Columns
RSSAbonneer je op onze RSSColumn: Humor, om te lachen. Huilen, met de pet op
Humor is tegelijkertijd het meest misbruikte én het meest onder gewaardeerde woord in de evenementensector.
Hoe kan Social Media het bereik van mijn evenement vergroten?
Eventplanners zijn altijd op zoek naar nieuwe ideeën om meer deelnemers te bereiken. Social Media kunnen je helpen.
Schrap Twitter op je event
Twitter wordt steeds populairder. Maar hoe meer mensen het sociale network gebruiken, hoe meer het van zijn oorspronkelijke kracht verliest.
Column: Net als wenen in een wieg
Ieder merk vecht voor aandacht van de consument. De vergelijking met baby's die wenen vanuit de wieg is snel gemaakt. Helaas krijgt niet elk merk dezelfde aandacht.
Column: Dag, dag-congres! Hallo 'dag-rand update meeting'!
Per jaar krijgen wij allemaal heel wat uitnodigingen voor congressen en seminars. Maar waar ga je wel naar toe en welke laat je links liggen? Waar geef je je geld aan uit of investeer je tijd in? Want ook tijd kost geld. Zeker anno 2013.
Column: Is groen werkelijk fris?
Deze keer neem ik jullie via mijn column mee in een detectiveverhaal. Samen gaan we op zoek naar de antwoorden op 3 prangende vragen waar ik mee zit.
Column: Brainstormsessies, daar komt toch niets uit
Creativiteit is onze passie. De uitdaging om tot nog meer en betere ideeën te komen door 'out of the box' te denken. Maar doe dat maar eens. Van onze klanten horen we vaak dat het aan creativiteit in de organisatie ontbreekt...
Column: Gezond verstand primeert
Amerikaanse toestanden, je kent ze wel. Een dokter in de VS kan zich geen klein foutje permiteren of hij kan beroep doen op zijn peperdure verzekering om de schadeclaim van misnoegde patiënten te voldoen. Ook in de eventsector zijn er voorbeelden...
Column: No show, succes story & congres leugen!
Congresorganisatoren doen meer dan hun best om het beste programma met de coolste sprekers samen te stellen, huren de mooiste zalen en hebben vaak de lekkerste koffie van echte baristas. Tenminste die organisaties die weten hoe het werkt en hoort anno 2013.
Column: De debatvorm ter discussie
Bij veel bijeenkomsten is tijd gereserveerd voor discussie. En gelukkig maar: dialoog is de perfecte manier om deelnemers te betrekken, te activeren en hun dag meerwaarde te geven. Wat is het daarom jammer dat er over de vorm van het debat vaak zo makkelijk gedacht wordt.
Column: Timing speelt ons parten
Iedereen die bezig is met verkoop weet dat timing cruciaal kan zijn. Als merk moet je vers in het geheugen van de klant geraken op het moment dat er beslissingen genomen worden.
Column: Waarom zou je toch nog feesten? Vraag advies aan To The Point Events
Als gevolg van de aanhoudende negatieve economische berichten twijfelen veel bedrijven of het nog wel verantwoord is om events te organiseren in tijden dat iedereen het gevoel heeft dat er zwaar moet bespaard worden.
Column: Betutteling - geen 'babes' op autosalon
Geen pitspoezen of schaarsgeklede babes op het 91e autosalon in Brussel. Of het verhaal van hoe enkele perverten en één minister zo maar even een attractiepool kan inperken.
Column: Een professionele dagvoorzitter? Onzin!
Ik ben professioneel dagvoorzitter. En ik heb een buro dat meerdere dagvoorzitters verhuurt. Maar vind ik daarom - zoals veel vakgenoten - dat je voor iedere bijeenkomst altijd een professionele dagvoorzitter in moet huren? Nee!
Hoe kies je een goede hashtag voor jouw evenement? 5 uitgangspunten
"Wat is eigenlijk het verschil tussen een '@' en een '#' op Twitter?" Het lijkt misschien een domme vraag, maar stiekem blijken nog bijzonder veel mensen met die vraag te worstelen.
Column: Het onzichtbare onder de loep
Met de eindejaarsfeesten voor de deur halen velen onder jullie hun jaarlijks verplichte creatief moment van onder het stof. Je zit dan samen rond de tafel en zegt: "...en wat nu? Wat gaan we dit jaar doen?"
Column: Verminder no-show bij zakelijke evenementen
No show bij evenementen, een doorn in het oog van iedereen die ooit een evenement georganiseerd heeft. Je moet zelfs 'rekening' houden met 10% no show.
Column : Showcase of klantmeerwaarde
Uiteraard kunnen de creatievelingen uit onze sector een, al dan niet uniek, concept voor een personeelsfeest uit hun hoed toveren. Maar zit je daar als klant altijd op te wachten?
Column: De locatie kan ook later
Veel organisatoren hebben de neiging om als eerste de locatie te boeken en dan pas over de rest na te denken. In praktijk maak ik daarom té vaak mee, dat de venue totaal niet past bij doel en opzet van de dag.
Column: Social Media - kinderlijk eenvoudig!
Een tijd geleden had ik een gesprek met een vriend van me, laten we hem Johan noemen, over Social Media. Hij zei: "Wat moet je nou eigenlijk met Twitter, Facebook of Linkedin. Ik zie geen enkele toegevoegde waarde."