Interactieve events vormen steeds vaker de aftrap van campagnes

Interactieve events vormen steeds vaker de aftrap van campagnes

Interactieve evenementen vormen steeds vaker het vertrekpunt van zakelijke communicatiecampagnes. Daar waar events voorheen vaak het slotstuk vormden van een communicatiecampagne of ter ondersteuning van een campagne werden ingezet, gaat dit tij keren.

RAI Amsterdam wil zichzelf opnieuw uitvinden

RAI Amsterdam wil zichzelf opnieuw uitvinden

Met 120,2 miljoen euro omzet en een bedrijfsresultaat van 9,4 miljoen euro, heeft RAI Amsterdam naar eigen mening een goed jaar achter de rug. Ruim 1,5 miljoen mensen bezochten er 477 evenementen.

Verover de harten van je bezoekers met een 'sociaal' programma

Verover de harten van je bezoekers met een 'sociaal' programma

​​​​​​​Stop eens waar je mee bezig bent, bekijk het programma voor je volgende evenement en vraag jezelf eens af: "is er iets dat ik zou kunnen doen om de algemene beleving van mijn bezoekers te verbeteren?"

Hecht partnerschap tussen klant en bureau zorgt voor high-level evenementen

Hecht partnerschap tussen klant en bureau zorgt voor high-level evenementen

In dit tijdperk van digitalisering worden klanten steeds nauwer betrokken bij het plannen van een evenement. "Het internet maakt het de klant steeds gemakkelijker om zelf al eens op zoek te gaan naar welk decor of welke catering hij precies verkiest."

Originele manier om line-up van je evenement aan te kondigen

Originele manier om line-up van je evenement aan te kondigen

Er zijn veel manieren waarop je de line-up van je evenement kunt aankondigen. Of je nu een festival of congres organiseert, je wilt met je headliners uitpakken. Dat is exact wat de organisatoren van het Festival van de Ambiance in gedachten hebben.

Nachtmerrie op luxefestival Fyre - organisatie blundert

Nachtmerrie op luxefestival Fyre - organisatie blundert

Het moest het meest luxueuze festival ter wereld worden. Fyre festival beloofde muziek, pop-uprestaurants van topchefs en luxecabines op een tropisch eiland met ticketprijzen tot 12.000 dollar. Het evenement bleek echter niet klaar en draaide uit op één groot fiasco.

The Next Web organiseert 'Music Summit' over technologie en muziek

The Next Web organiseert 'Music Summit' over technologie en muziek

Prijswinnend tech festival TNW Conference en internationaal muziekbureau MassiveMusic presenteren op 19 mei de eerste editie van Music Summit, een speciaal gecureerd programma op het snijvlak van muziek, technologie en innovatie.

Rotterdam Ahoy Convention Centre opent haar deuren in 2020

Rotterdam Ahoy Convention Centre opent haar deuren in 2020

Rotterdam Ahoy viert in januari 2021 haar 50e verjaardag. Deze mijlpaal zal gevierd worden met een nieuw, veelzijdige gebouw aan de Rotterdamse evenementenaccommodatie.

Dream it, design it, show it on the OCEANDIVA

Dream it, design it, show it on the OCEANDIVA

"Keer op keer worden wij verrast door prachtige events die worden gedragen door enthousiaste en tevreden opdrachtgevers uit België, Nederland en Duitsland", vertelt Angela Kooij van OCEANDIVA. Graag tonen ze enkele inspirerende cases.

Hoe je een sterk World Café kan organiseren en runnen

Hoe je een sterk World Café kan organiseren en runnen

Geef toe: mensen met elkaar in contact brengen en het over belangrijke onderwerpen laten hebben tijdens je event is vaak een uitdaging. Je moet niet alleen voor een prikkelende omgeving zorgen en motiverende instructies geven, maar ook mogelijkheden bieden om 'het ijs te breken' en mensen aan te moedigen om samen te werken.

