Actualiteit
RSSAbonneer je op onze RSSWinter is coming... Oostende heeft heel wat B2B mogelijkheden
De stad Oostende steekt haar 'winter' dit jaar in een nieuw jasje. Dat biedt mogelijkheden voor jouw evenement.
Transparante feesttent Neptunus zorgt voor unieke setting Notarieel Congres
Het tweejaarlijkse Notarieel Congres werd dit jaar in stijl afgesloten met een galadiner in Kasteel Ooidonk.
Concertzalen voeren strijd tegen rokers op
Sigarettenrook helemaal weren uit concertzalen lukt moeilijk, ervaren de uitbaters. Met Kom op tegen Kanker stampen ze een actie uit de grond, berichten De Standaard en Het Nieuwsblad.
Terreur en evenementen: ervaringen en tips
Niemand staat er graag bij stil. Maar ook bij evenementen in Nederland en België is er een reële dreiging van terrorisme. Hoe kan je hier als organisator nu het beste mee omgaan?
Festivak 2017 lezingen: Ontwikkel nu je digitale strategie
De wereld om ons heen digitaliseert. Nieuwe ontwikkelingen en technologieën dienen zich met enorme snelheid aan. Leer tijdens Festivak hoe je deze kan toepassen!
Disney onderzoekers ontwikkelen vuurwerk voor blinden
Als je blind bent of slechtziend bent, gaat vuurwerk snel aan je voorbij. Maar Disney Research wil daar iets aan veranderen.
Schieten met To The Point Events, scoren met een top event
Binnenkort is het weer zover, het wereldkampioenschap voetbal staat voor de deur. Niemand zal kunnen ontsnappen aan de voetbalgekte.
Event Management bij OCEANDIVA, een vak apart
De evenementenbranche is een heerlijke en spannende industrie om in te werken. Geen dag is hetzelfde. Zeker wanneer je werkt bij een unieke venue als OCEANDIVA.
Winnaars GroeneVent Award 2017
Op 19 oktober werden de OVAM GroeneVent Award 2017 uitgereikt. In de categorie 'grote evenementen' gaat de award naar Dranouter. Al vele jaren toont Dranouter dat grootschaligheid en duurzaamheid toch kunnen samengaan.
Hoe bespaar je op de kosten voor je evenement?
Als het aankomt op besparen bij het organiseren van een evenement, zijn er twee types eventprofessionals: de 'vindingrijke' en de 'slimme' eventplanner.
Bij Microsoft vergaderen ze nu in een boomhut
Microsoft heeft in een groene zone op zijn campus in Redmond drie boomhutten gebouwd. De nieuwe infrastructuur kan als werkplek of vergaderruimte worden gebruikt.
Nieuwe standaard voor het organiseren evenementen
Wat hebben Hollywood en Silicon Valley gemeenschappelijk met onze evenementensector? Bijzonder veel, zo blijkt. Je leest het allemaal, haarfijn uitgelegd, in het nieuwste boek van Kevin Van der Straeten: EVENTPLANNER.
LEDskin nu te huur bij AS Technology
"Voor ons is LEDskin het product van de toekomst om jouw beursstand te laten opvallen", vertelt Juul Van Gils van AS Technologie. Het verhuurbedrijf is jouw partner voor de verhuur van het revolutionaire LEDskin®.
Privacywet bezorgt eventbedrijven hoofdpijn - GDPR / AVG
Het overgrote deel van de bedrijven verwacht dat de GDPR grote impact gaat hebben. Maar hoe je je voorbereid op de nieuwe privacywet is voor velen een hoofdpijndossier.
TOP 3 combinatiemogelijkheden voor events in Breepark
Breepark is een splinternieuw leisure gebied aan de rand van Breda. De in- en outdoor locatie biedt eindeloos veel combinatiemogelijkheden voor jouw zakelijke bijeenkomst.
beMatrix showroom nu ook beschikbaar voor B2B events
beMatrix, de Belgische producent van modulaire standen-bouwsystemen, investeerde begin 2017 in een gloednieuwe state-of-the-art showroom, genaamd de 'Walk of Frame'. Een verwijzing naar hun aluminium kadersysteem.
Laat de winter je niet tegenhouden... tips om buiten te feesten
Nu de dagen korter worden en Koning Winter stilaan om de hoek komt kijken, kiezen de meeste doorwinterde eventplanners en hun klanten meestal voor een indoor locatie.
Virtual, augmented en mixed reality tijdens Festivak
Tijdens Festivak, op 15 & 16 novembe, zal Patrick Petersen spreken over virtual, augmented en mixed reality.
De 'customer journey' van je event begint al bij de registratie
Iedere eventprofessional kent de functionele stappen van het registratieproces. Je wilt weten wie er komt, zodat je een goede inschatting kunt maken voor de zaalcapaciteit en de catering, ...
Wat elke eventorganisator over de twitter hashtag moet weten
Het hekje of de #hashtag gevolgd door een woord of een lettercombinatie is sinds zijn lancering in 2007 niet meer weg te denken uit de social media. Dit moet je erover weten.