Events & technologie: RFID

Events & technologie: RFID

Van op afstand bezoekers identificeren, dat is wat RFID doet. Door RFID aan online interactie te koppelen maak je de beleving van jouw event nog intenser. Een fantastische evolutie, maar kan elk event dat aan?

Vlucht ernstig vertraagd? Weet dat je recht hebt op een schadevergoeding

Vlucht ernstig vertraagd? Weet dat je recht hebt op een schadevergoeding

Iedere organisator van teambuildings, bedrijfsevents, congressen of beurzen in het buitenland of met deelnemers vanuit het buitenland, weet hoe vervelend het kan zijn als een vlucht ernstige vertragingen oploopt.

Twee apps om je evenementmarketing te prikkelen

Twee apps om je evenementmarketing te prikkelen

In 2014 begonnen video's een grote impact op de evenementindustrie te hebben. Onderzoek toont aan dat één video gelijk is aan 3.600 webpagina's.

6 tips voor een scherper eventbudget

6 tips voor een scherper eventbudget

Organiseer je een evenement, dan geldt de uitdrukking 'the sky is the limit', vaak niet voor het budget. Hoe kan je productiekosten drukken en het maximum uit een budget te halen?

In een badge zit meer dan je denkt

In een badge zit meer dan je denkt

Naambadges maken lijkt eenvoudig, maar is het dat wel? Hoe komt het dat we op evenementen nog vaak onleesbare badges zien? Of gasten zonder badge? Is het dan toch niet zo gemakkelijk als we denken. Enkele bedenkingen en tips.

Column: Het Nieuwe Werken binnen 24 uur ingevoerd

Column: Het Nieuwe Werken binnen 24 uur ingevoerd

Het Nieuwe Werken (HNW) is hip en modern. En bovenal biedt het veel kansen om effectiever te werken. Toch voegen maar weinig organisaties de daad bij het woord, en blijft het vaak bij 'praten over'.

Events & technologie: Augmented Reality

Events & technologie: Augmented Reality

Augmented Reality (AR) is hot in marketing. Maar wat betekent deze technologie voor de evenementensector? Een leuke gimmick of zit er meer in dit elektronische snufje?

Events & technologie: Google Glass

Events & technologie: Google Glass

Google Glass is momenteel consumentengadget nummer één aan het worden. Betekent dit dat binnenkort al je congresdeelnemers met de beroemde bril op hun neus zitten? Een uitdaging voor de eventsector of blijft het gewoon een gadget?

5 manieren om je sponsordossier te pimpen

5 manieren om je sponsordossier te pimpen

Zoek je partners om je evenement te sponsoren? Dan stel je best een overtuigend sponsordossier samen.

Hoe Big Data je events concurrentiëler maken

Hoe Big Data je events concurrentiëler maken

De laatste tijd heeft iedereen de mond vol van 'Big Data'. Wat is dat precies? Is het een hype of kan je er echt iets mee? En in hoeverre dragen 'Big Data' bij om je events te verbeteren?

Smartphone veranderde de eventsector - infograph

Smartphone veranderde de eventsector - infograph

Herinner je je nog dat Steve Jobs op Macworld de allereerste iPhone voorstelde? Kan je geloven dat dat bijna 8 jaar geleden is? Smartphones hebben een enorme impact op de evenementenbranche gehad; en nog steeds.

Nieuwe tickettrend: hoogtechnologische slimme bandjes

Nieuwe tickettrend: hoogtechnologische slimme bandjes

Na het dancefestival zelf zijn nu ook de polsbandjes van Tomorrowland wereldnieuws. In zijn blog 'Apparently this matters' op de CNN-website werpt Jarrett Bellini elke week zijn licht over trending topics op sociale media.

7 Manieren om de 'content' van een congres vast te leggen

7 Manieren om de 'content' van een congres vast te leggen

Evenementen hebben een grote impact. Wanneer je de inhoud (content) vastlegt maak je het evenement nog nuttiger voor de deelnemers.

Beste sponsors, mijn evenement is uw evenement

Beste sponsors, mijn evenement is uw evenement

Onlangs schreef etouches de post 'Evenementensponsoring: 4 manieren om een sponsor te overtuigen', waarbij eventplanners enkele tips krijgen over hoe ze bedrijven kunnen overhalen om in hun evenement te investeren.

Doe het Goed: Een ervaring die goed voelt en goed doet

Doe het Goed: Een ervaring die goed voelt en goed doet

De top-spits van het Groene Elftal komt wellicht uit onverwachte hoek: Doe het Goed. Anders dan vaak gedacht heeft duurzaamheid niet alleen met het milieu te maken.

Zonder Papier: Maak je evenement geheel papiervrij

Zonder Papier: Maak je evenement geheel papiervrij

We komen nu bij de eerste echte spits van het Groene Elftal: Zonder Papier. Niet altijd even eenvoudig om op te stellen, maar zijn impact is niet te onderschatten. Tickets, programmaboekjes, kladpapier, ...

Met de Trein: Stimuleer OV als reisoptie bij je deelnemers

Met de Trein: Stimuleer OV als reisoptie bij je deelnemers

Deze nummer 9 van het Groene Elftal speelt vaak een 'een-twee-tje' met nummer 6 Car Pool die we al eerder besproken. Voor sommige mensen is het openbaar vervoer misschien nog een betere optie.

Komniet Komwel: Hou de optie om af te zeggen zo lang mogelijk open

Komniet Komwel: Hou de optie om af te zeggen zo lang mogelijk open

'No show' is niet alleen frustrerend voor de event planner maar tegelijk ook een grote bron van verspilling.

Afta Noon: begin pas na de lunch!

Afta Noon: begin pas na de lunch!

Deze middenvelder van het Groene Elftal met nummer 7 heet 'Afta noon'. Hij gaat de strijd aan met de enorme verspilling van voedsel.

Car Pool: het netwerken begint al onderweg

Car Pool: het netwerken begint al onderweg

Alle gasten van je evenement moeten naar de door jou gekozen locatie reizen. Elke auto die voor jouw event de weg op gaat draagt bij aan de luchtvervuiling en klimaatverandering.