7 tools om alles uit je evenement te halen

7 tools om alles uit je evenement te halen

Hoe haal je alles uit je evenement wat erin zit? Er zijn veel tools beschikbaar die je helpen het optimale uit je event te halen en daardoor direct een bijdrage leveren aan het resultaat.

Column: De kick van de klik

Column: De kick van de klik

Als regelmatige conferentiebezoeker heb je ongetwijfeld al eens op een 'gekoppelde' stoel gezeten. Eén of andere snode slimmerik is ooit op het onzalige idee gekomen een soort clip uit te vinden waarmee je lange rijen stoelen aan elkaar vastklikt.

De ervaring stevig door de mixer

De ervaring stevig door de mixer

De kloven tussen on-en offlinewereld worden stilaan overbrugd. Dat biedt heel wat mogelijkheden voor de eventsector. Voor congressen is het duidelijk, maar wat met creatieve events?

Column: risicoanalyse, basis voor een veilig evenement

Column: risicoanalyse, basis voor een veilig evenement

Bij het organiseren van ieder evenement is er aandacht nodig voor veiligheid. Om alle risico's van het evenement goed in kaart te brengen en tijdig de juiste veiligheidsmaatregelen te kunnen nemen, voer je risicoanalyses uit.

Column: Is hersenen zuigen de toekomst van onze sector?

Column: Is hersenen zuigen de toekomst van onze sector?

Voor zij die denken dat de volgende column een bizar nieuwe culinaire trend binnen de evenementenwereld zal aankaarten, volgt er een pagina-lange teleurstellende leeservaring.

Column: Stroeve bijeenkomst? Het is de schuld van de dagvoorzitter!

Column: Stroeve bijeenkomst? Het is de schuld van de dagvoorzitter!

Je hoort het toch best regelmatig: dat interactie niet op gang komt. Als het stil blijft in de zaal, hoor je al snel 'dat het publiek niet wilde'. Het is mijn overtuiging dat het nooit aan de deelnemers ligt.

Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 2

Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 2

In dit deel gaan we op zoek naar de toekomst van offline, voor de 'brick-and-mortar' winkel en trekken dat door naar event-venues en (vak)beurzen.

Column: Een spreker is geen dagvoorzitter. En andersom.

Column: Een spreker is geen dagvoorzitter. En andersom.

Je ziet het vaak: mensen die zich zowel spreker als dagvoorzitter noemen. Waar ligt dan de grens?

Nieuwe trend 'conference crashers': congres know how, zonder te betalen...

Nieuwe trend 'conference crashers': congres know how, zonder te betalen...

'Conference crashers' worden voor event organisatoren een steeds groter probleem. De crashers kunnen of willen de vaak extreme toegangsfee niet betalen.

Hybride evenementen? Hoe doe je dat nu?

Hybride evenementen? Hoe doe je dat nu?

De belangstelling voor hybride evenementen is groot, dat leid ik af uit de veel gebruikte zoekterm 'wat is een hybride evenement?’. Terecht.

Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 1

Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 1

In deze reeks zal ik een aantal columns wijden aan de parallelen die je kan trekken tussen de retail- en de event-industrie, met betrekking tot de inzet van intelligente technologische oplossingen.

Crowdmanagement op basis van cijfers - Mysteryland

Crowdmanagement op basis van cijfers - Mysteryland

Crowdmanagement is niet mogelijk op basis van uitsluitend ervaring en observatie. Een cijfervoorbeeld van Mysteryland uit de praktijk.

Column: Een 8 op je rapport zegt niets

Column: Een 8 op je rapport zegt niets

Ooit slaagde ik voor de middelbare school. En met een mooie cijferlijst, al zeg ik het zelf. Nu - tientallen jaren later - vraag ik me af, wat die cijfers eigenlijk betekenden.

Roadshow: Tips & Tricks

Roadshow: Tips & Tricks

Een roadshow levert veel voordelen op voor een klant en zijn relaties. Zo ga je met een roadshow naar de doelgroep toe, in plaats van dat zij naar jou of een van je leveranciers moeten komen om je product te bekijken.

Column: Chaos is goed. Net als kapotte knietjes.

Column: Chaos is goed. Net als kapotte knietjes.

Gelukkig staan steeds meer opdrachtgevers open voor een interactiever en leuker programma. Minder sprekers, meer interactie. Minder stijve zaalindelingen, een afwisselend programma, alles is bespreekbaar.

Column: Doe wat Messi doet: scoren!

Column: Doe wat Messi doet: scoren!

Stel je voor: Lionel Messi weet precies uit te leggen hoe het doel van de tegenstander eruit ziet en wat de beste weg erheen is. Toch is dit precies wat er fout gaat bij veel bijeenkomsten.

Column: Wat als politici weglopen? Misleidende reclame in de eventsector

Column: Wat als politici weglopen? Misleidende reclame in de eventsector

Je hebt wellicht ook al eens een vakkundig gehypet seminarie bijgewoond. Bovenmatig geïnteresseerd schrijf je je in voor een razend actueel debat van exclusieve sprekers met ronkende titels.

Column: Bloed, zweet en tranen. Maar wat was nou de ROI?

Column: Bloed, zweet en tranen. Maar wat was nou de ROI?

Vaak wordt mij gevraagd wat de ROI van een evenement is. Een interessante vraag. En niet geheel onbelangrijk. Maar om die te kunnen beantwoorden ...

Waarom je jouw Facebook bedrijfspagina kunt opheffen

Waarom je jouw Facebook bedrijfspagina kunt opheffen

Denk jij dat je als kleine ondernemer een bedrijfspagina op Facebook moet hebben? Think again. Je bedrijfspagina kan zelfs tegen je werken..

6 tips om online deelnemers te verwelkomen bij hybride evenementen

6 tips om online deelnemers te verwelkomen bij hybride evenementen

Het web staat vol met blogposts en artikelen over hybride evenementen. En ze hebben allemaal iets gemeen, wat ik persoonlijk echt storend vind: ze trekken een scherpe rode lijn tussen 'live' en 'virtuele' deelnemers.