Verschuiving in het 'Location Based Citygames'-landschap

Verschuiving in het 'Location Based Citygames'-landschap

iChallenge neemt spelen van La Mosca over. De code voor de spelen Operation Freddy, The Target, Codecrackers en Team Me Up zijn sinds begin dit jaar in handen van iChallenge.

Art Of Confusion, 7theaven en Fabula Productions werken vanaf nu samen onder 1 dak

Art Of Confusion, 7theaven en Fabula Productions werken vanaf nu samen onder 1 dak

Sinds deze maand hebben Art Of Confusion, 7theaven en Fabula Productions hun nieuwe vestiging op de Heiveldekens 20 in Kontich officieel in gebruik genomen. "Met nieuwe kantoren en een verdubbeling in magazijnruimte zijn we meer dan klaar om onze klanten en leveranciers op een vlotte en aangename wijze te verwelkomen."

Digitale creativiteit door Showdesign op stadhuis Zwolle

Digitale creativiteit door Showdesign op stadhuis Zwolle

Nieuwe concepten uitdenken, dat doet Showdesign het liefst. De afgelopen tijd heeft Sijmen Hoekstra zich vooral bezig gehouden met het ontwikkelen van interactieve videomappings.

Personeelsfeest 150 jaar Delhaize met 15.000 genodigden dan toch niet in publiek park

Personeelsfeest 150 jaar Delhaize met 15.000 genodigden dan toch niet in publiek park

Voor zijn 150ste verjaardag plant Delhaize een groot, vier dagen durend, feest voor zijn 15.000 werknemers, maar dat zal nu toch niet plaatsvinden in het publieke Ossegempark in Laken.

1 op de 2 marketeers maakt gebruik van Live Communicatie

1 op de 2 marketeers maakt gebruik van Live Communicatie

De helft van de marketeers maakt al gebruik van Live Communicatie én verwacht nog een stevige groei. Eerder deze maand bleek, uit de resultaten van Eventmonitor, ook al dat marketeers eindelijk écht overtuigd zijn van eventmarketing.

Hoe de deeleconomie de evenementensector zal veranderen

Hoe de deeleconomie de evenementensector zal veranderen

Je hebt het misschien niet door, maar de samenwerkingseconomie is de evenementensector geleidelijk aan het transformeren. Nieuwe kansen vanuit de deeleconomie ondersteunen meer en meer eventmanagers door nieuwe oplossingen en perspectieven te bieden.

Met Vier in Bed als Teambuilding?!?

Met Vier in Bed als Teambuilding?!?

Je kent wellicht het tv-programma 'Met Vier in Bed'. Meestal gaat het over klassieke overnachtingen in een 'bed & breakfast', maar in 2015 deed Het Domein van de Grotten van Han mee aan de speciale aflevering 'buitengewone overnachtingen in België'.

Papendal, unieke combinatie topsport en business

Papendal, unieke combinatie topsport en business

Bij Hotel Papendal - het sport- en meetingcomplex van Nederland - is de aanwezigheid van topsport voelbaar én zichtbaar, maar er gebeurt heel veel meer dan sport alleen. Tijd om Papendal als evenementenlocatie te leren kennen.

Bouw in minder dan 48u je pop-up eventlocatie

Bouw in minder dan 48u je pop-up eventlocatie

Memory Lane is een slimme, pasklare oplossing voor pop-up eet- en drinkgelegenheden. Aan de hand van het modulaire bouwsysteem bouw je in minder dan 48 uur een volledig functionele bar, bistro of restaurant voor jouw evenement.

"Evenemententerrein Limburg in laatste fase": Schueremans enthousiast

"Evenemententerrein Limburg in laatste fase": Schueremans enthousiast

Het dossier van het evenemententerrein in Brustem bij Sint-Truiden (Limburg, België) gaat de laatste fase in. Dat schrijft Het Belang van Limburg. Het project sleept al tien jaar aan.