De beste reclamecampagne aller tijden

De beste reclamecampagne aller tijden

Kosten: 0 euro. Opbrengst: nu al 31,5 miljoen. Is de Ice Bucket Challenge de meeste succesvolle reclamecampag­-ne aller tijden?

Salarissen eventsector omhoog door talentschaarste

Salarissen eventsector omhoog door talentschaarste

Volgens rekruteringsbureaus in de UK stijgen momenteel de salarissen in de eventsector spectaculair door het gebrek aan talent.

De vijf best betaalde dj's van 2014

De vijf best betaalde dj's van 2014

Forbes maakte een lijstje van de best betaalde dj's van 2014. Het inkomen van de dj's werd onder de loep genomen en gerangschikt.

Nieuwe trend in betalingssystemen op evenementen

Nieuwe trend in betalingssystemen op evenementen

Wisselautomaten voor jetons bestaan al langer. Veel organisatoren zien het nut van deze automaten wel in, maar vinden de aanschaf ervan (te) complex. Euro Events verhuurt nu ook automatenwagens.

Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 1

Wat de eventsector kan leren van evoluties in retail - deel 1

In deze reeks zal ik een aantal columns wijden aan de parallelen die je kan trekken tussen de retail- en de event-industrie, met betrekking tot de inzet van intelligente technologische oplossingen.

Spijker je event kennis bij vanuit je strandstoel

Spijker je event kennis bij vanuit je strandstoel

De zomer is halfweg. Nog een paar weken en het drukke seizoen voor bedrijfsevenementen gaat weer van start. Een ideaal moment op je eventkennis bij te spijkeren vanuit je strandstoel.

Crowdmanagement op basis van cijfers - Mysteryland

Crowdmanagement op basis van cijfers - Mysteryland

Crowdmanagement is niet mogelijk op basis van uitsluitend ervaring en observatie. Een cijfervoorbeeld van Mysteryland uit de praktijk.

Magische geluid van evenementen opnemen

Magische geluid van evenementen opnemen

Niets is mooier dan ras artiesten die een totale zaal weten mee te krijgen. Ze spelen in op het publiek, waar mogelijk passen ze de teksten aan. Zo nemen zo de gasten mee op reis.

Vertrouwen in eventmarketing stabiliseert - EventMonitor

Vertrouwen in eventmarketing stabiliseert - EventMonitor

Sinds begin dit jaar investeren bedrijven opnieuw meer in eventmarketing. Vandaag zien we dat de sterke groei, na een diep dal, consolideert in een stabiel vertrouwen in evenementen als sterke marketingtool.

3 ideeën voor de website van jouw evenement

3 ideeën voor de website van jouw evenement

De dag van vandaag moet je een website hebben om jouw evenement op de juiste manier te kunnen promoten. Maar hoe zorg je ervoor dat jouw event website bezoekers naar deelnemers converteerd?

Smartphone veranderde de eventsector - infograph

Smartphone veranderde de eventsector - infograph

Herinner je je nog dat Steve Jobs op Macworld de allereerste iPhone voorstelde? Kan je geloven dat dat bijna 8 jaar geleden is? Smartphones hebben een enorme impact op de evenementenbranche gehad; en nog steeds.

Parket: Organisator niet nalatig bij Pukkelpop-ramp

Parket: Organisator niet nalatig bij Pukkelpop-ramp

Het parket van Hasselt vraagt de buitenvervolgingstelling van onder meer organisator Chokri Mahassine, de stad en de tentenverhuurder, in de zaak van de Pukkelpop-ramp in 2011.

Column: Een 8 op je rapport zegt niets

Column: Een 8 op je rapport zegt niets

Ooit slaagde ik voor de middelbare school. En met een mooie cijferlijst, al zeg ik het zelf. Nu - tientallen jaren later - vraag ik me af, wat die cijfers eigenlijk betekenden.

166,2 miljoen euro recette Nederlandse festivals

166,2 miljoen euro recette Nederlandse festivals

Het aantal festivals in Nederland is opnieuw gestegen. Na de dalende trend van vorig jaar zit de festivalmarkt weer in de lift, zo blijkt uit Respons' Festival Monitor 2014.

Hagelkanonnen: Werkt het? Of pure onzin?

Hagelkanonnen: Werkt het? Of pure onzin?

Het is geen geheim dat Tomorrowland, net als vorig jaar, hagelkanonnen klaar houdt om donderwolken te ontbinden. Toch zijn de toestellen erg controversieel. Kan een geluidskanon regen en hagel verhelpen?

Nieuwe tickettrend: hoogtechnologische slimme bandjes

Nieuwe tickettrend: hoogtechnologische slimme bandjes

Na het dancefestival zelf zijn nu ook de polsbandjes van Tomorrowland wereldnieuws. In zijn blog 'Apparently this matters' op de CNN-website werpt Jarrett Bellini elke week zijn licht over trending topics op sociale media.

Rechter verbiedt teambuilding 'Wie is de mol?'

Rechter verbiedt teambuilding 'Wie is de mol?'

Evenementenbureau TB Events mag geen 'Wie is de mol' groepsuitjes meer organiseren. De rechtbank in Arnhem verbood het gebruik van de naam van het gelijknamige populaire televisieprogramma.

7 Manieren om de 'content' van een congres vast te leggen

7 Manieren om de 'content' van een congres vast te leggen

Evenementen hebben een grote impact. Wanneer je de inhoud (content) vastlegt maak je het evenement nog nuttiger voor de deelnemers.

De enorme impact van de Meeting Industrie in cijfers: 770 miljard dollar

De enorme impact van de Meeting Industrie in cijfers: 770 miljard dollar

De Convention Industry Council publiceerde haar Economic Significance Study 2012. De totale output van de conferentiebranche in de VS heeft een waarde van 770 miljard dollar.

Geen auteursrechtelijke bescherming voor een pitch

Geen auteursrechtelijke bescherming voor een pitch

Een pitch niet winnen en je voorstellen enkele weken later toch zien opduiken in de campagne of het evenement van de klant in kwestie, het blijft een bron van geregelde frustratie in de reclame- en eventwereld.