Hoe je aantrekkelijke evenementen maakt en de iGeneratie aanspreekt

Hoe je aantrekkelijke evenementen maakt en de iGeneratie aanspreekt

Probeer je te begrijpen wat millenials willen en hoe je geweldige evenementen voor hen kunt organiseren? Ik vertel het je niet graag, maar je hebt de boot al gemist. Je had hier jaren geleden al over na moeten denken!

Wat verwachten je gasten van jou in 2019?

Wat verwachten je gasten van jou in 2019?

Heb je het ook al gemerkt? Het wordt moeilijker en moeilijker om je gasten te verrassen. Het lijkt wel of jij als eventmanager niet meer weet hoe je ze van hun sokken kunt blazen, of wat hen boos of verveeld maakt.

Blijf kalm, panikeer nooit waar je gasten bij zijn

Blijf kalm, panikeer nooit waar je gasten bij zijn

De grote dag is aangebroken. Je komt nog eerder uit bed dan normaal en voordat je naar de eventlocatie gaat, check je je mailbox voor mogelijke ontwikkelingen in de planning. Alles lijkt goed te gaan.

Waarom zijn face-to-face interacties op netwerkevenementen zo krachtig?

Waarom zijn face-to-face interacties op netwerkevenementen zo krachtig?

Is netwerken nog relevant? Niet, als je social media goeroes moet geloven. Zij wijzen vooral op het stijgend gebruik van de sociale media en op de vele vooroordelen die mensen hebben als ze 'in het echt' moeten gaan netwerken.

5 tips om met je cateringzone bij je gasten te scoren op je evenement

5 tips om met je cateringzone bij je gasten te scoren op je evenement

Dit is de waarheid waarvan bezoekers niet willen dat je hem kent: voedsel is een krachtige incentive. Durf lunchpauzes te schrappen van de agenda en je zult zien dat de populariteit van je evenement een vrije val maakt.

Zo onderhandel je een eventbudget

Zo onderhandel je een eventbudget

Er bestaan twee soorten mensen: zij die houden van onderhandelen en zij die het haten.

Hoe juiste data verzamelen tijdens elke fase van een evenement

Hoe juiste data verzamelen tijdens elke fase van een evenement

Data vormen het hart van je evenement. Je kunt niet zoveel doen zonder dat je een duidelijk beeld hebt van wat er voor, tijdens en na je event gebeurt. Toch is het niet zo gemakkelijk om al die gegevens te verzamelen.

Hoe maak je een aantrekkelijk prijsplan voor je volgende evenement?

Hoe maak je een aantrekkelijk prijsplan voor je volgende evenement?

Het evalueren en bepalen van de toegangsprijs is niet genoeg. Om meer bezoekers aan te trekken en om ze te overtuigen van de overduidelijke waarde van je evenement, moet je een slim prijzenvoorstel bedenken.

Hoe efficiënt communiceren met gastsprekers op evenementen

Hoe efficiënt communiceren met gastsprekers op evenementen

​​​​​​​Er is geen twijfel over mogelijk: gastsprekers zijn de sterren van jouw evenement. Niets zal het bezoekersaantal of de stemming van je publiek meer beïnvloeden dan je gastsprekers.

Hoe notities maken als een 'pro' en indruk maken op je opdrachtgevers

Hoe notities maken als een 'pro' en indruk maken op je opdrachtgevers

​​​​​​​Werd je vanochtend zenuwachtig wakker, piekerend over de eerste bespreking met de opdrachtgevers van je evenement? Zou je het willen uitstellen, zelfs als je weet dat dat niet kan? Maak je je zorgen om hoe het zal gaan en hoe je opdrachtgevers je zullen zien?

Ook zonder diploma kun je een goede eventplanner zijn

Ook zonder diploma kun je een goede eventplanner zijn

Een geheim waarvan de meeste universiteiten en hogescholen liever niet willen dat je het weet: je kunt een goede planner zijn zonder een diploma eventmanagement te hebben. Sterker nog, de meeste planners hebben geen diploma in dit vakgebied.

5 handige checklists voor het organiseren van een evenement

5 handige checklists voor het organiseren van een evenement

Regelmatig publiceren we op eventplanner.be /.nl handige checklists om je te helpen om jouw evenementen vlekkeloos te organiseren.

Hoe run je efficiënt een meertalig congres?

Hoe run je efficiënt een meertalig congres?

Eén van de redenen waarom mensen evenementen bezoeken is kennis vergaren. Een succesvolle kennisoverdracht is dus essentieel.

Hoe zorg je voor unieke en originele bezoekerservaringen

Hoe zorg je voor unieke en originele bezoekerservaringen

Zet eens een andere pet op! Ga naar een evenement in plaats van er een te organiseren. Je zult heel wat bezoekerservaringen herkennen. Dat is logisch als je erover nadenkt.

Hoe de juiste doelgroep bereiken voor je volgende event

Hoe de juiste doelgroep bereiken voor je volgende event

Het begrip ‘ doelgroep’ is de voorbije jaren fel geëvolueerd. Van wat we ooit dachten dat het een ‘standaard’ element was - gekarakteriseerd eerder door kwantiteit dan door kwaliteit - tot iets wat met grote zorg wordt geanalyseerd en behandeld. Het juist bereiken van je publiek is nodig om succesvol te zijn.

Hoe de dienstverlening van eventleveranciers beoordelen

Hoe de dienstverlening van eventleveranciers beoordelen

Het resultaat van ons werk als eventprofessional is sterk afhankelijk van de leveranciers waarmee we werken. Langetermijnrelaties uitbouwen met deze mensen is dan ook kritisch voor het succes van je business.

6 tips voor drones op je event

6 tips voor drones op je event

Spectaculaire luchtbeelden die de reportage van je evenement compleet maken. Tegenwoordig is dat kinderspel, dankzij de drone. Resultaat: unieke luchtbeelden van je beurs, event, congres of teambuilding.

Hoe word je een toonaangevende eventprofessional

Hoe word je een toonaangevende eventprofessional

Het lijkt al ééuwen geleden dat een diploma en een paar jaar ervaring voldoende was om een echte professional te zijn. Vandaag moet je hyperflexibel zijn en altijd bereid om nieuwe vaardigheden aan te leren.

Hoe promoot en run je een productlancering?

Hoe promoot en run je een productlancering?

Herinner je je nog de grootste productlancering van het jaar? We geven je een hint: het gebeurde in september en er stond een Apple logo op.

Wat is het verschil tussen B2B en B2C events?

Wat is het verschil tussen B2B en B2C events?

Net zoals een software business voor de verzekeringssector managen niet hetzelfde is dan een media start-up uit de grond te stampen, zo is het organiseren van een B2B event iets heel anders dan een B2C event.