Columns
RSSAbonneer je op onze RSSVier basisprincipes voor een optimale samenwerking
Dagelijkse kost voor elke eventmanager: samenwerken. Elk project kent vele stakeholders: de opdrachtgever zelf (vaak bestaande uit verschillende personen), leveranciers voor AV, catering, decoratie, inrichting, gadgets, ...
Eventmarketing: vijf tips voor het inzetten van je eigen medewerkers als concepttool
Om via eventmarketing resultaat te halen, draait het om een aantal vragen: hoe zorg je ervoor dat je eventconcept tot uiting komt, zodat het zijn doel dient? En hoe gaat jouw gekozen thema leven?
Column: Een wisselvallige zomer
Tijdens de zomer vinden er talrijke evenementen plaats in ons land. Niet enkel traditionele zomerfestivals, maar ook verschillende andere publieksevenementen en zomerbars schieten als paddenstoelen uit de grond.
Creativiteit is een must
Ons dagelijks leven bestaat voor 95% uit logisch denken. Dat betekent dat we 5% overhouden om vooral niet logisch te denken (= creatief denkvermogen). En zou het niet mooi zijn daar een beroep op te doen wanneer jij dat nodig hebt?
Column: Creativiteit in de verkoopstrijd
In mijn vorige column besprak ik menselijke interactie als succes-ingrediënt bij live promoties. Alhoewel vaak vergeten, is creativiteit ook een werktuig dat zijn plaats mag claimen in het gamma verkoopstimulerende middelen.
Column: In het wit van de ogen kijken werkt
Je zoekt een nieuwe outfit en bezoekt een winkel zonder personeel. Stijladvies verwachten is dusdanig utopisch. Je kiest en past je outfit, scant de prijs-labels en gaat naar de automatische kassa om af te rekenen.
Column: Sommige sprookjes zijn geen sprookjes...
Niet iedereen ziet en denkt hetzelfde en niet iedere verandering is per definitie een verbetering. Hoe vind je de juiste balans tussen keihard werken en druk zijn met je eigen zaak enerzijds ten opzichte van rust en afstand nemen anderzijds?
Hoe motiveer je tijdelijk eventpersoneel?
Iedereen is het er over eens dat personeel een belangrijke factor is op een evenement. Zij zijn het eerste contactpunt. In praktijk zien we dat organisatoren het moeilijk hebben om personeel te motiveren.
Column: Lap, ik heb weer prijs!
Eén van onze ministers zou op het eind van die interessante studiedag een prijs uitreiken. Aan één van onze vele verdienstelijke ondernemers...
Column: Gevoeligheden, ego en protocol bij 'placeren'
Niet alleen op officiële gelegenheden maar ook op modeshows of zakelijke diners wordt er veel geplaceerd. De gevoeligheden zijn groot, vooral als iemand een minder goede plek toebedeeld krijgt dan verwacht.
Column: DIY Event Coaching
Een nieuwe tak van sport of uitbreiding van bestaande diensten? Klantgericht of selfdestructing? Gedoemanagement in het kwadraat binnen het organiseren van evenementen.
Column: De standaard heruitgevonden
Laten we deze keer eens focussen op de cateringwereld. Een wereldje constant in verandering. Steeds op zoek naar dat vernieuwende. Innovatie is geen streefdoel in deze sector, het is een must als je als cateraar het hoofd boven water wilt houden.
Column: de gekleurde brillen van een concept- & eventmanager
Iets door een roze bril bekijken, wie kent die uitdrukking niet? In zeker zin is dat precies wat een eventmanager doet. Met het grote verschil dat de bril niet alleen roze is, het hele kleurenspectrum staat op onze neus.
Column: Wat je geeft, krijg je terug
Marketing tools en wetenschap of waarden en normen? Wijze woorden leren omzetten in daden... in wenselijk gedrag... terug naar de basis. Oosterse wijsheid, gezond verstand of westerse commercie?
Column: Business meets Art
Evenementenorganisatoren zoeken originaliteit en kunstenaars kampen met dichte subsidiekranen... Waar Kunst en Cultuur het bedrijfsleven kan verrijken. Waar je elkaar kan inspireren en stimuleren door passie en creativiteit.
Column: Creativiteit + Inspiratie = Originaliteit
Waar vind je als evenementenorganisator inspiratie om creatief te zijn? Hoe houd je je creativiteit stroom op gang, hoe blijf je origineel? En welke invloed heeft budget op creativiteit?
Column: Upgrade jouw eventmarketing in 3 stappen
Evenementen zijn een perfect middel om live met je doelgroep in contact te treden en je marketingcommunicatiedoelstelling te behalen. Maar hoe laat je het middel eventmarketing voor je werken?
Column: Wanneer moet je je event NIET plannen?
Eén van de eerste stappen die je neemt wanneer je een evenement plant, is bepalen wanneer het gaat plaatsvinden. Een stap die vaak wordt ondergewaardeerd. Kies de perfecte datum voor je event en je eventmarketing zal een boost krijgen.
Column: Personeel door de gleuf van het varken
Natuurlijk ga ik het hier niet hebben over onnatuurlijke handelingen met levend vee. Ik kan geen hipper onderwerp bedenken dan de loonkost en de belastingdruk in België.
Column: Liever een leger eventmanagers dan één superheld
Een echt goede eventmanager heeft 7 onmisbare eigenschappen. Dat schreef Valeria Paskaleva in haar blogpost. Ze geeft zelf al aan dat het bijna onmogelijk klinkt om al deze eigenschappen te bezitten en je er eigenlijk een beetje gek voor moet zijn.