IBM traint zijn slimme robot voor een nieuwe job: concierge in het Hilton McLean hotel in Virginia. Het hotel heeft de robot de naam Connie gegeven en wordt aangedreven door de artificiële intelligentie (AI) van IBM Watson.
De robot, vernoemd naar de oprichter van de hotelketen Conrad Hilton, kan gasten begroeten als ze aankomen en vragen beantwoorden. De slimme robot leert voortdurend bij en wordt slimmer bij elke interactie door alle vragen op te slaan. Naast informatie over het hotel, zal Connie ook toeristische tips geven en bijvoorbeeld restaurants kunnen aanbevelen omdat het toegang tot het WayBlazer reisplatform heeft.
Ook op congressen en events?
Eens de technologie op punt staat heeft deze nano robot ongetwijfeld ook in een toekomst in evenementensector. Connie zou vragen kunnen beantwoorden over het programma van een congres, de weg kunnen wijzen naar de juiste zaal, taxi's boeken, ... maar ook gasten verwelkomen en meteen de juiste badge afprinten. Of de slimme robot ook de vriendelijke menselijke glimlach en warme onthaal zal kunnen vervangen is nog maar de vraag. To be continued.