Beurzensector goed voor ruim 400 miljoen

Beurzensector goed voor ruim 400 miljoen

In 2011 vonden er in Nederland ruim 500 vak- en consumentenbeurzen plaats die 6,8 miljoen bezoeken genereerden en gezamenlijk € 408 miljoen euro omzet in de boeken lieten noteren.

 

Beurzen met de grootste omzet waren de International Broadcasting Convention in de RAI (€ 14,3 miljoen), TEFAF Maastricht (€ 11,4 miljoen) en de AutoRAI (€ 8,0 miljoen).

 

Waardevolle kennisbron

Deze cijfers zijn afkomstig uit de Beurzen Monitor 2012, de nieuwste publicatie van onderzoeksbureau Respons in samenwerking met branchevereniging CLC-VECTA. "CLC-VECTA stelt zich ten doel om de waarde en betekenis van Live Communication te bevorderen. De nieuwe Beurzen Monitor levert een bijdrage aan dit doel omdat het een waardevolle kennisbron is die inzichten biedt in essentiële aspecten van vak- en consumentenbeurzen in Nederland voor professionals in de branche en (potentiële) gebruikers van het medium", aldus Riemer Rijpkema, directeur CLC-VECTA.

 

Facts & Figures

De Internationale Bouwbeurs in de Jaarbeurs Utrecht van organisator VNU Exhibitions voert de lijst aan van de 25 grootste Nederlandse vakbeurzen in 2011. De AutoRai van organisator Rai Exhibitions is de lijstaanvoerder van de 25 grootste consumentenbeurzen in 2011.

 

Beurzen Monitor

De Beurzen Monitor 2012 is een co-productie van Respons en CLC-VECTA. De Monitor bevat een uitvoerige analyse van de Nederlandse beurzensector, alsmede de profielen van de 50 grootste vak- en consumentenbeurzen in Nederland. Voor leden van CLC-VECTA is het volledige rapport (hardcopy & pdf) met alle gegevens en cijfers tegen een vergoeding van € 195 (excl. verzendkosten en 6% BTW) te verkrijgen. Niet-leden betalen € 295 (exclusief verzendkosten en 6% BTW).

www.clcvecta.nl/

Bron: beursmonitor, clc vecta

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties