In Gent is We People van start gegaan, een nieuwe strategic event consultant. Het nieuwe agentschap bundelt twee ervaren spelers uit de eventsector hun knowhow: Michiel Vanderheyden, die al meer dan 20 jaar CEO is Goosebumps Events, en Barbara Stevens, die in het verleden onder meer managing director was van het Festival van Vlaanderen.
Het nieuwe agentschap wil bedrijven en organisaties bijstaan om unieke momenten en interacties te creëren, gebaseerd op hun DNA. Michiel Vanderheyden publiceerde recent nog het boek ‘Moment Marketing’, waarin hij uitlegt welke stappen bedrijven kunnen zetten om van hun events memorabele momenten te maken, die voor een blijvende connectie zorgen met klanten, medewerkers en stakeholders. "Events zijn een uitstekend middel om een community rondom je merk te creëren. Maar dan moet je in elk contact tot uiting brengen waar de organisatie voor staat en dat zowel voorafgaand, tijdens als volgend op het eigenlijke event. Bovendien: hoe individueler je die ervaring kan maken, hoe sterker en hoe positiever de merkconnotatie", weet Michiel.
Een reeks gesprekken over het boek en het nieuwe eventmarketing model 'Moment Marketing' brachten Michiel in contact met Barbara Stevens. "Ook ik heb de voorbije 20 jaar ervaren dat mensen in een digitaliserende wereld nog steeds op zoek zijn naar unieke live ervaringen. Authentieke emoties en gedachten worden steeds belangrijker", aldus Barbara. "Hoe meer Michiel en ik daarover praatten, hoe duidelijker het werd dat we dezelfde visie hadden."
Strategische partner voor betekenisvolle interacties
Die gesprekken leidden uiteindelijk tot de creatie van We People. "We zijn in de eerste plaats een strategisch adviseur en een sparring partner voor bedrijven en organisaties die een intensere connectie willen opbouwen met hun klanten via unieke momenten", lichten Michiel Vanderheyden en Barbara Stevens toe.
"We helpen hen nieuwe inzichten ontdekken, ontwikkelen een strategische aanpak, creatieve concepten of helpen een evenement op te zetten, waarbij het DNA en de waarden van het bedrijf centraal staan. Op die manier kom je tot betekenisvolle interacties. En uiteindelijk willen we daardoor onze klanten ook helpen om trouwe communities tot stand brengen voor hun merken."
We People houdt kantoor in de Ghelamco Arena in Gent. Het nieuwe agentschap focust op inspireren, analyseren en strategiebepaling. Voor de concrete organisatie van evenementen en eventcommunicatie, werkt het samen met een reeks partners waaronder Goosebumps Events, Color Club en Porta Mundi.
interessante insteek