NEXTLIVE gaat een samenwerking aan met de Nederlandse evenementenleverancier LET'S GET DIGITAL
De digitalisering van onze samenleving stopt niet bij de evenementenbranche. Integendeel: AI, Web3 en talloze innovatieve digitale tools optimaliseren bedrijfsgerelateerde evenementen, zorgen voor merkervaringen met merkbaar meer impact en verhogen uiteindelijk de ROI van het evenement. Eén van deze digitale tools wordt aangeboden door Let's Get Digital - een ...
Lees meer
NEXTLIVE gaat een samenwerking aan met de Nederlandse evenementenleverancier LET'S GET DIGITAL
De digitalisering van onze samenleving stopt niet bij de evenementenbranche. Integendeel: AI, Web3 en talloze innovatieve digitale tools optimaliseren bedrijfsgerelateerde evenementen, zorgen voor merkervaringen met merkbaar meer impact en verhogen uiteindelijk de ROI van het evenement. Eén van deze digitale tools wordt aangeboden door Let's Get Digital - een Nederlandse evenementenleverancier. Ontdek wat erachter zit in het VOLGENDE #INTERVIEW met Benedict Schäfer.
Benedict Schäfer, consultant bij LET'S GET DIGITAL: "Duurzaamheid is ongetwijfeld een belangrijke megatrend in de evenementenbranche, die wij als evenementenleverancier stevig hebben verankerd als een van onze kernwaarden."
Een stel jonge, enthousiaste pioniers die allemaal één missie hebben: Live events en merkervaringen optimaliseren en tegelijkertijd een positieve impact hebben op mens en milieu. Enthousiast, betrouwbaar en transformatief: dit zijn de drie belangrijkste kernwaarden bij LET'S GET DIGITAL en dat maakt deze evenementenleverancier de perfecte partner voor zowel de realisatie van virtuele en hybride evenementen als voor de uitvoering van live events en face-to-face evenementen. En omdat we bij NEXTLIVE meteen onder de indruk waren van LET'S GET DIGITAL, haar team en haar fantastische portfolio, zijn we een samenwerking aangegaan met deze innovatieve evenementenleverancier.
LET'S GET DIGITAL ondersteunt het NEXTLIVE.FESTIVAL 2023 voor evenementenklanten op het #RMCC, dat we organiseren in samenwerking met Convention Wiesbaden. In het interview met Benedict Schäfer, adviseur voor de evenementenmarkt in de overkoepelende regio, leert u alles wat u moet weten over de evenementenaanbieder, vooral hoe deze u en uw evenementen kan helpen.
Redactie
Benedict, jij bent van oorsprong een Nederlands bedrijf dat inmiddels ook voet aan de grond heeft gekregen in de Duitse evenementenbranche. Hoe verschillen deze twee markten als het gaat om het plannen en realiseren van zakelijke evenementen en wat hebben ze met elkaar gemeen?
Benedictus Schäfer
De markten in Nederland en Duitsland kennen zowel verschillen als overeenkomsten in de planning en realisatie van zakelijke evenementen. Eén verschil ligt bijvoorbeeld in de culturele nuances en voorkeuren. In Nederland leggen bedrijven meer nadruk op interactieve elementen en gezelligheid - bijvoorbeeld in de vorm van Get2Gether-feesten, terwijl in Duitsland de nadruk vaak ligt op professionele en efficiënte uitvoering - het doel hier is om een zo hoog mogelijke evenement-ROI te behalen .
Toch zijn er overeenkomsten in de toenemende vraag naar digitale evenementenoplossingen. Zowel in Nederland als in Duitsland zijn evenementenplanners steeds meer op zoek naar evenementenopties om hun publiek te bereiken, unieke ervaringen te creëren en de barrière van netwerken te verlagen - allemaal met een eenvoudige en efficiënte implementatie. Veel evenementenorganisatoren willen zich ook onderscheiden van andere evenementen, of het nu gaat om een professionele check-in zonder wachtrij of nieuwe innovaties zoals een exposantenrally. LET'S GET DIGITAL is gespecialiseerd in het voldoen aan de behoeften en eisen van beide markten in het end-to-end ontwikkelingsproces.
Redactie
De pandemie heeft digitale evenementen als nooit tevoren gestimuleerd. In de nasleep van het coronavirus-tijdperk is er meer dan ooit vraag naar live-evenementen. Biedt LET'S GET DIGITAL tools en diensten voor live-evenementen, maar ook voor hybride en digitale evenementformaten? Wat is de huidige vraag naar uw diensten?
