Welk type eventplanner ben jij?

Welk type eventplanner ben jij?

Eventorganisatoren heb je in alle soorten, maten en formaten. Met diverse talenten en uiteenlopende karaktertrekken. En elk type heeft zijn kwaliteiten en valkuilen.

Hoe maak je een fantastische post-event website?

Hoe maak je een fantastische post-event website?

De laatste gast is weg. Lekker even relaxen? Neen hoor! Het post-event werk is even belangrijk als alles wat je deed voor en tijdens je evenement!

Waarom eventsoftware traditionele planningstools verslaat

Waarom eventsoftware traditionele planningstools verslaat

Veel evenementorganisatoren vertrouwen nog op hun mailboxen en hun vertrouwde Excel-bestanden, maar er waait een nieuwe wind in de wereld van evenementenbeheer: de opmars van evenementensoftware.

TIP! - Waar op letten als je een fotograaf inhuurt?

TIP! - Waar op letten als je een fotograaf inhuurt?

Een fotograaf of cameraman heeft net zoals andere leveranciers een goede briefing nodig. Anders loop je het risico dat de reportage niet aan je verwachtingen voldoet.

6 creatieve manieren om je sponsors te laten opvallen op je event

6 creatieve manieren om je sponsors te laten opvallen op je event

Wat is het eerste woord dat in je opkomt als je denkt aan ‘sponsors’? Is het de financiële middelen die zij voorzien? Zijn het de logo’s die je ergens moet tonen, op het programma of aan de ingang van je evenement misschien?

TIP! - Voorkom blunders op de gastenlijst van jouw evenement

TIP! - Voorkom blunders op de gastenlijst van jouw evenement

De gastenlijst voor een evenement opstellen is een tijdrovend werk. Je kunt je echter niet veroorloven fouten te maken.

3x feature-release: eventplanning op een hoger niveau

3x feature-release: eventplanning op een hoger niveau

We willen continu je gebruikservaring bij het organiseren van events via ons platform verbeteren. We zijn dan ook blij dat er de afgelopen week opnieuw 3 nieuwe features live zijn gegaan!

Pre-eventbriefing: dit mag je niet vergeten!

Pre-eventbriefing: dit mag je niet vergeten!

Eén cruciale meeting kan de uitkomst van maanden werk bepalen. De pre-eventbriefing is de laatste vergadering die je met je team en vrijwilligers houdt voordat het evenement begint.

TIP! - Tips voor de uitnodiging van je evenement

TIP! - Tips voor de uitnodiging van je evenement

Een goede uitnodiging moet opvallen, verleiden, knallen, … Overtuig je doelgroep met rationele en emotionele argumenten. Waarom zouden zij naar het evenement komen? Wie kun je met wat overtuigen?

TIP! - Checklist entertainment voor evenementen

TIP! - Checklist entertainment voor evenementen

Er komt veel meer bij entertainment kijken dan goede acts zoeken. Je moet ook rekening houden met een aantal praktische aspecten. Een handige checklist!

TIP! - Internet op je event: hoeveel bandbreedte heb je nodig?

TIP! - Internet op je event: hoeveel bandbreedte heb je nodig?

We verwachten altijd en overal toegang tot internet, dus ook op jouw event. Toch is dat niet vanzelfsprekend. Op veel events is er geen internet, gaat het traag of betaal je je blauw.

AI en ChatGPT benutten: de toekomst van eventplanning

AI en ChatGPT benutten: de toekomst van eventplanning

In het midden van de digitale revolutie zijn er maar weinig industrieën die niet geraakt worden door de transformerende kracht van kunstmatige intelligentie (AI). Dus ook de eventsector.

TIP! - Haal meer uit de sprekers op je event

TIP! - Haal meer uit de sprekers op je event

Een goede spreker tilt je evenement naar een hoger niveau. Maar hoe haal je nu het maximum uit de sprekers die je inhuurt? Enkele aandachtspunten specifiek voor sprekers.

De échte reden waarom je business events moet organiseren

De échte reden waarom je business events moet organiseren

Waarom zou jouw bedrijf of merk een bedrijfsevent organiseren? Volstaat het niet te investeren in content marketing of social media marketing om zo te connecteren met je prospecten en klanten? Waarom zou je nog meer geld steken in iets dat je niet zo goed kent?

E-mailmarketing opgelost: 6 strategie tips voor eventplanners

E-mailmarketing opgelost: 6 strategie tips voor eventplanners

E-mailmarketing, indien correct uitgevoerd, is en blijft een krachtig instrument zijn voor eventplanners. Je kunt er zowel een breed publiek mee bereiken als persoonlijke verbindingen opbouwen.

Hoe toon je je bezoekers dat je echt om hen geeft? Organiseer 'gezonde' evenementen

Hoe toon je je bezoekers dat je echt om hen geeft? Organiseer 'gezonde' evenementen

Ben je authentiek en attent of achteloos en onverschillig? Je bezoekers zullen dat voelen. De manier waarop je je evenement ontwerpt, de ervaring die je voor ogen hebt, het zal een grote impact hebben op de perceptie van je gasten.

5 redenen waarom je als start-up events moeten organiseren

5 redenen waarom je als start-up events moeten organiseren

Red Bull organiseert events. Tesla en Space X doen het. Apple investeert zwaar in evenementen. En jij? “Ik werk in een kleine start-up. We hebben niet de middelen om events te organiseren”. We horen het je al zeggen.

Hoe bouw je een krachtig eventmerk?

Hoe bouw je een krachtig eventmerk?

Een event betekent een ware boost voor de uitstraling van je merk. Het trekt prospecten aan die later je klanten worden. De meeste bedrijven beschouwen events dan ook als een excellent marketing- en communicatie-instrument.

Hoe kies je de juiste catering set-up?

Hoe kies je de juiste catering set-up?

Organiseer je een evenement, dan is de manier waarop je het eten serveert minstens even belangrijk als wat je voorschotelt. Je hebt tal van mogelijkheden. Van spectaculaire live cookings tot ...

10 goede gewoontes van succesvolle eventplanners

10 goede gewoontes van succesvolle eventplanners

Succesvolle eventorganisatoren zijn uiterst productief. Wat is het nu dat hen zo succesvol en productief maakt?