Solliciteren op 60m hoogte

Solliciteren op 60m hoogte

50 sollicitanten hebben zich afgelopen zaterdag aangemeld bovenop het dak van het Radisson Blu Hotel in Hasselt voor de jaarlijkse sollicitatiedag van The Fungroup.

 

Dat het bedrijf van Stefan Kerkhofs niet verlegen is voor een bijzondere stunt staat al langer bekend. Ook dit jaar verliepen de sollicitatiegesprekken niet op de manier gelijk je zou verwachten van een eerste kennismaking met een bedrijf.

 

In het verleden moesten toekomstige crewleden zich al melden om 06u00 's ochtends. "Bij deze tactiek konden we meteen kijken wie gemotiveerd was of wie niet", aldus zaakvoerder Kerkhofs. "Dit jaar hebben we gekozen om onze kandidaten meteen een hoogtetest te laten ondergaan. Daarom nodigden we iedereen uit om plaats te nemen op het dak van het hotel op maar liefst 60 meter hoogte! Vermits je als medewerker van The Fungroup vaker in de lucht moet werken dan op de grond, vonden we dit wel dé ideale manier om onze mensen te screenen. Als je natuurlijk last hebt van hoogtevrees, kan je niet veel komen doen bij een bedrijf wat zich vooral specialiseert in attracties op hoge hoogte.

 

Dat sommige kandidaten ervoor opteerden om veilig in het midden van het dak te blijven, vonden we helemaal niet erg. Waaghalzerij kunnen wij steevast missen in onze sector en op deze manier werden de kandidaten meteen aan een eerste test onderworpen

 

"Solliciteren op 60 meter hoogte mét zicht over de volledige stad Hasselt , is al meteen wat anders dan op gesprek gaan in een of ander duf kantoortje", aldus Maarten Moons. "Het belooft een spannende zomer te worden, als ik tenminste uitgekozen wordt. Ik kijk er alvast naar uit!"

Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

5 foute redenen om eventtechnologie te gebruiken

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

TTPE wint opnieuw en zet in op internationalisering

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Cybersecurity in de evenementenbranche: zijn we klaar voor de storm?

Advertenties