In Houston weten ze het als de beste : voor een geslaagde lancering heb je een topteam nodig. Zeker als het over pionierswerk gaat zoals de officiële lancering van athumi, het Vlaams datanutsbedrijf dat er moet voor zorgen dat de gegevens van burgers beter beschermd zijn en onze privacy toeneemt dankzij de datakluis. Vlaanderen is de eerste overheid wereldwijd die de datakluis effectief aan haar burgers gaat aanbieden.
Hoe breng je een moeilijke thematiek helder en enthousiasmerend over aan het brede publiek? Hoe creëer je impact voor iets dat alle Vlamingen aanbelangt maar tegelijk complexe materie is? Het waren een paar van de vragen waar Sylvester Productions een antwoord diende op te vinden. Het productiehuis uit Haacht is daar meer dan in geslaagd, getuige de talrijke spontane positieve reacties na afloop.
Sylvester werkte een creatieve en spectaculaire eventformule uit die naadloos aansloot bij de ambities en de uitstraling van athumi en die een sterke inhoud koppelde aan een eigentijdse dynamiek en een grote stilistische kwaliteit.
"Dankzij de samenwerking met de klant en het harde werk van ons team, hebben we een uitdagende briefing kunnen omzetten in een project waar we enorm trots op zijn. Het resultaat was absoluut 'spot on'. Het lanceringsevent was een prachtige combinatie van boeiende content, visueel spektakel en entertainment-elementen die naadloos aansloten op de inhoud." (Bart Fagard – Account Director)
Plaats van het event was Silo Brussels, een locatie die perfect past bij het doel van athumi om data uit silo’s te halen en ze op een veilige manier te laten samenwerken. In overleg met de klant verraste Sylvester de 300 C-level genodigden met een atypische zaalopstelling die bij iedereen in de smaak viel. In de industriële site van Silo Brussels werd een intieme setting gecreëerd waarbij de grootsheid van de ruimte het toneel was van de show. Een bijzondere projectiesetting en een uitgekiende cameravoering zorgden ervoor dat alle aanwezigen het live gecapteerde beeld perfect konden volgen en dat er een centraal punt voor de sprekers gecreëerd werd. Verwijzingen naar de lancering van athumi - zoals de visuele datazuilen die deel uitmaakten van het decor – werden in de podiumsetting, de show én de locatie verwerkt.
Deze mix van livecaptatie, praatgasten op het podium en interactie met sprekers in het publiek, verrijkt met knappe overgangsbumpers, een muzikale top-act, een speciale lichtshow en op maat gemaakte videocontent zorgden voor een wervelend, inspirerend en inhoudelijk sterk lanceringsevent. athumi had zich geen betere start kunnen wensen.