Technologie voor events evolueert snel. Van online registratie tot ticketing, gepersonaliseerde event apps, dashboards die verrijkt zijn met data tot gecustomiseerde chatbots die de klantenervaring verbeteren.
Meer en meer bedrijven, eventorganisatoren en instellingen hebben het manuele management van hun events vervangen door geautomatiseerde alternatieven. Vandaag is het bijna onmogelijk je in te beelden dat je een event organiseert zonder Google Docs of Excel spreadsheets te gebruiken. Je hebt altijd verschillende oplossingen ter beschikking voor verschillende logistieke uitdagingen.
Door de brede aanwezigheid van event technologie is het moeilijk om onderscheid maken tussen een must-have en een nice-to-have.
- Heb je een blockchain platform nodig om tickets te verkopen?
- Heb je face recognition nodig in de plaats van de ‘klassieke’ QR-codes op je badges bij het inchecken?
- Is het wenselijk om augmented of virtual reality belevingen op te zetten voor je gasten, of volstaan traditionele sightseeing rondleidingen?
Deze en vele andere dilemma's worden voor onze sector belangrijker door de voortdurende verdere ontwikkeling van event technologie. Hoe weet je nu of dat platform, app of software de beste optie is voor jouw event?
...