Columns
RSSAbonneer je op onze RSSColumn: Social Media - kinderlijk eenvoudig!
Een tijd geleden had ik een gesprek met een vriend van me, laten we hem Johan noemen, over Social Media. Hij zei: "Wat moet je nou eigenlijk met Twitter, Facebook of Linkedin. Ik zie geen enkele toegevoegde waarde."
Column: 10 tips om je publiek beter te bereiken
Bij een goed zakelijk evenement draait het om communicatie en het overbrengen van een verhaal. Dat gaat echter niet zomaar. Er bestaan geen standaard checklists voor de invulling van dat verhaal.
Column: 'Mojo' maak je samen
Je staat als bedrijf voor de beslissing hoe je het nieuwe jaar van jouw bedrijf feestelijk zal inzetten. Je beseft dat je hiervoor externe hulp nodig hebt, maar vreest dat jouw feest niet meer het jouwe zal zijn...
Column: 5 voordelen van gratis draadloos internet
Hoezo, kun jij je het veroorloven om geen gratis internet op je event aan te bieden? OPROEP: "Laat locaties zonder gratis internet voorlopig links liggen!"
Column: De jaarlijkse hoogmis
Beurzen, je kent ze wel. De jaarlijkse sectoriële hoogmis waarbij bezoekers, als kudde vee, de al dan niet recente 'nieuwigheden' gaan bekijken.
9 valkuilen bij het ontwikkelen van je mobiele event app
Mobiele event apps zijn hot. En dat is goed nieuws. Eventplanners beginnen de toegevoegde waarde van het mobiele kanaal voor hun bezoekers te zien. Overweeg jij een mobiele app voor je evenement?
Column: Workshopwaanzin en terugkoppelingsterreur
Wat is dat toch, dat een bijeenkomst kennelijk niet kan zonder deelsessies? En dat we die altijd terug willen koppelen in een plenaire eindsessie?
Column: Eindejaarsknaller of valse start
Té vaak wordt vergeten dat een corporate eindejaarsfeest meer is dan een bedanking voor geleverde prestaties. Soms wordt het eindejaarsfeest absurd genoeg zelfs aanzien als een sociale verplichting waar een bedrijf moeilijk onderuit kan.
Column: Een briefing is voor militairen
Iedereen hamert op een goede briefing, of het nu voor de dagvoorzitter is, de eventmanager, de cateraar, de sprekers, de locatiebeheerder, of noem maar op. Maar wat is nu eigenlijk een goede briefing?
Column: Wettelijke verloning werkt beter
Barema's, premies, toeslagen, ... woorden die in de eventsector geregeld voor de nodige commotie zorgen en waar de meeste evenementenbureaus van huiveren.
Column: Peren zijn appels met een teut
Iedereen weet dat een peer geen appel met een teut is. Het is een volledig andere vrucht uit de fruitfamilie. Waarom wordt de evenementensector dan constant vergeleken met de mediasector voor wat betreft de berekening van return on investment van promotieacties?
Het ultieme Social Media 15 stappenplan bij evenementen
Ik heb het voorrecht om regelmatig op een podium te mogen klimmen om eventplanners te inspireren over het gebruik van Social Media rondom evenementen. De tijd is dan vaak te kort om héél praktisch te worden. Vandaar dat ik hier maar eens een poging doe.
Column: Recessie roeit teambuildings uit
"Het goede aan de recessie is dat veel bedrijven hun budget voor teambuilding inkrimpen. Nu vraag je je wellicht af waarom ik 'teambuildings' zo haat?"
Column: In 7 stappen je event app promoten
Hoe is het toch mogelijk? Het gebruik van je event app blijft ver achter bij de verwachtingen. Slechts een enkeling heeft de app gebruikt. Waar is het fout gegaan?
Column: Als het zo moet, laat dan maar...!
Interactie wordt gelukkig steeds normaler tijdens bijeenkomsten. De tijd dat 'zitten en luisteren' de standaard was, ligt achter ons. Tegelijkertijd zie ik heel veel slechte interactie en dat doet meer kwaad dan goed.
Column: Mythe of realiteit?
Sta me toe deze column wat anders aan te pakken. Ik lanceer vijf 'statements' die regelmatig vallen binnen de eventsector. Een stukje persoonlijke mening zorgt voor het klassieke column element... maar dan is het aan jullie, de lezer.
Column: Domme dagvoorzitters zijn beter
Opdrachtgevers denken het congres naar een hoger plan te tillen, door van de dagvoorzitter 'kennis van het onderwerp' of minimaal 'affiniteit' te eisen. Maar of dat altijd helpt, waag ik te betwijfelen.
Column: Als het plakt is het goed?
"De ultieme queeste van elke marketeer is het vinden van een 'tool' die 'de boodschap' doet plakken aan het permanente geheugen van zijn doelgroep."
Culumn: Ik stem tegen! Of toch voor?
Meestal weet ik heel goed wat ik vind en durf ik een heldere mening te formuleren. Maar nu twijfel ik: ben ik nu voor of tegen stemsystemen? Ik laat me graag door jullie overtuigen.
Column: Begin nu niet te overdrijven hé
Ik zal met de deur in huis vallen in de vorm van een statement: "Het is onze taak, als eventmanagers om de sensatie, de beleving te promoten."