Hoe werkt de engagement score?

De 'engagement score' van eventplanner.be geeft in één oogopslag weer hoe jouw bedrijfspagina scoort. Het cijfer meet op een intelligente manier hoe onze bezoekers omgaan met jouw advertentie.

 

Voor elke interactie van onze bezoekers met jouw bedrijfspagina krijg je punten. Bijvoorbeeld wanneer je bedrijfspagina tussen de zoekresultaten staat, wanneer er doorgeklikt wordt naar jouw bedrijfspagina of website, wanneer iemand een review plaatst, ... Onze analyse algoritmes houden er bovendien rekening mee dat iemand die een offerte aanvraagt meer waarde voor jou als adverteerder heeft, dan wanneer iemand enkel je bedrijfspagina bekijkt. Alle punten worden opgeteld en herleid naar een gewogen schaal die makkelijk af te lezen is: de 'engagement score'.

 

We vertellen je in onze analytics-module ook hoe jouw bedrijf scoort t.o.v. je concurrenten die in dezelfde categorieën adverteren als jij. Op die manier krijg je helder inzicht in de performantie van jouw campagne en geven we je tips om nog meer uit je bedrijfspagina te halen.

 

 

Vertellen pageviews en clicks dan niet genoeg?

Rapporteringen op basis van pageviews en clicks vertellen je eigenlijk niet veel. Het is niet moeilijk om voor veel pageviews te zorgen, maar wat heb je er aan als het niet om prospects gaat? Wij vinden het belangrijk een stap verder te gaan en meer inzicht te geven in de werkelijke interesse van onze bezoekers in jouw aanbod. De 'engagement score' doet net dat en is bovendien minder gevoelig voor click fraude. Het is een betrouwbare en heldere parameter om de ROI van je campagne mee op te volgen.

 

 

Waar vind ik mijn 'engagement score'?

  • Log in op je account
  • In het overzicht van bedrijfspagina's op je dashboard klik je op 'analytics'

Lees ook