Case: EventsFactory lanceert Lucky Strike Natural Flavour

Case: EventsFactory lanceert Lucky Strike Natural Flavour

EventsFactory werd uitgekozen om het evenement voor de Benelux release voor Lucky Strike Natural Flavour te organiseren. De briefing van Britisch American Tobacco was duidelijk: informeer de 2000 resellers en bezorg hen een ongelooflijke wow-experience.

 

Locatie was Gare Maritim op de site van Tour&Taxis. Het stoere karakter van deze ruimte paste perfect bij het imago van het merk. Bovendien was de oppervlakte gemakkelijk aan te passen aan het aantal gasten.

 

Zodra de gasten binnenkwamen, werden ze meegenomen in de wereld van de nieuwe Lucky Strike. Perfect gestylede hostessen wezen de weg. Door een immens pakje Lucky Strike stapten de gasten het evenement binnen.

 

Om de beleving voor de gasten te optimaliseren, trok EventFactory de key-values van het product door tot in de kleinste details. Natural flavours waren er bij vanaf het aperitief waar à la minute een puur en vers peren-, appel-, pompelmoes- of sinaasappelsap werd geperst. Het foodconcept draaide rond de 'sensorial experience'. Zo vormde de pana cotta van vanille met crumble van noten en de carpaccio van peer, gerookt op geturfde whisky een mooie link met het product.

 

Centraal in het interieur stonden twee 10 meter hoge pakjes Lucky Strike Natural Flavour en een inflatable van het pakje roltabak. Een team Parkours-artiesten bracht deze setting tot leven en hield zo de hele avond lang de aandacht van de gasten vast. Die verzamelden zich rond op maat gemaakte bars, loungecorners van jute en statige vierkante houten statafels met decoratie van tabaksplant.

 

In het animatieconcept van de Vuurmeesters stond vuur centraal. Met hun spektakel toverden ze de locatie om tot een feëerieke plaats met metershoge vlammen, een burning man die door het publiek wandelde en intiem brandende hartjes op de grond. Een grafitti-artiest versierde live het podium met het Lucky Strike logo. N8N warmde de zaal een eerste keer op met zijn raw soul. Aansluitend deed Humo's Rock Rally winnaar School is Cool er nog een schepje bovenop en zette de zaal in vuur en vlam.

 

"Thanks guys. Dit was de big bang die we zochten. Over dit evenement zullen we nog jaren spreken," dixit Jelle Brouwers, brandmanager Lucky Strike bij British American Tobacco..

 

 

www.eventsfactory.be
Reageer

Heb je al een account op eventplanner.be? Meld je aan
Heb je nog geen account? Schrijf je comment hieronder:

Lees ook

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

De beste tips om jouw events zo chaotisch mogelijk te laten verlopen.

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Van één evenement naar een heel jaar 'engagement': gebruik post-event content voor een 365-dagenstrategie

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Zullen er in de toekomst nog voldoende evenementen zijn?

Advertenties