Beste evenementenjaar voor RAI Amsterdam ooit

Beste evenementenjaar voor RAI Amsterdam ooit

In 2018 draaide RAI Amsterdam een top evenementenjaar. Hierdoor heeft de organisatie het beste bedrijfsresultaat in haar bestaan behaald: € 15,5 miljoen op een omzet van meer dan € 150 miljoen.

 

Meer dan 1,8 miljoen mensen bezochten het convention centre in Amsterdam of de buitenlandse evenementen van de RAI. De klanttevredenheid steeg, ondanks het drukke jaar, nog iets uit boven het niveau van 2017. Daarnaast is er volop geïnvesteerd in de ontwikkeling van een aangescherpte strategie en zijn diverse duurzame initiatieven ontplooid, waarbij de toekomstvisie 2030 op termijn de meeste impact zal hebben. 

405 (inter)nationale evenementen vonden in 2018 plaats. Nieuwe evenementen waren onder andere Money20/20, de Europese editie van een wereldevent dat zich richt op betalingsverkeer en financiële dienstverlening, en Amsterdam Drone Week. Dit laatste evenement lanceerde de RAI samen met de Europese luchtvaartorganisatie EASA. Met de komst van deze titel profileert de stad Amsterdam zich als Drone City. 

De evenementen Interclean, Intertraffic en METSTRADE waren, net als de meeste andere eigen titels, opnieuw een succes. In het buitenland organiseerde de RAI onder andere Aquatech China, waar 80.000 bezoekers kwamen voor het laatste nieuws op het gebied van watertechnologie.

 

De stad Amsterdam, de centrale ligging en goede bereikbaarheid van het RAI Convention Centre en de goede reputatie op het gebied van gastvrijheid maken de RAI een populaire bestemming. RAI Amsterdam bracht het afgelopen jaar 1,7 miljoen bezoekers naar Amsterdam en verwerkte ruim 36.000 hotel reserveringen, goed voor bijna 175.000 overnachtingen. Dit heeft een positief effect op de economische groei van Amsterdam.

Bron: RAI Amsterdam

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties