Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSSDuurzame innovatie om je evenementen te verbeteren
Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik krijg altijd de kriebels wanneer ik eventmanagers hoor praten over innovatie.
TIP! - 5 valkuilen social media op events
Web 2.0 is hot. De nieuwe online technologieën veranderen de manier waarop we met elkaar communiceren. Social media zoals Facebook, Twitter en LinkedIn bieden eventorganisatoren heel wat nieuwe marketingtools.
Hoe kies je een goede event-app die bezoekers ook echt gebruiken
Laat me je vertellen waar een eventmanager gek van wordt: het kopen van een dure, chique event-app, om er vervolgens achter te komen dat niemand hem gebruikt.
Ultieme overzicht Social Media-afmetingen 2017 - infographic
Je organiseert geen event meer zonder voor of na iets op social media te posten. Maar wat is nu de ideale afmeting van het plaatje dat je er bij zet?
Fouten die eventmanagers maken en hoe jij ze kunt voorkomen
Hoe veel geef jij om jouw evenementen? Laat me je helpen met het antwoord. Hoe meer je geobsedeerd bent met het voorkomen van voorgaande planningsfouten, hoe toegewijder je bent.
10 methodes om de aandacht te blijven trekken
Als toehoorders passief luisteren, blijven ze gemiddeld maximum 15 tot 20 minuten met hun aandacht bij een presentatie. Zo ontstond het idee om na 20 minuten van spreker te wisselen. Uit onderzoek blijkt nu dat dit een groot misverstand is.
5 bewezen technieken om te zorgen dat mensen je evenementen bezoeken
Laten we eerlijk zijn: als je niet een degelijk aantal bezoekers naar je evenementen kunt trekken, zullen mensen denken dat je een waardeloze planner bent. Het klinkt hard, maar als je een marktleider wilt worden, moet je de kunst van het mensen trekken meester worden.
7 tips voor digitale uitnodigingen
Eventorganisatoren kiezen meer en meer voor de digitale uitnodiging om hun gasten uit te nodigen. Dat is snel, gemakkelijk en budgetvriendelijk. Maar wat zijn de do's en don'ts om gasten via mail over de streep te trekken?
Hoe het 'Internet of Things' jouw volgende evenement kan verbeteren
'Het Internet der dingen? Je maakt een grapje zeker?' Ja, ik ben het met je eens. Het is onmogelijk om al die blitse nieuwe tech-woorden, die ons vakgebied aan het monopoliseren zijn, bij te houden.
Spectaculaire kinetische 3D lasershow
Vorig jaar toonden we al een verbluffende kinetische kroonluchter die zonder twijfel indruk op de gasten van je event maakt. Het kan echter nog straffer: een matrix van 175 bewegende balonnen en 12 high-precicion lasers. Laat je inspireren.
Creatieve manieren om sponsorlogo's te showen op events
Hoe toon je bedrijfslogo's op je evenement? Ook hier kom je als eventorganisator best creatief uit de hoek. Slaag je erin om een wowfactor te creëren, dan sla je ineens twee vliegen in een klap.
9 redenen waarom je die event pitch niet gewonnen hebt
Event pitches: you win some, you lose some. Natuurlijk wil je er zoveel mogelijk winnen. Toch is een verloren pitch geen verloren tijd. Tenminste als je kritisch kijkt naar de redenen waarom je de pitch verloren hebt. En er ook iets uit leert. Dit zijn 9 vaak voorkomende redenen.
7 eventfoto's die niet mogen ontbreken
Goede eventfoto's maken opdrachtgevers blij, vleien sponsors en stimuleren persaandacht. Maar dergelijke foto's komen niet zomaar uit de lucht vallen. Achter zulke shots zit een strak plan.
Zelfs saaie cijfers worden met live events sexy
Als financieel dagblad heb je niet meteen de meest sexy boodschap te brengen. Saaie beurscijfers, analyses, ... En toch wist de krant El Cronista haar Facebook fans te verrassen met een spectaculaire live beleving.
4 tips voor events rond fondsenwerving
Omdat non-profitorganisaties afhangen van schenkingen van vrijgevige sponsors, doen ze regelmatig beroep op eventbureau's om evenementen voor fondsenwerving te organiseren.
Hoe je met FOMO volle zalen trekt
Al gehoord van FOMO of de 'Fear of Missing Out'? Dat is dat gevoel dat je krijgt als je denkt dat je iets heel belangrijks gaat missen. Als je als eventorganisator kan op inspelen op dat gevoel, is je broodje gebakken. Social media spelen hier een belangrijke rol.
Parodie op 'event pitches'
Er schort wat aan de manier waarop pitches voor events uitgeschreven worden. Dat stelt decorontwerper-bouwer Deusjevoo aan de kaak met een hilarische ... 'pitch' voor broodjes.
Hallo? HALLO? De 3 stappen om de aandacht van je publiek te krijgen...
De Amerikaanse psychologe Susan Weinschenk ontwikkelde een wetenschappelijk onderbouwd driestappenproces om aandacht aan je publiek te vragen, en te krijgen.
Wat Snapchat jouw event te bieden heeft
Snapchat kan jouw event veel meer bieden dan je zou denken. Het is al lang niet meer tieners-only. Deze social media-gigant kan, als je het goed aanpakt, heel wat gratis promotie opleveren.
Praten voor een publiek? Met deze 10 tips blijf je kalm
Hoewel het voor sommigen de gewoonste zaak van de wereld lijkt, zijn anderen extreem nerveus als ze moeten praten voor een publiek. Hun gezicht wordt rood, de hartslag gaat omhoog, ze worden duizelig, of vergeten wat ze willen zeggen.