Wat met negatieve reviews?
Zowel in de hotel- als restaurantsector hebben reviews hun nut al bewezen en ook voor de evenementenbranche zijn de voordelen van reviews groter dan de mogelijke nadelen (een negatieve review). 75% van alle reviews online is positief (4 of 5-ster beoordelingen volgens onderzoek Revinate 2014), minder dan 10% is negatief. Op eventplanner.be ligt het aantal positieve reviews zelfs nog een stuk hoger!
Of je nu zelf als ondernemer in de evenementenbranche online actief bent of niet, als klanten een mening over je eventbedrijf of locatie hebben, zullen ze die sowieso delen. Het klopt dat er review sites zijn die het niet zo nauw nemen met de authenticiteit. Je doet er dan ook goed aan om zelf aan te sturen op een veilig review platform zoals eventplanner.be. Dat kan je bijvoorbeeld doen door klanten actief uit te nodigen om een review te plaatsen.
Alle feedback die je van klanten krijgt is een opportuniteit. Omdat we alle reviews manueel controleren kan je rekenen op constructieve en eerlijke beoordelingen.
Sta je achter jouw product en dienst en neem je klantenservice serieus? Dan hoef je je echt geen zorgen te maken. Je zal beloond worden met positieve feedback. En heb je de bal eens een enkele keer mis geslagen, zal dat alleen maar bijdragen tot de geloofwaardigheid. Want wie maakt er nu nooit eens een foutje? Belangrijker is hoe je daar dan mee omgaat. Leer van de feedback van je klanten en geef ze feedback via een reactie op de review.