Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSSHoe 'gamificeer' je de leerervaring voor je bezoekers?
Mensen bezoeken niet alleen evenementen om te netwerken, maar ook om kennis te verzamelen en nieuwe dingen te leren. Maar het klassieke klaslokaalformat (waarbij de spreker praat en het publiek aantekeningen maakt) lijkt niet meer te werken.
Hoe begin je je carrière als eventplanner?
Goed nieuws: het is nooit te laat om een eventplanner te worden. Leeftijd en achtergrond doen er niet toe.
Hoe bespaar je op de kosten voor je evenement?
Als het aankomt op besparen bij het organiseren van een evenement, zijn er twee types eventprofessionals: de 'vindingrijke' en de 'slimme' eventplanner.
Nieuwe standaard voor het organiseren evenementen
Wat hebben Hollywood en Silicon Valley gemeenschappelijk met onze evenementensector? Bijzonder veel, zo blijkt. Je leest het allemaal, haarfijn uitgelegd, in het nieuwste boek van Kevin Van der Straeten: EVENTPLANNER.
De 'customer journey' van je event begint al bij de registratie
Iedere eventprofessional kent de functionele stappen van het registratieproces. Je wilt weten wie er komt, zodat je een goede inschatting kunt maken voor de zaalcapaciteit en de catering, ...
5 manieren om last minute meer tickets te verkopen
Valt je ticketverkoop wat tegen? Probeer dan deze 5 manieren om last minute toch nog je verkoop op te krikken.
Feest vlekkeloos en zorgeloos met de SOS-partykit
Op een evenement of feestje, is een ongelukje nooit ver weg. Een onverwachte vlek, een verrassende scheur in je feestelijke outfit, pijnlijke voeten of een wegzakkend kapsel. Met de volgende items op zak, staan je gasten nooit voor verrassingen.
Saboteer je event met een slecht registratieformulier
Er is niets erger voor een bezoeker dan het staren naar een uitgebreid en ingewikkeld inschrijfformulier, en niet weten waar te beginnen. Een online inschrijfformulier dat jij, als eventmanager, hebt goedgekeurd.
Ongeval op het personeelsfeest: arbeidsongeval of niet?
Het personeelsfeest is het moment om je te amuseren met collega's. Maar wat als het slecht afloopt voor een werknemer?
Wat is de emotionele waarde van jouw evenement?
Als we de ROI van onze evenementen willen meten, vertrouwen we altijd op gegevens als hoeveel tickets er zijn verkocht. We vergeten echter vaak na te denken over de emotionele intensiteit die onze gasten hebben ervaren.
Hoe je evenement versterken met ervaringsmarketing
Wat is het verschil tussen het runnen van een gemiddeld evenement en top event? Wat bepaalt precies de kwaliteit van een evenement? Is het de locatie? De programmering? De catering?
Hoe plan je een evenement onder tijdsdruk zonder je hoofd te verliezen?
Als je echt irritant wil zijn tegen een eventprofessional, vertel hem of haar dan om "kalm te blijven en zo door te gaan". Geloof je dat niet?
Events organiseren in New York: do's-and-don'ts
Wat denk je van The Big Apple als locatie voor je volgende evenement? Bruisend, dynamisch en trendy. Maar hoe begin je er aan? Wat zijn valkuilen? Welke locaties zijn hip?
Hoe run je een multidisciplinair congres?
Of we het nu hebben over educatieve events, business events of brand events, multidisciplinaire congressen zijn de optimale oplossing als je een divers publiek wil uitnodigen, met verschillende interesses en vakgebieden.
Hoe bouw je een efficiënt eventteam dat graag voor jou werkt?
Wat maakt een eventteam anders dan andere teams? Is het de hoge werkdruk? De hoeveelheid taken? Het constante belang van creatief denken en een probleemoplossende instelling?
5 verrassende manieren waarop muziek je bezoekers kan beïnvloeden
Er zijn verschillende redenen waarom je bewust moet zijn van de muziek die je afspeelt op je evenementen, alhoewel er één reden met kop en schouders bovenuit steekt.
Moet je pers echt uitnodigen op je volgende evenement?
Het korte antwoord is... dat hangt ervan af. Media-aandacht is ongetwijfeld belangrijk, maar het biedt je alleen positieve resultaten als je het goed aanpakt. Denk er maar eens over na: wat wil je bereiken door middel van media-aandacht?
Event-oplossingen vinden en testen zonder creatief te zijn
We kunnen het niet mooier maken dan het is: creatief denken is niet zo gemakkelijk als sommige online goeroes zeggen. Als eventprofessional moet je bekend zijn met de uitdagingen...
De echte waarde van topsprekers en hoe je ze kunt vinden
Als je niet probeert om de beste sprekers naar je evenement te krijgen, dan gooi je je eigen ramen in. Kwaliteitssprekers zijn onmisbaar voor het succes van je evenement, en dat weten je concurrenten, wat ze een hoger bezoekersaantal garandeert.
Klein podium, groot effect: 5 tips
Hoe kan je in een kleinere ruimte toch een groot podium zetten? Of er tenminste voor zorgen dat het niet klein lijkt. Denk maar aan podia in tv-studio's. Die zien er op tv ook veel groter uit dan ze in werkelijkheid zijn.