Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSSHoe je evenement promoten ondanks nieuwe beperkingen op Facebook?
Het is gebeurd. Datgene waar we het bang voor waren: Facebook heeft besloten de regels te veranderen. Gebruikers zien minder viral video's en nieuwsberichten, gedeeld door bedrijven.
Hoe zorg je dat je bezoekers eventfoto's op Instagram posten?
Eén van de redenen waarom we evenementen plannen is om voor zoveel mogelijk buzz over ons merk te zorgen. We verwachten dat onze bezoekers praten en hun ervaringen uitwisselen, terwijl ze ons evenement versterken.
TIP! - 8 e-mailmarketing tips voor events
Zet je e-mailmarketing in voor je evenement? Dan helpen deze tips om meer response uit je mailing te halen.
Hoe ontwikkel je leiderschapsvaardigheden als eventprofessional?
Alsof de logistieke stress niet genoeg is, moeten eventplanners ook weten hoe ze eventteams en vrijwilligers kunnen aansturen.
Hoe blijf je je virtuele bezoekers boeien?
Streamingtechnologieën zorgen ervoor dat we een enorm aantal potentiële bezoekers kunnen bereiken. Hybride evenementen worden steeds populairder, waardoor we interactie verder kunnen trekken dan de eventlocatie zelf.
Hoe meer bezoekers aantrekken met 'destination marketing'
Succesvolle evenementen berusten vaak op unieke bestemmingen. Er zitten meer voordelen aan opmerkelijke locaties verbonden dan alleen de eventbeleving; ook de reiservaring en cultuur tellen mee.
Hoeveel marge neemt een evenementenbureau?
In tegenstelling tot andere sectoren is er geen 'vast' businessmodel dat evenementenbureaus hanteren.
Hoe trek je een kwaliteitspubliek aan op je evenement?
Als je denkt dat je succes hebt behaald als je gewoon alle tickets voor je volgende evenement hebt verkocht, dan heb je het mis. Ook de kwaliteit van je bezoekers is van directe invloed op je ROI.
Zo verpesten planningsmisvattingen je evenement
Je evenement is pas over meer dan zes maanden... Zat tijd om alles te doen zonder in paniek te raken over deadlines of onverwachte uitdagingen. Alles lijkt onder controle, toch?
Hoe zet je een efficiënte check-in op voor je evenement?
Als je je evenement wil starten met een ramp, dwing dan je bezoekers om eindeloze wachtrijen te doorstaan en geef ze stressvolle 'check-in'-procedures.
Hoe personaliseer je de beleving op je evenement?
Er is geen tekort aan artikels over het ontwerpen van boeiende eventbelevingen. Deskundigen over de hele wereld zijn het eens over hoe belangrijk de bezoekersbeleving is voor het succes van je evenement.
Hoe ontwerp je een 'co-creatie' evenement?
Een belangrijke trend die het aankomende jaar een grote rol zal spelen zijn co-creatieve evenementen. Hoewel co-creatie zeker geen nieuw concept is, heeft het een naam opgebouwd als zeer efficiënte engagementtool.
Hoe je een krachtig evenement kunt runnen in het buitenland
Dus jij denkt dat je wel een goed evenement kan runnen? Probeer er maar eens eentje op te zetten in het buitenland. Een andere taal, nieuwe werkdynamieken en onbegrijpelijke gebruiken... Probeer dat maar eens te regelen!
Hoe ontwikkel je een strategie die je evenement boost?
Doelstellingen bepalen en afbakenen voor je event is niet zo heel moeilijk. Een evenement runnen dat bouwt op een waterdichte strategie, zodat je je doelstellingen kunt behalen, is een ander verhaal.
Hoe je event 'emotioneel' ontwerpen om het te verbeteren?
Bezoekers geven niet om perfectie. Ze geven niet om perfecte locaties, Q&A-sessies, catering, ... Mensen geven om wat ze voelen tijdens een evenement. Dat is alles. Punt uit.
Hoe je team warm maken voor eventtechnologie?
Het is niet altijd even gemakkelijk om gewoonten te doorbreken. Zodra mensen weten wat het beste werkt en routines ontwikkelen, wordt het moeilijk open te staan voor nieuwe tools.
Hoe vergroot je het bereik van jouw evenementen met inbound marketing?
'Inbound marketing' is als sinds het prille begin een krachtige tool voor marketeers die sterkere relaties met hun prospects willen opbouwen, en die willen omzetten in trouwe klanten.
Wat je moet weten over risicomanagement voor evenementen
De levenscyclus van een evenement draait om onzekerheden en talrijke risico's. Van het beoordelen van verschillende veiligheidskwesties tot het voorkomen van voedselvergiftiging: risicomanagement bepaalt onze dagelijkse activiteit als planners.
5 verkeerde redenen om eventtechnologie te gebruiken
Tegenwoordig heb je als planner veel digitale oplossingen tot je beschikking. Die kunnen de werklast qua logistiek en eventmarketing van je schouders nemen, wat leidt tot betere resultaten.
Hoe bouw je de spanning op voor je bezoekers?
Hoezeer je ook een boeiend evenement probeert te plannen, je loopt altijd het risico dat het een saaie beleving wordt.