Hoe maak je een aantrekkelijk prijsplan voor je volgende evenement?

Hoe maak je een aantrekkelijk prijsplan voor je volgende evenement?

Het evalueren en bepalen van de toegangsprijs is niet genoeg. Om meer bezoekers aan te trekken en om ze te overtuigen van de overduidelijke waarde van je evenement, moet je een slim prijzenvoorstel bedenken.

Hoe efficiënt communiceren met gastsprekers op evenementen

Hoe efficiënt communiceren met gastsprekers op evenementen

​​​​​​​Er is geen twijfel over mogelijk: gastsprekers zijn de sterren van jouw evenement. Niets zal het bezoekersaantal of de stemming van je publiek meer beïnvloeden dan je gastsprekers.

Hoe notities maken als een 'pro' en indruk maken op je opdrachtgevers

Hoe notities maken als een 'pro' en indruk maken op je opdrachtgevers

​​​​​​​Werd je vanochtend zenuwachtig wakker, piekerend over de eerste bespreking met de opdrachtgevers van je evenement? Zou je het willen uitstellen, zelfs als je weet dat dat niet kan? Maak je je zorgen om hoe het zal gaan en hoe je opdrachtgevers je zullen zien?

Ook zonder diploma kun je een goede eventplanner zijn

Ook zonder diploma kun je een goede eventplanner zijn

Een geheim waarvan de meeste universiteiten en hogescholen liever niet willen dat je het weet: je kunt een goede planner zijn zonder een diploma eventmanagement te hebben. Sterker nog, de meeste planners hebben geen diploma in dit vakgebied.

5 handige checklists voor het organiseren van een evenement

5 handige checklists voor het organiseren van een evenement

Regelmatig publiceren we op eventplanner.be /.nl handige checklists om je te helpen om jouw evenementen vlekkeloos te organiseren.

Hoe run je efficiënt een meertalig congres?

Hoe run je efficiënt een meertalig congres?

Eén van de redenen waarom mensen evenementen bezoeken is kennis vergaren. Een succesvolle kennisoverdracht is dus essentieel.

Hoe zorg je voor unieke en originele bezoekerservaringen

Hoe zorg je voor unieke en originele bezoekerservaringen

Zet eens een andere pet op! Ga naar een evenement in plaats van er een te organiseren. Je zult heel wat bezoekerservaringen herkennen. Dat is logisch als je erover nadenkt.

Hoe de juiste doelgroep bereiken voor je volgende event

Hoe de juiste doelgroep bereiken voor je volgende event

Het begrip ‘ doelgroep’ is de voorbije jaren fel geëvolueerd. Van wat we ooit dachten dat het een ‘standaard’ element was - gekarakteriseerd eerder door kwantiteit dan door kwaliteit - tot iets wat met grote zorg wordt geanalyseerd en behandeld. Het juist bereiken van je publiek is nodig om succesvol te zijn.

Hoe de dienstverlening van eventleveranciers beoordelen

Hoe de dienstverlening van eventleveranciers beoordelen

Het resultaat van ons werk als eventprofessional is sterk afhankelijk van de leveranciers waarmee we werken. Langetermijnrelaties uitbouwen met deze mensen is dan ook kritisch voor het succes van je business.

6 tips voor drones op je event

6 tips voor drones op je event

Spectaculaire luchtbeelden die de reportage van je evenement compleet maken. Tegenwoordig is dat kinderspel, dankzij de drone. Resultaat: unieke luchtbeelden van je beurs, event, congres of teambuilding.

Hoe word je een toonaangevende eventprofessional

Hoe word je een toonaangevende eventprofessional

Het lijkt al ééuwen geleden dat een diploma en een paar jaar ervaring voldoende was om een echte professional te zijn. Vandaag moet je hyperflexibel zijn en altijd bereid om nieuwe vaardigheden aan te leren.

Hoe promoot en run je een productlancering?

Hoe promoot en run je een productlancering?

Herinner je je nog de grootste productlancering van het jaar? We geven je een hint: het gebeurde in september en er stond een Apple logo op.

Wat is het verschil tussen B2B en B2C events?

Wat is het verschil tussen B2B en B2C events?

Net zoals een software business voor de verzekeringssector managen niet hetzelfde is dan een media start-up uit de grond te stampen, zo is het organiseren van een B2B event iets heel anders dan een B2C event.

5 fouten bij het maken van een eventwebsite

5 fouten bij het maken van een eventwebsite

Veel mensen denken dat het maken van een website ophoudt bij het bekendmaken van eventinformatie, en dat je de bezoekers verder zelf kan laten uitzoeken wat relevant is.

Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

Hoe de bedrijfswaarde van je event beoordelen

In de meeste gevallen wordt het ‘succes’ van deze evenementen gemeten door het aantal bezoekers, het engagementsniveau en het aantal social media vermeldingen.

Hoe laat je influencer marketing werken voor jouw evenement

Hoe laat je influencer marketing werken voor jouw evenement

Het is logisch dat mensen meer vertrouwen hebben in hun peers en in hun idolen dan in merken en knappe logo's.

Hoe maak je een Facebook ad voor je volgende event?

Hoe maak je een Facebook ad voor je volgende event?

Graag meer bezoekers op je event? Reken maar van ja als je aanwezig bent waar je publiek is, op Facebook dus.

Belangrijke ingrediënten bij een participatieve conferentie

Belangrijke ingrediënten bij een participatieve conferentie

Wat is er saaier dan een spreker die met een monotone stem gewoon zijn papier afleest en niet eens naar het publiek kijkt?

Hoe kwalificeer je bezoekers en accepteer je de beste

Hoe kwalificeer je bezoekers en accepteer je de beste

Geloof jij in het sprookje ‘hoe meer bezoekers, hoe beter?’ Het is geen verrassing dat we zo denken.

Hoe identificeer je leads tijdens evenementen

Hoe identificeer je leads tijdens evenementen

Eventmarketing is een krachtige communicatietool voor bedrijven en organisaties. Als professional is het jouw verantwoordelijkheid om het potentieel hiervan te maximaliseren en je klanten te helpen de impact van hun merk te vergroten.