Benedictus Schäfer
De pandemie heeft ongetwijfeld een enorme impact gehad op de evenementensector en heeft de vraag naar digitale evenementenformaten doen stijgen. LET'S GET DIGITAL kon binnen een maand op deze verandering in de vraag inspelen door onze tools en diensten voor hybride en digitale evenementenformaten uit te breiden. Het was een heel spannende tijd omdat we voorheen geen virtuele oplossingen hadden en live-evenementen bijna twee jaar lang volledig werden geannuleerd. Momenteel ervaren wij een zeer dynamische vraag, die varieert afhankelijk van het type evenement. Veel bedrijven erkennen de voordelen van hybride evenementen, omdat ze een groter bereik bieden en de mogelijkheid bieden om zowel een live publiek als virtuele deelnemers aan te spreken. Tegelijkertijd ontstaan er steeds meer live-evenementen die traditionele evenementen opnieuw willen definiëren en digitale hulpmiddelen willen gebruiken om het evenement naar een hoger niveau te tillen of het papierverbruik te verminderen.
Toegevoegde waarde, netwerken en matchmaking
Redactie
AI, Metaverse en Web3 zorgen voor een revolutie in de wereld, en zakelijke evenementen vormen hierop geen uitzondering. Maakt u al gebruik van AI voor uw tools en, zo ja, hoe helpt dit de gebruikers van uw tools voor hun evenementen?
Benedictus Schäfer
Ja, bij LET'S GET DIGITAL gebruiken we al kunstmatige intelligentie in onze tools om de evenementervaring voor onze gebruikers te verbeteren. De integratie van AI stelt ons in staat om gepersonaliseerde aanbevelingen te doen aan contacten. Zo kunnen bezoekers van evenementen invullen wat ze meenemen naar het evenement of waarnaar ze op zoek zijn in het Connection Center van de mobiele evenementenapp. Op basis van de trefwoorden worden vervolgens automatisch de meest relevante contacten gelegd. Een deelnemer is bijvoorbeeld op zoek naar 'informatie over metaverse ervaringen'. Als een andere deelnemer deze kennis aanbiedt, worden deze automatisch gematcht. AI-ondersteuning helpt organisatoren op dit punt hun bezoekers te geven waarvoor ze kwamen: echte toegevoegde waarde, waardevolle netwerkcontacten en duurzame matchmaking.
We gebruiken ook AI voor ons admin-paneel in de backend, zodat organisatoren van evenementen eenvoudig vragen kunnen stellen aan onze AI-evenementenconsulent. De consultant reageert dan net als ChatGPT met de juiste antwoorden op basis van onze uitgebreide kennisbank. Hierdoor kunnen onze klanten minder tijd investeren in het opzetten van de tools en zich concentreren op de essentie: het plannen en uitvoeren van hun evenement. Wat betreft de Metaverse en Web3 staan wij open voor nieuwe technologieën en ontwikkelingen en houden deze trends nauwlettend in de gaten. We zijn bereid om onze tools dienovereenkomstig aan te passen om de nieuwste innovaties in onze oplossingen te integreren. Op deze manier zorgen we ervoor dat onze klanten en partners hun evenementdeelnemers altijd de best mogelijke evenementervaringen kunnen bieden.
Redactie
Eén van de megatrends op NEXTLIVE.FESTIVAL is het onderwerp 'duurzaamheid'. Evenementenaanbieders zullen in de toekomst duurzamer moeten worden als ze op termijn een plek willen hebben in de marketingbudgetten van grote merken en bedrijven. Hoe integreer je duurzaamheid in jouw bedrijf en welk effect heeft dit op de klantevenementen die tools en oplossingen van LET'S GET DIGITAL integreren in hun evenementen?
Benedictus Schäfer
Duurzaamheid is ongetwijfeld een belangrijke megatrend in de evenementenbranche, en wij bij LET'S GET DIGITAL hebben dit stevig verankerd als een van onze kernwaarden. In ons bedrijf volgen we verschillende benaderingen om duurzaamheid te integreren. Dit omvat onder meer het verkleinen van onze ecologische voetafdruk, het promoten van milieuvriendelijke opties en het adviseren van klanten over het creëren van duurzame evenementen. We vertrouwen op digitale oplossingen die fysieke hulpbronnen zoals papier en transport besparen. Onze mobiele evenementenapp vermindert bijvoorbeeld de behoefte aan gedrukte documenten aanzienlijk. Daarnaast bieden we onze virtuele evenementenplatforms aan, waarmee bedrijven evenementen kunnen organiseren zonder fysieke aanwezigheid, waardoor de CO2-uitstoot door reizen wordt geminimaliseerd, wat automatisch wordt berekend in onze tool. Uiteraard draaien ook onze servers op duurzame energie en is ons badgebedrukking 100% FSC-gecertificeerd. We komen steeds meer merken en bedrijven tegen die hun evenementen CO2-neutraal of zelfs CO2-negatief willen organiseren. Wij volgen dit pad – samen op weg naar Net Zero Carbon Events.
