Columns
RSSAbonneer je op onze RSSColumn: In het land der blinden...
Onze branche staat - als we eerlijk zijn - nog maar in de kinderschoenen. En zoals we weten: in het land der blinden, is éénoog koning. Maar die koning ziet ook nog steeds maar de helft.
Column: 4 barrières die je moet overwinnen om gebruik Social Media te stimuleren
Iedereen wil het. Iedereen heeft het erover. Toch zijn er zo weinig die het daadwerkelijk krijgen. Natuurlijk heb ik het over 'Buzz'.
Column: De perfecte briefing
Ooit schreef ik al over 'de slechtste briefing ooit'. Ik wil ook een poging doen de perfecte briefing te omschrijven. Naast mijn eigen kennis en ervaring, heb ik ook geput uit het fantastische boek 'Into the heart of meetings'.
Vergaderen op een droomlocatie
CEO’s en hun board reizen de halve wereld af voor hun jaarlijkse strategiemeetings. Want een plek ver weg van kantoor, inspireert. Maar waarom belanden de topmanagers dan al te vaak in duffe vergaderzalen?
Column: Bad thinking
Als marketeer heb je vandaag de dag een fantastische baan. Zeker als je kiest voor een evenement als marketingmiddel. Dat betekent echter wel creatief zijn. Maar, hoe bedenk je nou iets echt verrassends?
Column: Lachend een opdracht verliezen
Ik ben ook maar eens mens: ik win opdrachten, maar ik verlies er ook genoeg. De ene keer kan ik dat beter hebben dan de andere. Ik heb me afgevraagd waar dat aan lag en geloof dat ik er achter ben.
Column: Bad timing vs tijdverlies
Vorig jaar heb ik geen enkel congres of seminarie kunnen bijwonen... dat op het aangekondigde tijdstip begon en op het geprogrammeerde einduur afsloot.
Column: Heilige huisjes, heilige koe
Trends zijn comfortabel en voelen vertrouwd aan. Ze bepalen richting zonder dat je daar zelf achter moet gaan zoeken. Maar wie wil nu 'gemiddelde' events organiseren?
Column: Het zijn zotten die in de eventsector werken!?
"Uit een studie blijkt dat 'eventmanager' in de top 5 van meeste stressvolle jobs staat." Zo stond het er, zwart op wit, in dit artikel. Een vaststelling die me aan het denken zette.
Column: 5 Social media do's & don'ts - stijg uit boven de reclame
Óf social media gebruikt worden, dat bepaalt je publiek zelf wel. En twitteren hoe goed je evenement is heeft al helemaal geen zin. Waar het wel om draait? Kwaliteit en interactie! Vijf tips
Column: Stop met organiseren!
Lees de onderstaande tekst eens. Het is een homepage van een professionele congres organisator. Fictief maar gebaseerd op echte voorbeelden. En kijk dan eens of je iets opvalt.
Column: Betaal een factuur binnen 14 dagen
Steeds meer ondernemers hebben er last van: te laat betalen van facturen. Het leidt tot ergernis en bij sommige bedrijven zelfs tot acute financiële nood.
Column: Liever geen leuke dag
Entertainment is één van de meest misbruikte woorden in onze branche, energizers één van de meest willekeurig ingezette middelen. Ik wil maar al te graag af van die verplichting 'dat het wel leuk moet worden'.
Column: Het maakt geen bal uit welke Sociale media je inzet!
In welke Social Media moet ik investeren? Wordt Google+ het nieuwe Facebook? Moet ik een 'eigen' sociaal platform inrichten? Mijn antwoord: dat maakt geen bal uit!
Column: To Pitch or not to pitch... that's the question!
Hoewel het niet in de Van Dale staat kennen we het woord 'pitch' allemaal. Het is een competitie tussen verschillende evenementenbureaus, met op het eind één glorieuze winnaar.
Column: Beurzen hot or not: watskebeurt met deze vijf tips?
Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: of beurzen nou hot of not zijn, daar zijn de meningen over verdeeld. Een flinke investering is het in ieder geval wel.
Column: Het verstand van de klant
Het gezegde gaat: "De klant heeft altijd gelijk." Ik ga niet beweren dat dit de waarheid is, want ik ben nog nooit iemand, inclusief mezelf, tegengekomen die altijd gelijk heeft.
Column: Weg met die algemene voorwaarden!
Vraag aan ondernemers waar ze zich aan storen, en je krijgt altijd een verhaal over overbodige regels en bureaucratie van de overheid. Maar diezelfde ondernemers maken zich daar vervolgens zelf ook schuldig aan.
Column: Datingbureau of hopen op romantiek?
Netwerken is één van de belangrijkste doelen van evenementen. Maar hoe doe je dat het beste: kies je als organisator voor het toeval of stuur je de ontmoetingen? Ik twijfel wat de beste keuze is.
Column: Ticketje kopen?
Vorig weekend weer goed bezig geweest: drie toegangsticketten voor een culturele manifestatie, twee biljetten voor een treinrit, ... Allemaal zelf met mijn hoogsteigen printertje afgedrukt!