Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

In de meeste gevallen wordt het ‘succes’ van deze evenementen gemeten door het aantal bezoekers, het engagementsniveau en het aantal social media vermeldingen.

Hoe laat je influencer marketing werken voor jouw evenement

Hoe laat je influencer marketing werken voor jouw evenement

Het is logisch dat mensen meer vertrouwen hebben in hun peers en in hun idolen dan in merken en knappe logo's.

Hoe maak je een Facebook ad voor je volgende event?

Hoe maak je een Facebook ad voor je volgende event?

Graag meer bezoekers op je event? Reken maar van ja als je aanwezig bent waar je publiek is, op Facebook dus.

Belangrijke ingrediënten bij een participatieve conferentie

Belangrijke ingrediënten bij een participatieve conferentie

Wat is er saaier dan een spreker die met een monotone stem gewoon zijn papier afleest en niet eens naar het publiek kijkt?

Hoe kwalificeer je bezoekers en accepteer je de beste

Hoe kwalificeer je bezoekers en accepteer je de beste

Geloof jij in het sprookje ‘hoe meer bezoekers, hoe beter?’ Het is geen verrassing dat we zo denken.

Hoe identificeer je leads tijdens evenementen

Hoe identificeer je leads tijdens evenementen

Eventmarketing is een krachtige communicatietool voor bedrijven en organisaties. Als professional is het jouw verantwoordelijkheid om het potentieel hiervan te maximaliseren en je klanten te helpen de impact van hun merk te vergroten.

Hoe ‘businessmindset’ toepassen op organiseren events?

Hoe ‘businessmindset’ toepassen op organiseren events?

Een event organiseren volgt dezelfde logica als het runnen van een bedrijf. Correct of niet? Denk er even over na.

Hoe innovatief omgaan met de logistiek van je event

Hoe innovatief omgaan met de logistiek van je event

Je bent het vast met me eens dat verveling nog erger is dan stress. Maar wat doe je als je werkdag (en nachten en weekends, want je bent toch een eventprofessional), deze twee evils combineert?

Hoe feedback van je bezoekers vertalen naar waardevolle inzichten

Hoe feedback van je bezoekers vertalen naar waardevolle inzichten

Als je echt wil weten of je event succesvol was of niet, stop dan met kijken naar je data.

Hoe zorg je voor een krachtige 'expert sessie' op je evenement?

Hoe zorg je voor een krachtige 'expert sessie' op je evenement?

Door de drukte vergeten we als eventprofessionals soms wel een van de meest interessante meeting designs. We beperken ons vaak tot de gekende formats.

De kracht van 'verrassingen' op evenementen

De kracht van 'verrassingen' op evenementen

Nog niet zo lang geleden gingen mensen gewoon naar evenementen om even weg te zijn van de dagelijkse routines. Het waren deze buitengewone ervaring die mensen motiveerden om uit hun comfortzone te komen en zichzelf open te stellen voor nieuwigheden.

Hoe zorg je voor een vlekkeloos eventverloop?

Hoe zorg je voor een vlekkeloos eventverloop?

Je bent er helemaal klaar voor: je planning ging vlotjes en je bent klaar om de toegangsdeuren van je eventlocatie open te gooien voor je eerste bezoekers. Alles lijkt onder controle. Toch ben je superzenuwachtig. Dat is normaal.

Welke bezoekersdata verzamel je best?

Welke bezoekersdata verzamel je best?

Hoe weldoordacht stel jij je registratieformulier op? Zoek je een generieke template en dan snel 'knippen en plakken'? Of net het tegenovergestelde, bestudeer je elk stukje data dat je wil verzamelen en bouw je zelf een compleet nieuw registratieformulier?

Hoe maak jij het verschil met je event?

Hoe maak jij het verschil met je event?

Simpel, door de derde editie van het meest verkochte boek over eventmanagement in huis te halen. Kevin trok opnieuw alle registers open om de nieuwe standaard voor het organiseren van evenementen neer te zetten.

Hoe upgrade je de beleving van je VIP gasten?

Hoe upgrade je de beleving van je VIP gasten?

Je meest bijzondere gasten, hoe ga je die behandelen? Of je VIP's nu CEO's, industry leaders of lokale of buitenlandse overheidsvertegenwoordigers zijn, voor hen moet je tijdens je event een speciale beleving opzetten.

Is jouw event duurzaam? Zo weet je het zeker

Is jouw event duurzaam? Zo weet je het zeker

Weten dat duurzaamheid belangrijk is, is niet meer voldoende. Om jezelf te verbinden met de nieuwe sociale en milieunormen, ben je verplicht om je event duurzaam te organiseren.

Bouw een sterk event-merk met YouTube

Bouw een sterk event-merk met YouTube

Is YouTube nog steeds hot in 2018? Reken maar van yes! YouTube is het groter dan ooit want meer en meer mensen evolueren richting videocontent.

Hoe maak je presentaties die de aandacht vasthouden?

Hoe maak je presentaties die de aandacht vasthouden?

Wil je zeker zijn dat je aandacht van je bezoekers kwijtraakt? Stop je evenement dan vol met saaie presentaties. Het is helaas op veel evenementen een harde realiteit.

Hoe Instagram Stories gebruiken om je event te promoten

Hoe Instagram Stories gebruiken om je event te promoten

Instagram is hot. Het wordt niet alleen gebruikt om foto’s te editen en te delen, maar het heeft tevens een hele industrie aan influencers gecreëerd.

Hoe bouw je bezoekers persona's voor je event?

Hoe bouw je bezoekers persona's voor je event?

Jouw bezoekers zijn zoals kopers: je moet ze goed kennen om er een impact op te hebben. En met 'goed' bedoelen we niet 'gewoon' goed maar 'mega' goed.