Redactie
Een ander onderwerp dat op NEXTLIVE.FESTIVAL wordt benadrukt, is de ROI van het evenement. Kunnen eventplanners de ROI van hun evenement optimaliseren als ze met LET'S GET DIGITAL werken en zo ja, hoe maak je dit meetbaar?
Benedictus Schäfer
Ja absoluut! Bij LET'S GET DIGITAL erkennen we het belang van de ROI van evenementen voor evenementenplanners. Uiteindelijk hebben veel evenementen een budget gecombineerd met meerdere doelen om het maximale uit de evenementen te halen. De doelstellingen lopen sterk uiteen: van financiële doelstellingen, bijvoorbeeld het verhogen van sponsorinkomsten of kaartverkoop, tot merkbereik en impact op het evenement. In het verleden hebben we gezien dat veel evenementenklanten hun sponsors grotere pakketten konden aanbieden en grotere pakketten buiten de app konden verkopen dankzij onze sponsorfuncties zoals de exposantenrally, advertentieplaatsingen en leadgeneratie.
Maar het begint al veel eerder: de eerste indruk van het evenement ontstaat daadwerkelijk bij het inchecken. Dankzij ons snelle live badge printen hoeven deelnemers aan evenementen niet langer te wachten en hebben ze een professionele badge in handen. Over het geheel genomen bieden al onze tools een betere Unser-ervaring voor bezoekers van evenementen, die fan worden van deze evenementen en graag terugkomen.
Redactie
Hartelijk dank voor het interview Benedict, we kijken ernaar uit om met je samen te werken op het NEXTLIVE.FESTIVAL op 21 november 2023 in RMCC Wiesbaden.
en
NEXTLIVE enters into partnership with the Dutch event supplier LET'S GET DIGITAL
The digitalization of our society does not stop at the event industry. On the contrary: AI, Web3, and numerous innovative digital tools optimize business-related events, ensure brand experiences with noticeably more impact and ultimately increase the event ROI. One of these digital tools is offered by Let's Get Digital - a Dutch event supplier. Find out what's behind it in the NEXTLIVE #INTERVIEW with Benedict Schäfer.
Benedict Schäfer, Consultant at LET'S GET DIGITAL: "Sustainability is undoubtedly a key megatrend in the event industry, which we as an event supplier have firmly anchored as one of our core values."
A bunch of young, enthusiastic pioneers who all have one mission: To optimise live events and brand experiences while having a positive impact on people and the environment. Enthusiastic, reliable and transformative: these are the three most important core values at LET'S GET DIGITAL and that makes this event supplier the perfect partner for the realisation of virtual and hybrid events as well as for the implementation of live events and face-to-face events. And because we at NEXTLIVE were immediately impressed by LET'S GET DIGITAL, its team and its fantastic portfolio, we have entered into a partnership with this innovative event supplier.
LET'S GET DIGITAL is supporting the NEXTLIVE.FESTIVAL 2023 for event clients at the #RMCC, which we are organising in cooperation with Convention Wiesbaden. In the interview with Benedict Schäfer, consultant for the event market in the umbrella region, you can find out everything you need to know about the event supplier, especially how it can help you and your events.
Editorial team
Benedict, you are originally a Dutch company that has now also gained a foothold in the German event industry. How do these two markets differ when it comes to planning and realising business events and what do they have in common?
Benedict Schäfer
The markets in the Netherlands and Germany have both differences and similarities in the planning and realisation of business events. One difference, for example, lies in the cultural nuances and preferences. In the Netherlands, companies place more emphasis on interactive elements and having a good time - for example in the form of Get2Gether parties, while in Germany the emphasis is often on professional and efficient implementation - the aim here is to achieve the highest possible event ROI.
Nevertheless, there are similarities in terms of the increasing demand for digital event solutions. In both the Netherlands and Germany, event planners are increasingly looking for event options to reach their audience, create unique experiences and reduce the barrier of networking - all with easy and efficient implementation. Many event organisers also want to stand out from other events, be it through a professional check-in without a queue or new innovations such as an exhibitor rally. LET'S GET DIGITAL specialises in meeting the needs and requirements of both markets in the end-to-end development process.
