Columns
RSSAbonneer je op onze RSSColumn: Verbiedt directeuren op het podium!
Als het om presenteren gaat, weten we het allemaal: je moet spetterend openen, zodat je meteen de aandacht van je publiek hebt en de toon zet. En je afsluiting is het aller-aller-aller-belangrijkst.
Column: 't Is toch allemaal hetzelfde?
Crisis. Ja, ik durf het woord in de mond te nemen. Dat is waar we momenteel allemaal mee moeten omgaan, willens nillens.
Column: De slechtste briefing ooit
Laten we eerlijk zijn: veel te vaak komen opdrachtgevers aandraven met een waardeloze briefing.
5 redenen waarom je Pinterest niet moet inzetten bij je volgende evenement
Heb je al gehoord van de laatste Social Media hype? Het digitale prikbord Pinterest groeit dagelijks met astronomische cijfers. In deze post 5 redenen waarom je geen tijd hoeft te besteden aan Pinterest voor jou volgende evenement.
Column: Ik kan dat beter
Elke corporate medewerker of marketeer wordt vroeg of laat geconfronteerd met de keuze: outsourcen of de organisatie van het evenement in huis houden.
Column: Ik ben een waardeloze spreker!
Het overkomt me net iets té vaak: dat ik sprekers bij zie klussen als dagvoorzitter. Natuurlijk zijn er goede uitzonderingen en bestaan er mensen die beide goed kunnen. Maar...
Column: Safety first!
Half november tart ondergetekende de zwaartekracht, tijdens de afbouw van een evenement. De zwaartekracht blijkt vrij onwrikbare wetten te hanteren en de klimgordel die schitterde door afwezigheid had veel breuken kunnen voorkomen.
Column: Ik voel me aangesproken
In de huidige marketing mix merken we meer en meer de nood tot het personaliseren van promotiecampagnes. Wild in het rond schieten van boodschappen behoort tot het verleden.
Column: Overleef jij in de events industrie?
Vier thema's waar je dan hopelijk al mee aan de slag bent!
Column: Vergeet inhoud. Doe mij maar energie!
Veel bijeenkomst draaien om het uitwisselen van kennis; om het overdragen van inhoud. Helaas is dat in veel gevallen simultaan aan 'saai'.
Regels social media Olympische Spelen
Vrijwilligers bij de Olympische Spelen in Londen krijgen regels voor het gebruik van social media. De organisatie is bang dat bepaalde informatie over sporters, politici en beroemdheden ongewild naar buiten komt.
Deadlines: dood of leven voor evenementenkantoren
Elk evenementenkantoor wordt er vroeg of laat mee geconfronteerd: onmogelijke of erg scherpe deadlines.
8 tips om betere Social Media updates te schrijven - Deel 2
Column: Met dit artikel help ik je met 8 concrete tips om betere updates te schrijven op Twitter en Facebook. De eerste 4 tips verschenen eerder al op deze website.
Column: Ik wil geen dagvoorzitter meer zijn!
Een uurtje twitteren leert twee dingen: er zijn iedere dag weer ongelooflijk veel bijeenkomsten en een werkelijk ongekende hoeveelheid mensen noemt zich dagvoorzitter. Wil ik daar nog wel bij horen?
8 tips om betere Social Media updates te schrijven - Deel 1
Herken je dat gevoel? Keurig een Twitter account en/of Facebook pagina ingericht. In het begin lukte het wel om daar wat aardige dingen op te zetten. Maar inmiddels denk je "Wat moet ik NU weer verzinnen?!".
Column: 'Trop is teveel'
Maar is trop wel teveel? Het is waarschijnlijk een herkenbare situatie waarbij je op regelmatige basis geconfronteerd wordt met commentaren over de werkuren die eigen zijn aan werken binnen de event sector.
Column: Durf doelloos te zijn
De meeste bijeenkomsten die ik leid hebben een helder doel; en dat is goed. Maar ze hebben vaak ook een vooraf zorgvuldig en minutieus vastgesteld eindresultaat en dat vind ik soms jammer.
Column: Locaties zonder gratis WiFi moeten we terug geven aan de Romeinen
Dit is een oproep aan alle congresorganisatoren, event planners en evenementen bureaus: laat locaties die geen fatsoenlijk gratis WiFi aanbieden vanaf nu links liggen.
Column: Wanneer ben je een Event Agency?
Weet je zelf nog waar je voor staat? Wie ben ik? Bij het bordspel is het zo eenvoudig dat je, gewoon door de juiste vragen te stellen, de niet passende bordjes kan elimineren om te weten te komen wie en wat je bent.
Hybride evenementen; hoe verdien je geld aan virtuele deelnemers?
Heeft u wel eens overwogen om uw evenement live uit te zenden? Daarmee kunt u in een keer een veel groter publiek bereiken, de CO2 uitstoot reduceren en een enorme hoeveelheid inhoudelijk materiaal vastleggen.