Inspiratie
RSSAbonneer je op onze RSSExperimenten om de beleving van je evenement te boosten
Wanneer je een event aan het ontwerpen, plannen, marketen of runnen bent, moet je jezelf niet beperken door dingen altijd hetzelfde te doen. Je hebt als eventprofessional de mogelijkheid om te experimenteren.
Eventprof 3.0: de nieuwe rollen voor eventprofessionals
De job van een eventprofessional verandert met een rotvaart. En meer en meer dingen komen op ons bord te liggen. Misschien voel je je onzeker? Je moet nieuwe vaardigheden aanleren.
Hoe zet je Facebook Live in voor jouw event?
Waarom zend je je event niet uit via Facebook Live? Dit is een effectieve marketingstrategie. Vergeet even je plankenkoorts en ontdek hier hoe je het aanpakt.
Hoe valideer je een eventidee?
Ben jij al eens tot de conclusie gekomen dat je tijd gestoken hebt in iets dat niemand anders interesseert? Hoe pijnlijk is het niet te beseffen dat al jouw inspanningen voor niets waren?
13 originele evenementenlocaties in Antwerpen
Ben je nog op zoek naar die ene perfecte eventementenlocatie in Antwerpen?
Bouw je event-merk in 5 stappen
Heel wat bedrijven en mediaplatformen hebben een duidelijke merkidentiteit. Ook evenementen kunnen hier hun voordeel mee doen.
Hoe kies je de beste fotograaf voor jouw evenement?
Er zijn vele goede redenen waarom je een goede professionele fotograaf zou moeten inhuren voor je volgende evenement.
Hoe garandeer je een vlekkeloos registratieproces?
Hoeveel tijd spendeer jij op websites met een slechte navigatie, of het nu over online shoppen of registeren voor een webinar gaat? Zo weinig mogelijk waarschijnlijk.
Dit is wat bezoekers verwachten van een event
Hoeveel maal denk je aan je bezoekers voordat je een evenement organiseert? "Heel de tijd", horen we je zeggen.
Hoe je met een doordacht 'seating plan' meer interactie creëert op je evenement
Lang leve de berg aan to do's bij het organiseren van events! Stap één is alvast het opzetten van vlekkeloze logistieke procedures.
10 originele foodtrucks voor jouw evenement
Je kunt er niet omheen... Op elk evenement of feest kom je ze wel tegen: foodtrucks. Hippe vintage oldtimer-busjes met de meest uiteenlopende snacks, hapjes, desserts, smoothies, cocktails, ... als catering voor jouw gasten.
5 boeken die je deze zomer als eventmanager moet lezen
De vakantie uittocht is begonnen. Ook heel wat eventprofessionals trekken deze zomer naar de zon. Ben jij ook een boekenwurm of wil je je tijd op het strand nuttig besteden? Enkele boekentips!
5 tips die je helpen bij het segmenteren van je publiek
Wil je een succesvol event organiseren, dan zal je ervoor moeten zorgen dat je efficiënt kan interageren met je publiek.
Hoe plan je evenementen waarmee je jezelf onderscheidt van de competitie?
De zakenwereld verandert met rasse schreden. Nieuwe sectoren zoals FinTech of zelfbesturende auto's schieten de lucht in. Deze innovaties moedigen mensen aan om nieuwe platformen voor netwerken en kennisoverdracht op te zetten.
Hoe sterke kennissessies ontwerpen voor je bezoekers?
Heb je je ooit afgevraagd wat de voornaamste reden is dat bezoekers naar je evenementen komen? Van unieke ervaringen tot de netwerkmogelijkheden; er zijn waarschijnlijk een paar uiteenlopende antwoorden.
5 fouten bij het zoeken naar internationale eventleveranciers
Denk je dat er niks lastiger is dan een evenement plannen? Probeer eens een evenement te runnen in het buitenland. Of het nu gaat om een congres, festival of netwerksessie...
Hoe wakker je de creatieve vlam aan bij je eventteam?
Je hebt het mis als je denkt dat creativiteit een minder belangrijke vaardigheid is, die je planningsteam alleen nodig heeft als het aankomt op de decoratie of het bepalen van de grafische identiteit van je evenement.
Hoe zorg je dat aarzelende bezoekers zich op hun gemak voelen?
Je kent ze en je vreest ze. Het maakt niet uit hoe goed je je eventbeleving hebt ontworpen, er zullen altijd een paar bezoekers zijn die je 'die' blik geven. De blik die zegt dat ze compleet ontevreden en ongelukkig zijn...
Hoe trek je meer bezoekers met event e-mailmarketing?
Er is één prangende vraag die brandt op iedereens lippen: heeft eventmarketing zijn beste tijd gehad? Worden de e-mail opening rates steeds lager? Is het versturen van e-mails nog wel een goede manier om een evenement te promoten?
Gratis events zijn waardeloos: waarom het een goed idee is om je bezoeker te laten betalen
De mailbox van de gemiddelde professional in zo ongeveer elke branche wordt overspoeld met uitnodigingen voor allerlei (gratis) events. Veel mensen zijn geneigd zich op te geven en vervolgens te denken "Ik kijk wel even of ik er tijd voor heb". Gevolg: hoge no-show en een teleurstellende event ROI.