Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSS5 manieren waarop livestreaming jouw evenementen succesvoller maakt
Je kunt waarschijnlijk talloze redenen noemen waarom je je evenement niét zou livestreamen. Misschien denk je dat gelivestreamde evenementen het einde betekenen van echte ontmoetingen. Want wie zou er nu naar jouw conferentie, workshop of seminar komen als ze gewoon kunnen kijken via live video?
5 redenen om in dialoog te gaan met je bezoekers na het evenement
De laatste bezoekers hebben net het pand verlaten en je bent klaar om het licht uit te doen en naar huis te gaan. Het evenement was een succes. Je bent klaar om dit hoofdstuk af te sluiten en verder te gaan met het volgende evenement. Maar wacht eens even!
Hoe slim omgaan met livestreaming apps op events
Livestream apps zijn hot. Je filmt met je smartphone en je volgers kijken live met je mee door het oog van je camera. Met apps als Periscope, Facebook Live, Twitter, ... is dat kinderspel. Maar wat doe je er mee op events?
Ultieme tips om waarde te creëren met je evenement
Je uiteindelijke doel als eventplanner is om waarde te creëren. Of het gebruikte middel nu onderwijs, entertainment, creativiteit of actieve betrokkenheid is; je gasten moeten een bepaalde verbetering kunnen zien na het bezoeken van jouw evenementen.
Beste manier om je evenement te promoten (en het is niet wat je denkt)
Stel je voor: je organiseert en runt een evenement. Je ontwerpt een compact evenementenprogramma, nodigt een aantal geweldige sprekers uit en boekt de beste eventlocatie ooit. Daarnaast heb je ook een veelbelovende social media marketingstrategie opgezet die sowieso je eventpromotie gaat versterken. Maar...
Hoe je een sterk World Café kan organiseren en runnen
Geef toe: mensen met elkaar in contact brengen en het over belangrijke onderwerpen laten hebben tijdens je event is vaak een uitdaging. Je moet niet alleen voor een prikkelende omgeving zorgen en motiverende instructies geven, maar ook mogelijkheden bieden om 'het ijs te breken' en mensen aan te moedigen om samen te werken.
Hoe de deeleconomie de evenementensector zal veranderen
Je hebt het misschien niet door, maar de samenwerkingseconomie is de evenementensector geleidelijk aan het transformeren. Nieuwe kansen vanuit de deeleconomie ondersteunen meer en meer eventmanagers door nieuwe oplossingen en perspectieven te bieden.
Betrouwbare lichtkranten voor je event, waar moet je op letten?
Digital Signage, ook bekend als lichtkranten of digitale infoborden, zijn de perfecte manier om snel en efficiënt te communiceren met een groot publiek. Met communicatie kan je hele leuke dingen doen, maar het is ook een kritisch punt wanneer problemen de kop opsteken.
8 gouden tips voor een succesvolle event start-up
Ook in de eventsector rijzen de start-ups als paddenstoelen uit de grond. En dat is niet verwonderlijk in deze creatieve en innovatieve sector. Maar dit is ook een branche met moordende concurrentie. Enkel de beste start-ups overleven.
5 dingen die je moet weten als je een eventlocatie zoekt
Het vinden van een goede locatie voor je evenement kan een heel gedoe zijn. Je moet met zoveel zaken rekening houden! Is de locatie goed te bereiken? Is er een goede Wi-Fi-verbinding? Werkt het airconditioningsysteem wel goed?
2 eenvoudige regels voor succesvolle presentaties
De meeste presentaties gaan de mist in omdat de presentator twee zaken niet serieus genoeg neemt.
Bijzondere manieren waarop technologie jouw evenementen kan versterken
"Big Data", "deep learning", "datavisualisatie", "attendee-tracking", "data-driven marketing", ... Dit zijn slechts een paar van de concepten rond eventplannen waar veel eventplanners moeite mee zullen hebben.
Checklist voor duurzame events
Heb jij al stil gestaan bij hoe je jouw event kan inzetten in de strijd tegen klimaatverandering?
Vijf manieren waarop projecten mislukken
Gebrek aan of slechte planning van evenementen leidt er vaak toe dat events niet lopen zoals voorzien. Maar zelfs als die planning perfect op papier staat, loopt het wel eens mis. De oorzaak? Vijf terugkerende obstakels.
5 manieren om offertes te verknallen
Het verkoopgesprek is goed verlopen. Je mag een offerte uitbrengen. Nu enkel de offerte nog en de deal is binnen. Of toch niet?
Alles wat je moet weten over evenementen in 'eventful' steden
Er is één ding dat alle goede eventmanagers met elkaar gemeen hebben: ze weten hoe ze hun omgeving kunnen gebruiken. En sommige eventprofessionals hebben meer geluk dan anderen.
5 plaatsen om je social media in de kijker te zetten op events
Als je social media optimaal wil inzetten op je evenement, moet je verder gaan dan enkel het creëren van een Twitter stream of Facebook pagina. Door de integratie van social media tijdens je evenement, creëer je echte meerwaarde.
Hoe zet je een hospitality-plan op voor de bezoekers van je evenement?
Het geweldige aan eventmanager zijn is dat we, afgezien van de pijnlijke logistieke kwesties en de slapeloze nachten, we ook de kans krijgen om unieke belevingen te ontwerpen voor onze internationale gasten.
Vrijwilligers aansturen en je evenement of festival redden
Er is iets wat je alleen op de harde manier kunt leren: het delegeren van verantwoordelijkheden aan vrijwilligers is slechts de helft van het werk. Naast het overdragen van taken aan, moet je weten hoe je deze verantwoordelijkheden correct kunt communiceren.
TIP! - Overwin je angst voor hybride evenementen
Organiseer je een evenement voor gasten uit alle hoeken van de wereld? Dan is de kans heel erg groot dat je niet iedereen zult kunnen overtuigen om naar je event af te reizen. Hybride events zijn de oplossing.