Online leren is al jaren aan een sterke opmars bezig, maar staat nu met stip op 1 als populairste leermethode voor de toekomst. Dat blijkt uit een onderzoek onder duizend respondenten.
De helft van alle Nederlanders (49%) heeft al ervaring met online leren, van wie 55% deze leervorm aanraadt aan vrienden of familie. 45% geeft aan in de toekomst online te willen leren. Eén op de drie Nederlanders (36%) volgde het afgelopen jaar een werkgerelateerde training. Nooit eerder was dat percentage zo hoog.
Voor het derde jaar op rij onderzocht Markteffect in opdracht van GoodHabitz het leergedrag en de leerbehoeftes van Nederlanders. Net als vorig jaar geven vrijwel alle respondenten (87%) aan persoonlijke ontwikkeling (zeer) belangrijk te vinden. Opvallend is de motivatie om te leren: het opdoen van kennis (78%) en het ontwikkelen van vaardigheden (75%) worden beduidend vaker genoemd dan carrière maken (24%).
Des te meer reden om als eventplanner een duidelijke meerwaarde aan de deelname van congressen en meetings te geven en/of live streaming te omarmen en events online te brengen.
Online je kennis bijschaven als eventplanner kan alvast op eventplanner.tv
Bron: GoodHabitz