entertainment. Geconnecteerd voor events. Dat is hoe onze wereld er uit zag in 2020, en de kans is groot dat zich dit ook doortrekt naar 2021.

Hoe organiseer je een online VIP event

Hoe organiseer je een online VIP event

Online evenementen zijn ontworpen om een wereldwijd publiek te bereiken. Je kunt ze gebruiken als een deel van je digitale strategie om meer leads aan te trekken, je merkbekendheid te verhogen en je producten te verkopen. Maar wist je dit? Je kunt online events ook inzetten om de connectie met je betalende klanten te versterken!

Dit is wat we leerden over de evenementenbranche in 2020...

Dit is wat we leerden over de evenementenbranche in 2020...

We overdrijven niet als we zeggen dat 2020 een catastrofaal jaar was voor onze sector. Er zijn nog geen internationale onderzoeken klaar die de desastreuze impact van COVID-19 in definitieve cijfers gieten, maar we kunnen al wel met zekerheid stellen dat het van kwaad tot erger is geëvolueerd.

Hoe een professioneel online event realiseren

Hoe een professioneel online event realiseren

Online evenementen. Waar denk je eerst aan? Een stel mensen die iets vertellen op een scherm? Klopt, als je een zoom-achtig online event organiseert. Helaas associëren we online evenementen met Google Hangouts, Zoom of Skype meetings.

Hoe maak je het werk van je planningsteam eenvoudiger?

Hoe maak je het werk van je planningsteam eenvoudiger?

Events plannen? Dat is niet eenvoudig. Maar wat als dit standpunt fout is? Wat als we de complexiteit van de logistieke planning kunnen transformeren naar een simpelere manier? Is dit mogelijk?

Hoe promoot je je online evenement?

Hoe promoot je je online evenement?

Pak je het promoten van een online evenement anders aan dan dat van een fysiek event? Nee, niet echt. Op uitzondering van één belangrijk detail. In de voorbije maanden zagen we veel merken van fysieke naar online event-omgevingen evolueren.

Hoe plan je 2 evenementen op hetzelfde moment

Hoe plan je 2 evenementen op hetzelfde moment

Twee events op hetzelfde moment plannen? Dat klinkt waanzinnig. Maar vroeg of laat sta je ervoor.

Hoe organiseer je je gastenlijst efficiënt?

Hoe organiseer je je gastenlijst efficiënt?

Wat is een van de meest stressvolle momenten bij het organiseren van een event? Is het de registratie van je gasten? Is het de controle op je AV-uitrusting? Of is het misschien het coördineren van de catering?

Hoe kies je het juiste platform voor je virtueel evenement

Hoe kies je het juiste platform voor je virtueel evenement

Wat zijn precies de verschillen tussen virtuele en fysieke events? Hoe lanceer je een virtueel evenement? Hoe krijg je je virtuele publiek tot bij jou? Het zijn maar enkele van de vragen waar event- en marketingprofessionals vandaag mee worstelen.

5 dingen die dodelijk zijn voor de event beleving

5 dingen die dodelijk zijn voor de event beleving

De basics van eventlogistiek en -planning heb je onder de knie na een paar conferenties of workshops. Het begrijpen en ontwerpen van een event beleving is heel andere koek.

7 on-site 'best practices' die je wil onthouden

7 on-site 'best practices' die je wil onthouden

Het moment dat jouw gasten je event binnenlopen, willen ze hun dagelijkse beslommeringen vergeten en zich onderdompelen in een buitengewone omgeving. Het gaat ook over de omgeving.

Toekomst van merkactivaties? De 'Drive Through Pop-Up'

Toekomst van merkactivaties? De 'Drive Through Pop-Up'

De pandemie heeft de manier waarop 'live'-ervaringen worden geproduceerd drastisch veranderd. GDX Studios zocht naar alternatieve manieren waarop merken nog steeds contact kunnen maken met hun publiek.

Hoe houd je contact na je evenement met je deelnemers?

Hoe houd je contact na je evenement met je deelnemers?

Een vraag. Hoeveel tijd en werk steek jij in het plannen en managen van je event? Veel waarschijnlijk! Een evenement plannen komt neer op het bouwen, promoten en verkopen van een product. Eens je iets hebt gelanceerd, wil je zo veel mogelijk leads aantrekken en hen snel converteren naar 'deelnemers'.

Zo creëer je meer 'menselijke' momenten tijdens je event

Zo creëer je meer 'menselijke' momenten tijdens je event

Waarom zou jij naar een event gaan? Deze vraag kent veel antwoorden. Sommige statistieken trachten te bewijzen dat het allemaal rond netwerken en nieuwe zakelijke opportuniteiten draait.

Hoe je merkbeleving versterken met eventmarketing?

Hoe je merkbeleving versterken met eventmarketing?

Welke plek wil jij innemen in het hoofd van je doelgroep? Hoe wil je dat zij denken over jouw merk?

Hoe maak jij van jouw gasten echte helden?

Hoe maak jij van jouw gasten echte helden?

Waar gaat jouw evenement over? Wil je je product, je merk of je bedrijf in the picture zetten? Misschien heb je meerdere doelen? Vergeet echter nooit dat het allemaal draait rond jouw gasten!