Overzicht
RSSAbonneer je op onze RSSGrootste teambuilding event: Hunger for Glory
To The Point Events mocht al voor het 5de jaar op rij instaan voor het concept en de organisatie van Chambers Trophy. Dit jaarlijkse bedrijfsevenement is het grootste teambuilding-event in zijn soort.
Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 2
In dit deel gaan we op zoek naar de toekomst van offline, voor de 'brick-and-mortar' winkel en trekken dat door naar event-venues en (vak)beurzen.
Hoe storytelling de buzz rondom je event versterkt
Storytelling: je hebt er misschien wel van gehoord... Maar weet je hoe je dit kunt inzetten om een buzz rondom jouw evenement te versterken?
Video doet je event verder leven
Dans-, muziek- of theatervoorstellingen en evenementen zijn meestal geen lang leven beschoren. Eens het event voorbij, blijven nog wat herinneringen en foto's. Toch kan je je evenement een tweede leven geven.
Eerste virtuele event ter wereld op Google Street View
Wie de voorbije zomer niet op Pukkelpop geraakt is kan sinds vandaag terecht op Google Business View voor een virtuele tournee op het festivalterrein. Pukkelpop is het eerste festival ter wereld dat daarmee uitpakt.
6 tips voor een scherper eventbudget
Organiseer je een evenement, dan geldt de uitdrukking 'the sky is the limit', vaak niet voor het budget. Hoe kan je productiekosten drukken en het maximum uit een budget te halen?
100% cashloos festival
Het muziekfestival Tomorrowworld in Atlanta in de Verenigde Staten wil cash en betaalkaarten van het festivalterrein bannen. Betalen kan via het festivalbandje, waarop festivalgangers geld zetten.
In een badge zit meer dan je denkt
Naambadges maken lijkt eenvoudig, maar is het dat wel? Hoe komt het dat we op evenementen nog vaak onleesbare badges zien? Of gasten zonder badge? Is het dan toch niet zo gemakkelijk als we denken. Enkele bedenkingen en tips.
Column: Het Nieuwe Werken binnen 24 uur ingevoerd
Het Nieuwe Werken (HNW) is hip en modern. En bovenal biedt het veel kansen om effectiever te werken. Toch voegen maar weinig organisaties de daad bij het woord, en blijft het vaak bij 'praten over'.
Leukste bedrijfsuitje? Twister met 200 kilometer per uur
Het is inmiddels al bijna 50 jaar geleden dat het behendigheidsspel Twister werd uitgevonden. Anno 2014 is er een compleet nieuwe manier om het spel te spelen: in een windtunnel met 200 km/u.
Nieuwe multifunctionele eventlocatie Classic Park op dreef
In april van dit jaar opende het grootste exclusieve automobielmuseum van Nederland, in Boxtel haar deuren onder de naam Classic Park.
JNRconTent sluit festivalseizoen betoverend af
Tentenverhuurder JNRconTent blikt tevreden terug op een geslaagde zomer. Maar helemaal afgelopen is die nog niet, want eind september sieren de befaamde Green Mamba tenten nog één keer het mooie park Toverland in Sevenum (NL).
Factsheet werkkostenregeling (WKR)
Er blijft heel wat onduideijkheid in de eventsector over de Nederlandse werkkostenregeling (WKR). Daarom heeft branchevereniging IDEA alle feiten nog eens glashelder op een rij gezet in een handige Factsheet.
Crowd management is niet alleen het plaatsen van hekken
Hoe organiseer je veilig grootschalige- en risicovolle publieksevenementen?
Ticketwebsite Sherpa.be overgenomen door Ticketmaster
De ticketwebsite Sherpa.be is overgenomen door de groep Ticketmaster International. Dat heeft Hubert Laterre, chief executie van Sherpa.be, bekend gemaakt.
Events & technologie: Augmented Reality
Augmented Reality (AR) is hot in marketing. Maar wat betekent deze technologie voor de evenementensector? Een leuke gimmick of zit er meer in dit elektronische snufje?
Column: Een spreker is geen dagvoorzitter. En andersom.
Je ziet het vaak: mensen die zich zowel spreker als dagvoorzitter noemen. Waar ligt dan de grens?
15 dingen die je moet opgeven om gelukkig te worden
We houden te vaak vast aan gewoontes en gedragspatronen die ons niets dan pijn en stress opleveren. Ons leven verbetert pas wanneer we de onzin van deze dingen inzien, en ze eindelijk opgeven.
WK Yu-Gi-Oh! prestatie van formaat
Wouter Maenhaut en Thijs Bekaert hebben hun strepen verdiend als organisatoren van grootschalige, internationale evenementen.
Ontevreden klant? Zo los je het op
Een ontevreden klant, daar zit je niet op te wachten. En toch: een klacht is een kans. Wanneer een klant de moeite neemt om zijn onvrede te laten blijken, biedt dat je de mogelijkheid de klant alsnog tevreden te stellen en de klant te behouden.