Editorial team
The pandemic has pushed digital events like never before. In the wake of the coronavirus era, live events are back in demand more than ever. Does LET'S GET DIGITAL offer tools and services for live events as well as hybrid and digital event formats? What is the current demand for your services?
Benedict Schäfer
The pandemic has undoubtedly had a huge impact on the event industry and has driven up demand for digital event formats. LET'S GET DIGITAL was able to respond to this change in demand within a month by expanding our tools and services for hybrid and digital event formats. It was a very exciting time as we didn't have any virtual solutions before and live events were completely cancelled for almost two years. We are currently experiencing very dynamic demand, which varies depending on the type of event. Many companies are recognising the benefits of hybrid events, as they offer a broader reach and the opportunity to address both a live audience and virtual participants. At the same time, more and more live events are emerging that seek to redefine traditional events and use digital tools to take the event to the next level or reduce paper consumption.
Added value, networking, and matchmaking
Editorial team
AI, Metaverse, and Web3 are revolutionizing the world, and business events are no exception. Are you already using AI for your tools and, if so, how does this help the users of your tools for their events?
Benedict Schäfer
Yes, at LET'S GET DIGITAL we already use artificial intelligence in our tools to improve the event experience for our users. The integration of AI enables us to provide personalized recommendations for contacts, e.g. event attendees can fill in what they bring to the event or are looking for in the Connection Center of the mobile event app. The most relevant contacts are then automatically made based on the keywords. For example, a participant is looking for 'information on metaverse experiences'. If another participant offers this knowledge, they are automatically matched. AI support at this point helps organizers to give their attendees what they came for: real added value, valuable network contacts, and sustainable matchmaking.
We also use AI for our admin panel in the backend so that event organizers can simply ask questions to our AI event consultant. The consultant then responds like ChatGPT with the right answers based on our extensive knowledge base. This allows our customers to invest less time in setting up the tools and focus on the essentials: planning and implementing their event. Concerning the Metaverse and Web3, we are open to new technologies and developments and keep a close eye on these trends. We are ready to adapt our tools accordingly in order to integrate the latest innovations into our solutions. In this way, we ensure that our customers and partners can always offer their event participants the best possible event experiences.
Editorial team
One of the megatrends at NEXTLIVE.FESTIVAL is the topic of 'sustainability'. Event suppliers will have to become more sustainable in the future if they want to have a place in the marketing budgets of major brands and companies in the long term. How do you integrate sustainability into your company and what effect does this have on the customer events that integrate tools and solutions from LET'S GET DIGITAL into their events?
Benedict Schäfer
Sustainability is undoubtedly a key megatrend in the events industry, and we at LET'S GET DIGITAL have firmly established this as one of our core values. In our company, we pursue various approaches to integrate sustainability. This includes reducing our environmental footprint, promoting eco-friendly options and advising clients on how to create sustainable events. We rely on digital solutions that save physical resources such as paper and transport. Our mobile event app, for example, significantly reduces the need for printed documents. In addition, we offer our virtual event platforms, which enable companies to hold events without a physical presence, minimizing CO2 emissions from travel, which is automatically calculated in our tool. Of course, our servers are also powered by renewable energy and our badge printing is 100% FSC certified. We are meeting more and more brands and companies that want to organize their events in a CO2-neutral or even CO2-negative way. We are following this path - together on the way to Net Zero Carbon Events.
Editorial team
Another highlighted topic at the NEXTLIVE.FESTIVAL is the event ROI. Can event planners optimize their event ROI if they work with LET'S GET DIGITAL and if so, how do you make this measurable?
Benedict Schäfer
Yes, definitely! At LET'S GET DIGITAL, we recognise the importance of event ROI for event planners. At the end of the day, many events have a budget combined with multiple goals to get the most out of the events. The goals vary greatly: from financial goals, e.g. increasing sponsorship revenue or ticket sales, to brand reach and event impact. In the past, we have seen that many event clients have been able to offer their sponsors larger packages and sell larger packages beyond the app thanks to our sponsor functions such as the exhibitor rally, advertising placements and lead generation.
But it starts much earlier: the first impression of the event is actually created at check-in. Thanks to our fast live badge printing, event participants no longer have to wait and have a professional badge in their hands. Overall, all of our tools offer a better Unser experience for event attendees, who become fans of these events and are happy to return.
Editorial team
Thank you very much for the interview Benedict, we look forward to working with you at the NEXTLIVE.FESTIVAL on 21 November 2023 at RMCC Wiesbaden.
Somos un pequeña empresa de arreglos de globos