Ruim 33.000 bezoekers zagen tijdens het FTI Slotfestival van 23 en 24 maart het Antwerps Sportpaleis en de Lotto Arena omgetoverd worden tot een waar belevingspaleis. Jong en oud genoten van een overvloed aan content, animatie en boeiende talks rond de kracht van Vlaamse Innovatie en Technologie.
Onder leiding van FTI-festivaldirecteur Dries Mahieu en curator Bruno Schaubroek vormde het slotfestival de kroon op 10 dagen FTI-festival. Dit festival met thema ‘Welkom in de Doekomst’ werd ondersteund door Vlaams minister-president en de voltallige Vlaamse regering. Met als doel het publiek te laten kennismaken met de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van technologie en innovatie.
Het FTI-slotfestival is het resultaat van een unieke samenwerking tussen CityCubes en Sylvester waarbij de kwaliteiten en competenties van beide bureaus elkaar enkel maar versterkten.
Samen stonden ze voor de uitdaging om innovatie en technologie toegankelijk te maken voor een breed publiek. CityCubes en Sylvester hebben die vertaalslag met succes wat resulteerde in een evenement vol ervaringen die zowel jong als oud aanspraken.
In 28 talks verspreid over 8 sessies leerden de bezoekers allerlei verrassende en creatieve kanten van innovatieve technologie kennen, gaande van technologie van sport(voeding) tot ruimtevaart en klimaat, gezond leven en het gebruik van AI in kunst en muziek.
Kinderen en studenten werden met diverse activaties en talks (“met een échte robot!”) enthousiast gemaakt voor STEM-opleidingen, de gamingindustrie, robotica en technologie.
Tech-bedrijven, hogescholen en universiteiten, maar ook potentiële investeerders kregen verder nog de kans om kennis te maken met innovaties en creativiteit binnen de sector.
Dries Mahieu, festivaldirecteur van FTI:
“Met de missie van Flanders Technology & Innovation hebben we getracht om technologie & innovatie in Vlaanderen op de kaart te zetten, een gevoel van trots en fierheid te injecteren en belevingen aan te bieden op maat van elk individu.
Bij onze keuze om het FTI Slotfestival te programmeren in het Sportpaleis en de Lotto Arena vertaalden de experten van CityCubes en Sylvester deze uitdaging perfect door voor het eerst de locatie om te toveren tot een creatieve en immersieve belevingsetalage voor jong en oud.”
Dieter Veulemans, Partner & Creative Director bij CityCubes, deelde zijn trots over het straffe resultaat: “Sinds het FTI slotweekend loop ik rond met de 'biggest smile ever'. Zo trots en dankbaar dat we met alle partners en stakeholders tot dit fantastische resultaat van het FTI-Slotfestival zijn gekomen. We ontvingen het mooiste compliment van 1 van de bezoekers, namelijk dat hun dochter na het bezoek aan FTI resoluut kiest voor een STEM studierichting in plaats van een klassieke opleiding. Dat was exact onze opzet en daar zijn we samen 100% dus in geslaagd!”
Bart Fagard, Account Director bij Sylvester, benadrukte het belang van breed toegankelijk concept: “We hebben grondig onderzoek gedaan naar de behoeften van alle doelgroepen en voor elk van hen een uniek traject ontwikkeld vol beleving en relevante content. Zo vonden alle bezoekers iets dat hen aansprak.”
FTI staat voor "Flanders Technology & Innovation" en is een initiatief dat innovatie en technologie van Vlaanderen stimuleert en ondersteunt om de toekomst vorm te geven.
CityCubes is een creatieve brand activation- en evenementbureau dat zich richt op het ontwikkelen van innovatieve concepten en ervaringen voor uiteenlopende doelgroepen.
Sylvester TV-VIDEO-EVENTS is een toonaangevend creatief event- en videobedrijf dat zich toelegt op het creëren van impactvolle evenementen en waardevolle ervaringen.
Vragen of beeldmateriaal?
Contact Citycubes: Dieter Veulemans – Creative Partner – dieter@citycubes.be
Contact Sylvester: Bart Fagard – Account Director – bart.fagard@sylvester.be
Impressive 🙌
1 Like
iO - Iodigital