Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSSHoeveel marge neemt een evenementenbureau?
In tegenstelling tot andere sectoren is er geen 'vast' businessmodel dat evenementenbureaus hanteren.
Hoe trek je een kwaliteitspubliek aan op je evenement?
Als je denkt dat je succes hebt behaald als je gewoon alle tickets voor je volgende evenement hebt verkocht, dan heb je het mis. Ook de kwaliteit van je bezoekers is van directe invloed op je ROI.
Zo verpesten planningsmisvattingen je evenement
Je evenement is pas over meer dan zes maanden... Zat tijd om alles te doen zonder in paniek te raken over deadlines of onverwachte uitdagingen. Alles lijkt onder controle, toch?
Hoe zet je een efficiënte check-in op voor je evenement?
Als je je evenement wil starten met een ramp, dwing dan je bezoekers om eindeloze wachtrijen te doorstaan en geef ze stressvolle 'check-in'-procedures.
Hoe personaliseer je de beleving op je evenement?
Er is geen tekort aan artikels over het ontwerpen van boeiende eventbelevingen. Deskundigen over de hele wereld zijn het eens over hoe belangrijk de bezoekersbeleving is voor het succes van je evenement.
Hoe ontwerp je een 'co-creatie' evenement?
Een belangrijke trend die het aankomende jaar een grote rol zal spelen zijn co-creatieve evenementen. Hoewel co-creatie zeker geen nieuw concept is, heeft het een naam opgebouwd als zeer efficiënte engagementtool.
Hoe je een krachtig evenement kunt runnen in het buitenland
Dus jij denkt dat je wel een goed evenement kan runnen? Probeer er maar eens eentje op te zetten in het buitenland. Een andere taal, nieuwe werkdynamieken en onbegrijpelijke gebruiken... Probeer dat maar eens te regelen!
Hoe ontwikkel je een strategie die je evenement boost?
Doelstellingen bepalen en afbakenen voor je event is niet zo heel moeilijk. Een evenement runnen dat bouwt op een waterdichte strategie, zodat je je doelstellingen kunt behalen, is een ander verhaal.
Hoe je event 'emotioneel' ontwerpen om het te verbeteren?
Bezoekers geven niet om perfectie. Ze geven niet om perfecte locaties, Q&A-sessies, catering, ... Mensen geven om wat ze voelen tijdens een evenement. Dat is alles. Punt uit.
Hoe je team warm maken voor eventtechnologie?
Het is niet altijd even gemakkelijk om gewoonten te doorbreken. Zodra mensen weten wat het beste werkt en routines ontwikkelen, wordt het moeilijk open te staan voor nieuwe tools.
Hoe vergroot je het bereik van jouw evenementen met inbound marketing?
'Inbound marketing' is als sinds het prille begin een krachtige tool voor marketeers die sterkere relaties met hun prospects willen opbouwen, en die willen omzetten in trouwe klanten.
Wat je moet weten over risicomanagement voor evenementen
De levenscyclus van een evenement draait om onzekerheden en talrijke risico's. Van het beoordelen van verschillende veiligheidskwesties tot het voorkomen van voedselvergiftiging: risicomanagement bepaalt onze dagelijkse activiteit als planners.
5 verkeerde redenen om eventtechnologie te gebruiken
Tegenwoordig heb je als planner veel digitale oplossingen tot je beschikking. Die kunnen de werklast qua logistiek en eventmarketing van je schouders nemen, wat leidt tot betere resultaten.
Hoe bouw je de spanning op voor je bezoekers?
Hoezeer je ook een boeiend evenement probeert te plannen, je loopt altijd het risico dat het een saaie beleving wordt.
Hoe zet je een stressvrije planning op voor je volgende evenement?
Komt dit je bekend voor? Alles om je heen lijkt in duigen te vallen en je hebt geen flauw idee wat je eerst moet doen. Je moet meerdere telefoontjes plegen, ...
Zo help je je eventmarketingplan om zeep... (en hoe je dat voorkomt)
Je hebt er misschien een hekel aan, maar je mag het niet negeren: marketing is de belangrijkste factor in het behalen van een hoge opkomst op je event.
Hoe omzet halen uit je volgende evenement?
Er is geen tekort aan redenen waarom we evenementen plannen. Maar één doelstelling lijkt de boventoon te voeren: hoe kunnen we meer omzet uit onze evenementen halen?
5 gevaarlijke mythes over eventprofessionals
Je kunt de onmogelijke verwachtingen niet negeren. Als eventplanner moet je vakkundig omgaan met stress, vooruitstrevend bezig zijn met creativiteit, kunnen improviseren, ... Je moet een Superman of Wonder Woman zijn.
Krijg als eerste het boek EVENTPLANNER te pakken!
Het meest verkochte eventmanagementboek is nu nog slimmer! Met EVENTPLANNER zet Kevin Van der Straeten een nieuwe standaard neer voor het organiseren van evenementen. Dit naslagwerk mag je niet missen!
Wat als je evenement uit elkaar valt?
Heb je ooit in één van deze twee situaties gestaan? 24u voordat je evenement start, is er een staking onder luchtverkeersleiders zodat de sprekers of je band jouw evenement niet kunnen halen.