Op 20 januari droeg Tine Verhelst de fakkel van Algemeen Directeur van Faculty Club officieel over aan Peter Herbiest. Ze gaat een nieuwe uitdaging aan bij het Davidsfonds.
Peter Herbiest is een geboren en getogen Leuvenaar. Hij studeerde Toegepaste Economische Wetenschappen aan de KU Leuven, behaalde het diplôme d’études européennes aan de UCL en later nog een MBA in General Management aan de Vlerick Business School.
Naast heel wat theoretische kennis brengt hij ook heel wat praktijkervaring mee naar Faculty Club, vooral op het vlak van Sales & Marketing.
Peter Herbiest verdiende zijn sporen gedurende 15 jaar in binnen- en buitenland bij multinationals als Nestlé en Laurent-Perrier, waar hij de functie van Internationaal Marketing Directeur bekleedde. Nadien was hij gedurende tien jaar actief als Sales & Marketing consultant in veel verschillende sectoren, o.a. bij Bpost, Grand Casinos Austria, Maersk Line, Maserati, Douwe Egberts, ... maar ook in de 'haute gastronomie'.
Het is Peters missie om een verdere duurzame groei van Faculty Club te realiseren waarbij de accenten liggen op 'operational excellence', maar ook op communicatie naar het doelpubliek; de academische en bedrijfswereld voor congressen en vergaderingen, maar zeker ook de gastronomische fijnproever die steeds welkom is in het stijlvolle à la carte restaurant.
"Ik zie Faculty Club als een mooie diamant waarop we zeer fier mogen zijn. Mijn bedoeling is om deze diamant ook ver buiten de muren van het prachtige Leuvens Groot Begijnhof te doen schitteren in al zijn glorie", aldus de nieuwe Algemeen Directeur.